Reklama displayowa


Stworzenie strony internetowej firmy niewątpliwie kwalifikuje się jako działanie marketingowe. Dzięki witrynie dostępnej w Sieci możesz nie tylko zaprezentować firmę, ale również przedstawić ofertę potencjalnym klientom. Trochę inaczej wygląda to w przypadku sklepów internetowych, które mogą działać jako dodatek i wsparcie dla sklepu prowadzonego „w rzeczywistości”, albo działać wyłącznie w wirtualnym świecie jako samodzielny sklep. Tak czy inaczej, we wszystkich trzech przypadkach cel jest ten sam: wypromować witrynę i sprawić, aby jak najwięcej osób odwiedziło stronę www oraz zapoznało się z prezentowaną ofertą.

 

 

Rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb

Witrynę można promować wykorzystując różne metody: umieszczając adres strony www na firmowych ulotkach i wizytówkach lub podawać go jako treść reklamy radiowej. Jest mnóstwo sposobów na rozpowszechnienie adresu strony internetowej firmy. W Internecie za taką wirtualną wizytówkę można uznać reklamę, która pojawia się na innych stronach lub w wyszukiwarkach. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających na wykreowanie i wdrożenie reklamy online jest Google Ads, znane do niedawna jako Google AdWords.

Co to jest Google Ads?

Google Ads to internetowy system reklamowy, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google i na stronach internetowych. Przekaz marketingowy może przyjąć postać reklamy tekstowej lub produktowej w wyszukiwarce oraz reklamy graficznej w witrynach w postaci baneru lub filmu. Reklamy nie są wyświetlane na przypadkowych stronach www, ale na tych, które budują sieć reklamową w ramach programu Google AdSense. Sieć reklamową tworzą zarówno duże i popularne witryny, jak i mniejsze strony www oraz portale i blogi. Strony internetowe współpracujące w ramach sieci udostępniają miejsce, w którym może pojawić się reklama. Google AdSense to serwis, który wyświetla na wspomnianych stronach reklamy tekstowe, graficzne lub reklamy wideo czy animacje. Ważną zaletą Google Ads jest to, że reklamy wyświetlają się poprawnie zarówno na ekranach komputerów, jak i na urządzeniach mobilnych.

Jak działa Google Ads?

Google Ads opiera swoje działanie na wyświetlaniu Internautom reklam w postaci grafik, filmów czy linków sponsorowanych. Te przekazy marketingowe wyświetlane są zarówno w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce, jak i w sieci reklamowej, czyli na stronach internetowych współpracujących z Google. Główną zaletą reklam w systemie Google Ads jest to, że wyświetlany przekaz nie jest przypadkowy, a dopasowany do potrzeb czy też zainteresowań użytkownika. Reklamy są wyświetlane w oparciu o jego aktywność internetową, czyli na przykład na podstawie tego co wpisuje w oknie wyszukiwarki, albo jakie witryny odwiedza. Google Ads oferuje skuteczne, a jednocześnie korzystne dla odbiorców rozwiązanie – reklama ukazuje się w idealnym momencie, czyli wtedy, kiedy użytkownik faktycznie czegoś szuka lub jest zainteresowany tematem. Jest to korzystne dla obu stron, ponieważ odbiorca otrzymuje istotną dla niego treść, np. ciekawą ofertę, a reklamodawca trafia ze swoim przekazem do osoby, która jest faktycznie zainteresowana i może łatwo stać się potencjalnym klientem.


Zmodyfikowany: 31 października 2019
Autor: