Zalety reklam internetowych

Zastanawiałeś się kiedyś, jak to działa, że na ekranie swojego komputera lub telefonu widzisz reklamy rzeczy, które faktycznie Cię interesują? Jak wiele razy zdarzyło Ci się kliknąć w taką reklamę, ponieważ pojawiła się w idealnym momencie? Forma marketingu, o której mowa to reklamy displayowe. Istnieje wiele sposobów na wypromowanie firmy, produktów i usług. Podstawa to tworzenie stron www i sklepów internetowych. Kolejnym dobrym krokiem marketingowym mogą być reklamy displayowe, które przekierują odbiorców na stronę internetową.

Jak działają reklamy displayowe?

Reklamy displayowe działają w sieci reklamowej. Sieć reklamową tworzą witryny z całego świata, mniejsze i większe, na których ukazują się reklamy. To właśnie w tych witrynach może ukazać się Twoja reklama displayowa. To jak będzie wyglądała reklama zależy od Ciebie, sam ją projektujesz i wybierasz jej wielkość. Od wielkości zależy, w którym miejscu na stronach będzie się ukazywać. Dostępne są także reklamy elastyczne, które dopasują się do miejsca dostępnego w sieci reklamowej.

Czy reklama będzie widoczna zawsze i dla wszystkich? Z pewnością nie. Tworząc kampanię opartą na reklamach displayowych można określić targetowanie, czyli wybrać komu wyświetli się reklama. Może to być określone przez położenie geograficzne odbiorców, na podstawie treści i słów kluczowych jakie wyszukują, albo reklama może się wyświetlać na określonej stronie internetowej.

Zalety reklam displayowych

Czy warto inwestować w reklamy displayowe? Jest to forma płatnej reklamy w sieci, zatem wszystko zależy od budżetu. Jednak jeśli firma ma środki na taki cel, z pewnością warto rozważyć reklamy displayowe. Dlaczego? W odpowiedzi na to pytanie prezentujemy trzy największe zalety tego rozwiązania.

Określenie grupy docelowej – to największa zaleta tej formy marketingu online. Jeśli wykupisz powierzchnię reklamową typu billboard, będzie ona widoczna dla wszystkich. I jest to także pewien sposób, ponieważ prawdopodobnie wśród osób, które zobaczą reklamę będą też takie, które faktycznie są zainteresowane tematem, albo reklama wzbudzi ich ciekawość. Jednak czy nie byłoby lepiej kierować reklamę bezpośrednio do zainteresowanych odbiorców? W ten sposób działają reklamy displayowe. Ty określasz grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę i to właśnie te osoby zobaczą Twoją reklamę i bez problemu trafią na firmową stronę internetową.

Duży zasięg – reklamy displayowe wyświetlane są zarówno w dużych serwisach i popularnych witrynach, jak i na małych, mniej znanych stronach. Są one widoczne niezależnie od tego, czy internauta korzysta z laptopa, tabletu, czy też smartfona. Jeśli odbiorca znajduje się w grupie docelowej, do której kierujesz reklamę displayową, z pewnością zauważy on Twój przekaz marketingowy – niezależnie od tego jakie witryny odwiedza i jakie urządzenie wykorzystuje.

Pomiar skuteczności podejmowanych działań – wykorzystując reklamy displayowe masz dostęp do wielu informacji i statystyk, które pomagają określić skuteczność podejmowanych działań. Umieszczając reklamę np. w gazecie nie wiesz, czy ktoś trafił do Ciebie, ponieważ widział ogłoszenie, czy dowiedział się o Twojej działalności w inny sposób. W przypadku reklam displayowych jeśli ktoś w nią kliknie i trafi na stronę www utworzoną dla Twojej firmy – dowiesz się o tym. Tym samym łatwo sprawdzisz, czy Twoje działania marketingowe przynoszą zadowalające efekty.


Zmodyfikowany: 21 maja 2019
Autor: