Piksel Facebooka na Twojej stronie www

Grono użytkowników portali społecznościowych powiększa się z dnia na dzień. Zdecydowanie największą popularnością, wśród kanałów social media, cieszy się Facebook, który od lat systematycznie rozszerza swoje zasięgi. Zwiększa się nie tylko liczba użytkowników tego portalu, ale rośnie także jego funkcjonalność oraz możliwości, które oferuje odbiorcom.

Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu tak wielu użytkowników, którzy w dodatku sami dzielą się swoimi potrzebami i zainteresowaniami oraz innymi informacjami na swój temat daje ogromne możliwości. Przedsiębiorcy szybko zaczęli wykorzystywać portal do tworzenia i promocji stron firmowych. Ten potencjał dostrzegli również twórcy Facebooka i zaoferowali użytkownikom, którzy chcą promować swoją działalność, skuteczne narzędzia marketingowe. O tym, dlaczego warto promować się na Facebooku pisaliśmy w poprzednim artykule. Dziś przedstawimy jedno z rozwiązań, którego wdrożenie w działaniach marketingowych może przynieść niesamowite efekty.

Wiesz już, czym jest Piksel Facebooka? Jeśli jeszcze nie słyszałeś jak działa i jakie korzyści daje to narzędzie, koniecznie przeczytaj dalszą część tego artykułu.

Piksel Facebooka, czyli fragment kodu o wielkim potencjale

Piksel Facebooka jest narzędziem analitycznym, które pomaga mierzyć i określać skuteczność kampanii reklamowych realizowanych za pośrednictwem Facebooka. Analiza odbywa się na podstawie działań, które odbiorcy podejmują w Twojej witrynie – tej, którą chcesz promować za pomocą reklam na wspomnianym portalu.

Jak działa Facebook Piksel?

Tworząc kampanię reklamową na Facebooku korzystasz z Menedżera reklam, czyli narzędzia, które pozwala planować, kreować i zarządzać kampanią marketingową. W tym miejscu znajdziesz również Piksela Facebooka. Skorzystanie z tej opcji pozwala wygenerować unikalny fragment kodu, który należy umieścić w kodzie źródłowym strony www. Pozwala to na połączenie jej z Menedżerem reklam Facebooka, a tym samym monitorowanie działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie oraz gromadzenie danych na ten temat.

Zamieszczony w kodzie strony i poprawnie skonfigurowany Piksel Facebooka uruchamia się za każdym razem, gdy użytkownik podejmie określone działanie w Twojej witrynie. Może to być np. wejście na stronę, dodanie adresu e-mail do newslettera, dodanie produktu do koszyka w sklepie internetowym lub pobranie e-booka. Piksel gromadzi dane na ten temat i udostępnia w Menedżerze zdarzeń – można je nie tylko wyświetlić, ale przede wszystkim wykorzystać do analizy i udoskonalenia kampanii marketingowej.

Piksel FB rejestruje dane w kilku kategoriach. Najbardziej ogólna to po prostu osoby, które odwiedzają stronę internetową. Wykorzystując to narzędzie analityczne można także zgromadzić informacje na temat tego, którzy użytkownicy wykonali konkretne, określone przez nas działania, np. zapisali się do newslettera lub zrobili zakupy w sklepie internetowym, albo odwiedzili konkretną podstronę. Gromadzenie takich danych pozwala stworzyć bogatą bazę informacji, które dobrze wykorzystane pomogą zoptymalizować kampanię reklamową i osiągać jeszcze lepsze efekty.

Korzyści, jakie daje Piksel Facebooka

PIksel Facebooka to niezastąpione narzędzie analityczne. Piksel gromadzi dane, na temat tego jakie działania na Twojej stronie www podejmują odbiorcy, którzy jednocześnie są użytkownikami tego najpopularniejszego portalu społecznościowego. Pozwala to mierzyć skuteczność kampanii marketingowych – możesz np. uzyskać dane na temat tego co dzieje się po wyświetleniu reklamy użytkownikowi. Czy po przejściu do Twojej witryny podejmuje akcje, na których Ci zależy? Jeśli nie, może warto zastanowić się dlaczego tak się dzieje.

Mając wiedzę na temat tego, jakie działania odbiorcy podejmują na stronie, możesz zoptymalizować swoją kampanię reklamową i kierować przekaz do właściwej grupy osób. Precyzyjne określenie grupy docelowej, która może być naprawdę zainteresowana tematem (np. użytkownicy odwiedzający konkretne strony w witrynie lub ci, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali zakupu) pozwala uzyskać dużo lepsze efekty prowadzonej kampanii marketingowej. Kierowanie dopasowanych reklam do właściwych osób, jest zdecydowanie bardziej skuteczne, niż jednakowy przekaz transmitowany do wszystkich. Piksel Facebooka pomoże Ci jeszcze lepiej sprecyzować Twoją grupę docelową, do której warto kierować przekaz reklamowy.

Facebook Ads – korzystaj efektywnie

Piksel FB to narzędzie, które ma wspomóc tworzenie skutecznych kampanii marketingowych na Facebooku. Ten najpopularniejszy serwis społecznościowy pozwala na tworzenie i kierowanie reklam do określonych grup użytkowników, np. na podstawie lokalizacji lub biorąc pod uwagę ich zainteresowania i aktywność podejmowaną w tym kanale social media. To już bardzo wiele. Pozwala to na wyświetlanie reklam określonym grupom społecznym zamiast wszystkim użytkownikom. Jeśli sam dobrze zdefiniujesz swoją grupę docelową i wykorzystasz przy tym dane, którymi użytkownicy dzielą się na Facebooku, możesz wykreować naprawdę skuteczną kampanię.

Piksel Facebooka, czyli jeszcze więcej możliwości

A co jeśli Twoje działania mogą przynosić jeszcze lepsze efekty? Czy wykorzystałbyś taką szansę, by jeszcze efektywniej tworzyć kampanie marketingowe? Rozwiązaniem jest instalacja Piksela Facebooka. Dzięki temu pozyskasz dane na temat zachowania użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją witrynę – czyli grupy osób, która wykazała zainteresowanie, a zatem wykazuje największy potencjał jeśli chodzi o marketing. Piksel pozwala rejestrować statystyki dotyczące osób odwiedzających witrynę, takie jak chociażby urządzenie, z którego korzystali. Instalując to narzędzie uzyskasz także dostęp do informacji na temat tego jak zachowują się odbiorcy na Twojej stronie www, które podstrony odwiedzają najchętniej i czy zawsze doprowadzają do końca proces zakupowy.

Dane zgromadzone przez Piksel FB pomogą Ci wyodrębnić różne grupy odbiorców wśród użytkowników Facebooka, abyś mógł kierować do nich odrębne działania marketingowe. Dzięki temu możesz dopasować przekaz do konkretnej grupy odbiorców i celu jaki chcesz osiągnąć. Świetnym przykładem są kampanie remarketingowe kierowane do osób, które np. dodały produkt do koszyka, ale mimo wszystko nie zdecydowały się na zakup.

Czym są zdarzenia w Piksel FB?

Zdarzenia rejestrowane przez Piksela Facebooka to określone działania, które odbiorcy wykonują na Twojej stronie www i które Ty chcesz rejestrować i mierzyć. Mogą to być działania wykonywane pod wpływem reklam wyświetlanych na Facebooku lub podejmowane przez osoby, które trafiły na twoją stronę internetową w inny sposób. Na śledzenie określonych zdarzeń pozwala umieszczenie kodu Piksela FB na konkretnych podstronach. W praktyce oznacza to, że aby gromadzić dane np. na temat osób, które zapisały się do newsletter, należy umieścić zdarzenie (odpowiedni fragment kodu) na stronie z podziękowaniami, która wyświetla się użytkownikom po przesłaniu adresu e-mail.

Piksel Facebooka na stronie www – instalacja

Aby wykorzystać Piksel Facebooka przede wszystkim musisz posiadać stronę internetową Twojej firmy oraz konto na Facebooku, za pośrednictwem którego zamierzasz tworzyć i prowadzić kampanie marketingowe.

Na początku przejdź do Menedżera reklam na Facebooku, z zakładki Badania i raporty wybierz opcję Piksele, która znajduje się pod Menedżerem zdarzeń:

W kolejnym kroku wybierz przycisk Utwórz Piksel:

Następnie pojawi się okno, w którym możesz nadać własną nazwę Pikselowi (1) oraz wprowadzić adres witryny (2), na której będziesz chciał zamieścić kod utworzonego Piksela. Aby przejść dalej wybierz przycisk Kontynuuj:

Kolejny krok to połączenie aktywności witryny przy użyciu Piksela poprzez jego instalację na stronie internetowej. Są trzy metody pozwalające na dodanie kodu do witryny. W oknie, które pojawia się jako następne, dostępne metody zostały krótko opisane. Należy wybrać jedną z nich oraz kliknąć na odpowiednie okienko, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje dotyczące wybranego sposobu instalacji.

Piksel Facebooka na WordPressie

W przypadku stron internetowych tworzonych w oparciu o CMS WordPress istnieją dwa sposoby instalacji narzędzia Piksel Facebooka. W pierwszym przypadku możesz wybrać z powyższej listy opcji Dodaj kod przy użyciu integracji partnera i przechodząc przez kolejne kroki będziesz mógł dodać Piksel FB wykorzystując odpowiednią wtyczkę.

Druga możliwość bazuje na wykorzystaniu opcji Dodaj ręcznie kod piksela do witryny. W tym wariancie należy skopiować wygenerowany kod piksela i umieścić go w kodzie źródłowym strony www. W tym celu wybierz z menu głównego panelu administracyjnego WordPress zakładkę Wygląd, a następnie Edytor. Wśród plików, których nazwy wyświetlą się po prawej stronie ekranu, zlokalizuj i wybierz plik header.php. Na środku ekranu pojawi się kod z sekcji nagłówka. Wygenerowany kod Piksela Facebooka należy wkleić pomiędzy znaczniki <head> oraz </head>. Jeśli pomiędzy tymi znacznikami znajduje się już jakiś kod, kod piksela wklej tuż nad znacznikiem </head>, czyli poniżej linijek kodu, który już się tam znajduje.

Podsumowanie

Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku zyskuje coraz większą popularność. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że jest to stosunkowo tanie i łatwe, ale jednocześnie bardzo skuteczne. Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które stanowi doskonałe uzupełnienie Menedżera reklam znajdującego się na Facebooku. Statystyki i dane gromadzone przez Piksela FB to bardzo bogate źródło informacji, które dobrze wykorzystane pomoże zoptymalizować kampanię marketingową i uzyskać jeszcze lepsze efekty.

Jedna osoba skomentowała wpis

  1. Emilia

    Wielkie dzięki za ten artykuł. Coś co mogę powiedzieć na temat facebok ads, to to że poprzez to narzędzie zwiększylam swoją sprzedaż. Prowadze tez relację na żywo;)

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.