Optymalizacja SEO

SEO (Search Engine Optimization) to działania mające na celu optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. Proces ten zakłada dopasowanie elementów tworzących stronę tak, aby w konsekwencji zapewnić jej jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Dla SEO istotne są wszystkie elementy tworzące stronę, począwszy od fragmentów kodu, poprzez właściwe tagowanie, aż po wartościową i unikalną treść, która tworzy stronę.

Nieustający proces SEO

Tworząc stronę internetową nie wystarczy, że na początku raz zoptymalizujesz swoją witrynę, a ona już zawsze będzie dopasowana do algorytmów wyszukiwarek. Niestety to tak nie działa. Dlaczego? Po pierwsze istniejące na stronie treści mogą się zmieniać, albo mogą pojawiać się nowe, które również będą potrzebowały optymalizacji. Już sam ten fakt wskazuje na to, że SEO jest to proces ciągły: nowa treść = konieczność optymalizacji. Co więcej – zmieniają się algorytmy wyszukiwarek, a właściwie kryteria na podstawie których wyszukiwarki premiują strony i umieszczają je wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Zmieniają się również trendy i oczekiwania użytkowników, a to może prowadzić do zmian w doborze słów kluczowych jakie wpisują w wyszukiwarki oraz mieć wpływ na treści, których szukają. To także kolejne pola podlegające optymalizacji witryny pod kątem SEO.

Jak nadążyć z optymalizacją?

Wiadomo już, że z biegiem czasu zmienia się nie tylko Twoja strona www, ale również pewne kryteria zewnętrzne, niezależne od Ciebie. Jeśli zależy Ci na osiągnięciu i utrzymaniu wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, obserwuj to, co dzieje się w Internecie. Śledzenie zmian algorytmów stosowanych przez wyszukiwarki to podstawa. Kryteria, jakimi kierują się wyszukiwarki, stale ewoluują, co jest zależne zarówno od postępu technologicznego, jak i panujących trendów na rynku. Oczywiście śledzenie tych działań nie polega na analizie kodu. W Sieci można znaleźć strony powiązane z wyszukiwarkami, na których pojawiają się informacje o wprowadzanych nowościach. Ważnym źródłem informacji są klienci lub użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witrynę. Bardzo często oni sami mogą zaproponować pewne zmiany, które pomogą zoptymalizować stronę www, a jeśli nie informują Cię o tym wprost – możesz to wyczytać z ich działań. Pomogą w tym narzędzia takie jak np. Google Search Console. Korzystając z tego rozwiązania dowiesz się m.in. na jakie słowa kluczowe Twoja strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Analiza tych słów oraz obecnych trendów to również bardzo ważny krok w procesie SEO.

Projektując, tworząc i rozwijając swoją stronę www pamiętaj, aby śledzić to, co dzieje się w Internecie, a przede wszystkim obserwuj jaki wpływ ma to na Twoją witrynę. Szukaj inspiracji na innych stronach branżowych i analizuj zachowania użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę. A jeśli widzisz, że coś może przynieść większe korzyści – nie bój się zmieniać taktykę i stale optymalizować witrynę.


Zmodyfikowany: 9 maja 2019
Autor: