Bez kolejek, tłumów ludzi w przymierzalni i wszechogarniającego chaosu jaki panuje w galeriach handlowych. W tych kwestiach sklep internetowy ma znaczną przewagę – wystarczy usiąść z kubkiem gorącej herbaty przed komputerem, połączyć się z Internetem i można w spokoju zapoznać się z ofertą danej marki. Brzmi idealnie, jednak często klienci chcąc poznać cechy produktu spotykają się z bardzo ubogim opisem i przez to rezygnują z zakupów. Jak zatem stworzyć opis produktu, który zadowoli klienta i przyniesie korzyści obu stronom transakcji?

Dlaczego opis produktu jest taki ważny?

W przypadku e-sklepów sprzedaż odbywa się inaczej. Nie ma sprzedawców, którzy chętnie pomogą i doradzą, albo powiedzą coś więcej o produkcie. Jest tylko strona produktu, a na niej zazwyczaj zdjęcia i opis. Tylko, albo aż, albowiem dobrze wykonany opis produktu może zdziałać więcej niż niejeden sprzedawca czy doradca. W sklepie internetowym opis przedstawiający dany produkt odgrywa kluczową rolę, to on ma zachęcić potencjalnego klienta i rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące towaru. Jest więc niezwykle istotne, aby spełniał kilka podstawowych kryteriów.

Jak stworzyć dobry opis produktu?

Dobry opis produktu to przede wszystkim opis rzetelny i wyczerpujący. Jeśli opisy produktów dostępnych w ofercie są bardzo ogólnikowe i krótkie to nie ma co się dziwić, że potencjalni klienci nie dokonują zakupów – po prostu mają za mało informacji i nie chcą ryzykować, by potem zwracać produkt.

Na stronie musi znaleźć się miejsce na krótki opis produktu, który zwróci uwagę na najważniejsze cechy towaru, ale także zachęci i przyciągnie uwagę Internauty, czyli potencjalnego klienta. Poniżej warto zamieścić dłuższy opis artykułu oraz inne istotne elementy takie jak skład albo specyfikacja techniczna produktu. Umieszczenie dodatkowych zakładek, które zawierają użyteczne dla klienta informacje, jest również mile widziane. Oceny oraz opinie innych użytkowników są cennym źródłem informacji dla pozostałych klientów, dlatego może warto znaleźć na nie miejsce na stronie produktu. Generalnie im bogatszy opis i więcej informacji tym lepiej, ale należy pamiętać, aby były to informacje ciekawe i przydatne, bo takich właśnie szukają potencjalni klienci sklepów internetowych.

Tworząc opis produktu należy pamiętać o przedstawieniu faktów, jednak dobrze jest urozmaicić opis i uczynić go mniej fachowym, a bardziej przystępnym dla Internauty, który nie zawsze jest ekspertem w danej dziedzinie. Opisy powinny być napisane prostym językiem, a zdania krótkie. Warto zwrócić szczególną uwagę i podkreślić korzyści, jakie uzyska klient dokonując zakupu. To pozwoli mu od razu wyobrazić sobie o ile jego życie stanie się lepsze i łatwiejsze, co może skutecznie zachęcić go do dokonania zakupu.

Z pewnością warto zadbać o to, by na karcie produktu pojawiły się jego zdjęcia. To jakie powinny być zależy już od tego co prezentujemy, ale jeśli jest to możliwe to najlepiej, aby pokazywały produkt z różnych stron oraz w codziennym użyciu. Ciekawym i coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest filmik prezentujący walory towaru.

Cała treść pojawiająca się na karcie reklamowanego produktu powinna być uporządkowana i przejrzysta. Strona, na której można znaleźć jedynie długi, jednolity tekst nie jest przystępna i zniechęca już na stracie. Warto dobrze przemyśleć i rozplanować położenie poszczególnych elementów. Jeśli nie wiesz jak zrobić to najlepiej, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która stworzy dla Ciebie sklep internetowy.

Opis produktu w sklepie internetowym, a teksty SEO

Ogromne znaczenie marketingowe ma obecnie pozycjonowanie stron internetowych. Nieodłączną częścią tego procesu są teksty SEO. Teksty SEO to po prostu treści zawierające słowa kluczowe, które najczęściej wpisują użytkownicy w wyszukiwarkach internetowych. Nasycenie treści słowami kluczowymi odgrywa najważniejszą rolę w procesie pozycjonowania. Im więcej treści, czyli im dłuższy opis, tym więcej fraz kluczowych można w nim zawrzeć. A co za tym idzie – sklep pojawia się częściej i na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak długi tekst to nie wszystko. Treść powinna być rzetelna, atrakcyjna i unikalna, na co roboty przeszukujące witryny zwracają szczególną uwagę. Zatem nienajlepszym pomysłem jest kopiowanie opisu produktu ze strony producenta, albo co gorsza, ze strony konkurencji. Takie działanie w zasadzie zdyskwalifikuje sklep w wyścigu o najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Efektem poprawnie wykonanych działań związanych z pozycjonowaniem jest zwiększenie ruchu na stronie, co dla sklepów internetowych oznacza zazwyczaj większe zyski, a przecież o to właśnie chodzi.

Aspekt godny uwagi

Jak widać opis produktu, jaki przedstawia sklep internetowy, odgrywa kluczową rolę przy podejmowaniu decyzji przez potencjalnego klienta. Z pewnością warto zadbać o jego jakość i nie bagatelizować tej kwestii. Internauci dokonujący zakupów w e-sklepie doceniają fakt, że otrzymują pełną i wyczerpującą informację na temat towaru. Oznacza to dla nich podjęcie bardziej świadomej decyzji oraz mniejsze ryzyko niezadowolenia i zwrotu, który przecież jest także pewną niedogodnością dla właściciela sklepu. Warto jeszcze raz podkreślić, że przemyślane i zoptymalizowane treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli teksty SEO, są dodatkowym atutem. Inwestycja w teksty SEO może przynieść świetne rezultaty i duże korzyści. Jeśli sami nie wiemy jak właściwie stworzyć taki tekst, warto rozważyć profesjonalny copywriting. Skorzystanie z pomocy doświadczonego copywritera, który stworzy dobre teksty SEO, teksty które sprzedają, może przynieść niewiarygodne efekty.