Reklamy displayowe poznaj 3 największe zalety

Zalety reklam internetowych

Zastanawiałeś się kiedyś, jak to działa, że na ekranie swojego komputera lub telefonu widzisz reklamy rzeczy, które faktycznie Cię interesują? Jak wiele razy zdarzyło Ci się kliknąć w taką reklamę, ponieważ pojawiła się w idealnym momencie? Forma marketingu, o której mowa to reklamy displayowe. Istnieje wiele sposobów na wypromowanie firmy, produktów i usług. Podstawa to tworzenie stron www i sklepów internetowych. Kolejnym dobrym krokiem marketingowym mogą być reklamy displayowe, które przekierują odbiorców na Twoją stronę internetową.

Reklamy displayowe, czyli sposób na promocję tworzonych stron internetowych

Zaprojektowanie i utworzenie strony www to pierwszy i podstawowy krok na drodze promocji firmy. Kolejny to dotarcie do jak największej liczby odbiorców, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. W tym miejscu wkracza marketing, a wraz z nim reklamy displayowe.

Czym są reklamy displayowe?

Reklamy displayowe to reklamy graficzne, które można zauważyć na stronach internetowych. Są one widoczne zarówno w komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych, a po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przenoszony na docelową stronę internetową. Reklamy displayowe mogą mieć różne formy i rozmiary. Mogą to być banery lub billboardy widoczne na górze strony www, pionowe formy widoczne z boku strony, mniejsze boxy albo przyciski – buttony. Inne typy reklam displayowych to np. wyskakujące okienka typu pop-up oraz pop-under, reklamy wyświetlane w tle strony internetowej albo na całej stronie przeglądarki, zanim ukaże się wyszukiwana strona www. Reklamy displayowe dają duże możliwości w kwestii kreowania przekazu reklamowego – reklama może być statyczna lub animowana, co daje duże pole do popisu.

Sieć reklamowa, czyli gdzie można zobaczyć reklamy

Zdecydowana większość reklam displayowych działa w sieci reklamowej Google – Google Display Network. Sieć reklamową tworzą tysiące witryn z całego świata, mniejsze i większe, popularne oraz niszowe, które udostępniają miejsce na stronie, gdzie następnie mogą ukazywać się reklamy. Sieć reklamowa Google to także poczta Gmail oraz serwis YouTube. To właśnie w tych witrynach może zostać wyświetlona Twoja reklama displayowa. To jak będzie wyglądała reklama zależy od Ciebie, sam ją projektujesz i wybierasz jej wielkość. Od formatu zależy, w którym miejscu na stronach będzie się ukazywać. Dostępne są także reklamy elastyczne, które dopasują się do miejsca dostępnego w sieci reklamowej.
Czy reklama będzie widoczna zawsze i dla wszystkich? Z pewnością nie. Głównym zadaniem, a jednocześnie zaletą sieci reklamowej jest docieranie do właściwych odbiorców. Tworząc kampanię opartą na reklamach displayowych można określić targetowanie, czyli wybrać komu wyświetli się reklama. Może to być określone przez położenie geograficzne odbiorców, na podstawie treści i słów kluczowych jakie wyszukują. Reklama może również wyświetlać się na określonej stronie internetowej.

3 główne zalety reklam displayowych

Reklamy displayowe to rozwiązanie coraz bardziej popularne i coraz chętniej wykorzystywane przez osoby, które prowadzą działania marketingowe w Internecie. Pomimo tego, że jest to rozwiązanie płatne, zalety reklam displayowych przekonują coraz więcej osób. Możliwość zdefiniowania i dopasowania wielu aspektów przekazu reklamowego przenosi się na osiągane rezultaty, a wykorzystując potencjał reklam displayowych efekty mogą być wręcz spektakularne.

Określenie grupy docelowej – targetowanie

Największą zaletą tej formy marketingu online jest możliwość określenia docelowej grupy odbiorców. Jeśli wykupisz powierzchnię reklamową na billboardzie usytuowanym na budynku, będzie on widoczny dla wszystkich. I jest to także pewien sposób promocji, ponieważ prawdopodobnie wśród osób, które zobaczą reklamę będą też takie, które faktycznie są zainteresowane tematem, albo reklama wzbudzi ich ciekawość. Jednak czy nie lepiej byłoby kierować reklamę bezpośrednio do zainteresowanych odbiorców? W ten sposób działają reklamy displayowe. Ty określasz grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę i to właśnie te osoby zobaczą Twoją reklamę i bez problemu trafią na firmową stronę internetową.
Wyróżnia się kilka typów targetowania, czyli sprecyzowania grupy docelowej. Reklamy displayowe mogą być wyświetlane odbiorcom znajdującym się w określonej lokalizacji, mogą być wyświetlane jako reakcja na wyszukiwane przez użytkownika słowa kluczowe, mogą ukazywać się na stronach internetowych o określonej tematyce lub w konkretnych witrynach.

Duży zasięg

Reklamy displayowe wyświetlane są zarówno w dużych serwisach i popularnych witrynach, jak i na małych, mniej znanych stronach czy blogach. Są one widoczne niezależnie od tego, czy internauta korzysta z laptopa, tabletu czy też smartfona. Jeśli odbiorca znajduje się w grupie docelowej, do której kierujesz swoją reklamę displayową, z pewnością zauważy on Twój przekaz marketingowy – niezależnie od tego jakie witryny odwiedza i jakie urządzenie wykorzystuje.

Elastyczność

Ciekawą i bardzo praktyczną formą są elastyczne reklamy displayowe. Ich cechą charakterystyczną jest to, że ten typ reklamy uzależnia jej rozmiar i wygląd od tego jakie miejsce w sieci reklamowej jest dostępne i tam ją wyświetla. Pozwala na to automatyzacja sieci reklamowej. Wystarczy dodać tekst reklamy, logo firmy i obrazy, a sieć reklamowa sama zoptymalizuje przekaz, utworzy reklamę i wyświetli ją w dostępnym miejscu.
Walory reklam displayowych przedstawia także poniższa infografika:

blank

Skuteczna kampania marketingowa

Kampania marketingowa to często duże przedsięwzięcie, którego efekt końcowy zależy od wielu czynników. Reklamy displayowe z pewnością mają szereg zalet, które wpływają na skuteczność prowadzonych działań. Jednak należy mieć świadomość tego, że samo włączenie reklam displayowych do strategii marketingowej nie jest jeszcze gwarancją odniesienia sukcesu na tym polu.

Remarketing

Rola kampanii marketingowej nie kończy się w momencie, gdy użytkownik trafi na stronę internetową reklamodawcy. Sukcesem jest dopiero sprzedaż lub inna forma skorzystania z oferowanych usług, np. umówienie się na wizytę. Co jednak w przypadku, gdy Internauta znajdzie się na stronie www, zapozna z ofertą, może nawet doda produkt do koszyka, ale ostatecznie zrezygnuje z dokonania zakupu? Wtedy niezastąpionym rozwiązaniem jest remarketing. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie podjęły oczekiwanych działań – np. nie zdecydowały się na zakup. Jeśli wykorzystasz remarketing to tacy użytkownicy ponownie zobaczą reklamy Twoich produktów. Dodatkową zaletą jest to, że przekaz może być jeszcze bardziej spersonalizowany. Reklamy kierowane w ramach działań remarketingowych mogą zostać dopasowane do odbiorców na podstawie tego jakie działania podjęli na stronie internetowej. Oznacza to, że mogą pokazywać dokładnie te produkty, które oglądał użytkownik. Taki aspekt kampanii marketingowej pozwala przypomnieć osobom niezdecydowanym o ofercie Twojej firmy, może zachęcić do dokonania ponownych zakupów albo poinformować o specjalnej ofercie.

Najlepszy sposób na usprawnienie kampanii

Wykorzystując reklamy displayowe masz dostęp do wielu informacji i statystyk, które pomagają określić skuteczność podejmowanych działań. Umieszczając reklamę np. w gazecie nie wiesz, czy ktoś trafił do Ciebie, ponieważ widział ogłoszenie, czy dowiedział się o Twojej działalności w inny sposób. W przypadku reklam displayowych, jeśli ktoś w nią kliknie i trafi na stronę www utworzoną dla Twojej firmy – dowiesz się o tym. Tym samym łatwo sprawdzisz, czy Twoje działania marketingowe przynoszą zadowalające efekty. Statystyki to również nieocenione źródło informacji, które mogą być podstawą do dalszych analiz. Wyciągnięte na tej podstawie wnioski pomogą nie tylko właściwie ocenić podjęte już działania, ale także nakreślą obszary, w których można coś poprawić i ulepszyć. Osiągane wyniki to najlepsze i najbardziej wiarygodne źródło oceny prowadzonej kampanii, a analiza i wyciąganie wniosków to najlepsza droga prowadząca do optymalizacji działań i osiągania jeszcze lepszych rezultatów.

Czy warto inwestować w reklamy displayowe?

Reklamy displayowe to forma płatnej reklamy w sieci, zatem wiele zależy od budżetu, jakim dysponujesz. Jeśli jednak firma ma środki na taki cel, z pewnością warto rozważyć reklamy displayowe. Jest to forma reklamy oferująca interesujące i efektywne rozwiązania, które stale są rozwijane i udoskonalane dla osiągania jeszcze lepszych efektów.
Kampanie marketingowe obejmują działania na wielu płaszczyznach, a coraz większe znaczenie mają zabiegi prowadzone w Sieci. Tworzenie stron internetowych, SEO, czy reklamy displayowe to skuteczne narzędzia w walce o uwagę odbiorców. Nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na takie formy promocji, chociaż często wiąże się to z dodatkowym kosztem. Zadbaj o to, aby Twoja firma była widoczna w Internecie, a przekonasz się sam jak wiele możesz zyskać.

3 osoby skomentowały wpis

  1. Patrycja

    Bardzo dobra analiza tematu. Dzięki za wpis na pewno wrócę 🙂

  2. Rafi

    Największym problemem, z którym muszą borykać się strony wyświetlające reklamy displayowe to adblockery. Dzisiaj wiele osób używa takowych i co ciekawe stało się to tak dużym problemem, że dzięki specjalnym skryptom strona wykrywa blokery reklam i niejako „poucza” użytkownika, prosząc go o wyłączenie, czasem kompletnie blokując dostęp do treści. Z jednej strony zrozumiałe, bo reklamy często są zbyt nachalne i wepchane dosłownie wszędzie, z drugiej strony, przynajmniej dla mnie, bo działam w tej branży tracę potencjalnych klientów, mimo tego, że działam etycznie i nie spamuję reklamami gdzie popadnie.

  3. Klara

    Bardzo dokładny artykuł, dziękuję!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *