Utworzenie firmowej strony internetowej to zazwyczaj pierwszy pomysł i działanie podejmowane w celu rozpoczęcia promocji firmy. Jest to jak najbardziej słuszne i zrozumiałe. Internet daje bardzo duże możliwości i jest to dobry kierunek, który z pewnością pomoże dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Chociaż utworzenie strony www to świetna podstawa do dalszych działań, nie należy zapominać o innych sposobach na zwiększenie zasięgów i promocję witryny. W tym miejscu zaprezentujemy kilka sprawdzonych metod, które pomogą Twojej firmie zaistnieć w Internecie.

Popraw widoczność firmy w Internecie

Zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej to podstawa i świetna baza do dalszych działań marketingowych. W Internecie jest wiele miejsc, witryn i portali, gdzie możesz zaznaczyć swoją obecność i przekierować użytkowników na utworzoną stronę www. Tam masz szansę przedstawić więcej informacji o Twojej firmie i ofercie. Poniżej przedstawimy kilka miejsc w Sieci, w których warto zostawić swoją wirtualną wizytówkę, czyli przynajmniej kilka podstawowych informacji wraz z adresem Twojej strony www.

Konto Google moja firma

Konto Google moja firma umożliwia utworzenie wizytówki, a w zasadzie profilu firmy w Internecie. Tworząc konto powiązane z Twoją firmą musisz podać podstawowe informacje na temat prowadzonej działalności – dokładnie tak jak na małej, papierowej wizytówce. Podane informacje podlegają weryfikacji, a następnie udostępniane są odbiorcom, którzy szukają Twojej firmy w wyszukiwarce Google. Poza podstawowymi informacjami kontaktowymi w profilu możesz również udostępnić lokalizację firmy na mapach Google oraz podać adres www witryny, aby ułatwić użytkownikom dotarcie na stronę. Utworzony profil firmowy pozwala także na poznanie opinii klientów oraz nawiązanie z nimi kontaktu, a możliwość publikacji zdjęć na profilu to świetna forma reklamy Twojej firmy.

Dowiedz się jak założyć bezpłatne konto Google moja firma i poznaj pozostałe korzyści płynące z wykorzystania tego rozwiązania.

Katalogi firm

Kolejny sposób na zaznaczenie swojej obecności w Internecie to katalogi oraz bazy firm. Chociaż mogłoby się wydawać, że obecnie w ten sposób nie uda się trafić do szerokiego grona odbiorców, to tak naprawdę wiele osób nadal korzysta z tego typu rozwiązań. Z pewnością warto zadbać, aby firma była widoczna również w takich katalogach, tym bardziej, że często jest to darmowe, a dodanie profilu firmy nie zajmuje wiele czasu.
W Internecie można znaleźć bazy firm online, takie jak np. Panorama Firm, która oferuje wyszukiwarkę lokalną firm, usług oraz produktów. Utworzenie konta w takiej witrynie to kolejna szansa na zwiększenie zasięgu i zdobycie nowych klientów.

Nieco innym rozwiązaniem są katalogi stron www, które gromadzą i grupują tematycznie adresy stron internetowych. Wpisanie adresu strony internetowej do katalogu kosztuje niewiele albo jest całkiem darmowe i polega na zgłoszeniu strony wraz z krótkim opisem. Następnie informacje są weryfikowane i wpisywane w odpowiednią kategorię. Polskie portale, które udostępniają katalogi stron www to np. Interia, wcześniej były to także Onet.pl oraz Gazeta.pl. Inne katalogi stron www to np. Katalog hoga.pl albo Katalog Stron.

Social media

Wykorzystywanie social media w celach promocyjnych to stosunkowo nowy trend, jednak na stałe wpisał się już we wszelkie strategie marketingowe, zarówno ogromnych przedsiębiorstw, jak i małych, lokalnych firm. Prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych jest już tak samo oczywiste i powszechne jak tworzenie strony internetowej dla firmy. Utworzenie profilu w portalach społecznościowych jest łatwe i darmowe, tak samo jak publikowanie tam treści. Profil możesz powiązać ze stroną www Twojej firmy, na którą mogą przejść użytkownicy zainteresowani ofertą firmy albo sklepu internetowego.

Social media oferują również formy reklamy płatnej. Są to sponsorowane posty, zawierające zazwyczaj grafikę lub fim wraz z krótkim opisem i odnośnikiem prowadzącym do strony internetowej. Reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych działają podobnie do Google Ads. Tutaj także możesz zdefiniować docelową grupę odbiorców, do której kierujesz przekaz marketingowy. Przynosi to bardzo dobre efekty, ponieważ reklama trafia do osób potencjalnie zainteresowanych tematem. Niesłabnąca popularność social media sprawia, że promocja w portalach społecznościowych, nawet płatne reklamy, stają się coraz bardziej popularne i coraz chętniej wykorzystywane przez przedsiębiorców.

Zdobywanie linków

Znaczący wpływ na popularność strony www, zarówno zwiększenie liczby odsłon, jak i widoczność w wynikach wyszukiwania, mają linki przychodzące do strony. Jednak już na początku należy podkreślić, że poza ilością linków, liczy się ich jakość. Zatem zamieszczanie linku prowadzącego do strony internetowej Twojej firmy w każdym możliwym miejscu nie tylko nie pomoże w promocji, ale może wręcz zostać źle odebrane przez roboty indeksujące wyszukiwarek i mieć negatywny wpływ na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.
Zdobywanie linków przychodzących do strony jest dobrym pomysłem, jednak należy robić to świadomie i “z głową”, dbając przy tym o jakość. Oto kilka rozwiązań, które warto przy tym rozważyć:

  • udzielanie się na specjalistycznych forach skupiających się na branży, w której działasz. Udzielając się w takim miejscu możesz łatwo zamieścić link kierujący do Twojej strony, gdzie np. wyjaśniasz zagadnienie będące przedmiotem dyskusji.
  • Tworzenie i zamieszczanie artykułów w portalach branżowych. Jako specjalista z pewnością możesz napisać artykuł, który zaciekawi osoby z branży, a jednocześnie pomoże Ci wypromować Twoją stronę www.
  • Możesz również zadbać o odnośniki z innych stron www prowadzące na Twoją witrynę. Mogą to być np. strony partnerskie albo po prostu strony prowadzone przez osoby, które znasz. Jeśli ktoś zgodzi się na zamieszczenie takiego odnośnika, automatycznie odbiorcy potraktują to jako rekomendację, co pozytywnie wpłynie na promocję Twojej strony internetowej.

Długofalowe działania SEO

Promowanie strony internetowej to proces ciągły. Niektóre działania, jak chociażby utworzenie konta Google moja firma albo wpisanie do katalogu firm, wystarczy wykonać jednokrotnie. Jednak stale należy dbać o aktualność danych zamieszczonych w tych miejscach. W przypadku profilu powiązanego z kontem Google moja firma należy również publikować nowe treści oraz stale monitorować i właściwie reagować na opinie i komentarze klientów. Podobnie wygląda to w przypadku profili prowadzonych na portalach społecznościowych. Można również skorzystać z płatnych kampanii realizowanych w ramach Google Ads oraz social media – te działania zazwyczaj są ograniczone w czasie. Jednak promocja strony www w Sieci nie opiera się wyłącznie na podejmowaniu jednorazowych działań. Ogromne znaczenie mają także działania długofalowe, takie jak SEO.

Optymalizacja strony www

To, że każda projektowana strona internetowa powinna być przyjazna dla użytkowników, jest oczywiste. Ale czy wiesz, że ważne jest także, aby strona www była przyjazna dla robotów? Chodzi tu o roboty indeksujące, których zadaniem jest przeszukiwanie witryn znajdujących się w sieci. Optymalizacja strony www polega na zamieszczeniu w kodzie źródłowym strony informacji dla robotów, dzięki czemu będą mogły określić co znajduje się na stronie. Używa się do tego specjalnych znaczników, czyli meta tagów. Ma to znaczenie przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach. Im lepiej zoptymalizowana strona, tym bardziej czytelna dla robotów, a tym samym ma szansę znaleźć się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania jako odpowiedź na konkretne zapytanie użytkownika. Ponadto w znacznikach meta umieszcza się opisy strony www oraz podstron, które wyszukiwarka wyświetla jako opis witryny w wynikach wyszukiwania.

Wartościowe treści

Osiągnięcie wysokiej pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania również pomoże Ci wypromować witrynę. Działania podejmowane w tym zakresie muszą mieć charakter długofalowy. O ile kampania reklamowa, uruchomiona np. przy pomocy Google Ads, może być przygotowana jednorazowo, tak SEO, czyli optymalizacja witryn pod wyszukiwarki, to proces ciągły. W tym zakresie ważna jest nie tylko optymalizacja struktury strony i kodu źródłowego, ale również treści publikowanych w witrynie. Podstawowe zasady, do których warto się stosować publikując teksty na stronie internetowej mówią o tym, że treści powinny być:

  • unikalne,
  • wartościowe dla odbiorców,
  • powinny zawierać słowa kluczowe.

Podsumowanie

Działania mające na celu promocję utworzonej strony internetowej najlepiej jest podejmować na wielu płaszczyznach jednocześnie. I chociaż wydaje się to zadaniem trudnym, ponieważ możliwości jest wiele, to wiele działań wystarczy podjąć jednokrotnie, a następnie dbać o aktualność danych, które przecież nie zmieniają się aż tak często. Oczywiście są kwestie, o które należy dbać na bieżąco, jak chociażby publikowanie treści w social media czy też stałe zamieszczanie wartościowych treści na stronie internetowej. Jednak promocja strony www może przynieść spektakularne rezultaty, a co za tym idzie – zysk dla właściciela. Pamiętaj także, że wiele z tych działań możesz powierzyć profesjonalistom z agencji interaktywnej, którzy pomogą Ci wypromować witrynę.


Zmodyfikowany: 22 listopada 2019
Autor: