Co to jest Google Ads?

Witrynę można promować stosując różne metody, umieszczając adres strony www na firmowych ulotkach i wizytówkach lub podawać go jako treść reklamy radiowej. Jest mnóstwo sposobów na rozpowszechnienie adresu strony internetowej naszej firmy. W Internecie za taką wirtualną wizytówkę można uznać reklamę, która pojawia się na innych stronach lub w wyszukiwarkach. Jednym z narzędzi pozwalających na wykreowanie i wdrożenie reklamy online jest Google Ads, znane do niedawna jako Google AdWords. Jest to internetowy program, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google  oraz na stronach internetowych. Nie chodzi tutaj o przypadkowe strony www, a jedynie te, które współpracują w ramach programu Google AdSense. Google AdSense to serwis, który wyświetla na wspomnianych stronach reklamy tekstowe, graficzne lub reklamy wideo czy animacje. Wyświetlany przekaz również nie jest przypadkowy, a dopasowany do potrzeb czy też zainteresowań użytkownika, czyli oparty na jego aktywności internetowej i profilowaniu.

Możesz założyć konto google ads pod adresem: https://ads.google.com/

Jak działa Google Ads?

Jak wspomniano, Google Ads opiera swoje działanie na wyświetlaniu Internautom reklam w postaci grafik, filmów czy linków sponsorowanych. Te przekazy marketingowe wyświetlane są zarówno w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce, jak i na stronach internetowych współpracujących z Google. Kampanie prowadzone w ramach Google Ads to forma reklamy płatnej. Jeśli chodzi o linki sponsorowane to wyróżnia się dwa główne sposoby wyświetlania reklam. Przygotowany przekaz marketingowy wyświetla się jako reakcja na wpisanie do wyszukiwarki określonych słów kluczowych lub pokazywany jest na konkretnych stronach internetowych. Wybór miejsca albo słów kluczowych dla których wyświetli się reklama daje możliwość dotarcia do grupy docelowej, która jest faktycznie zainteresowana produktem bądź usługą. To właśnie wśród takich osób znajdują się potencjalni klienci firmy. W tym tkwi przewaga Google Ads i spersonalizowanego przekazu marketingowego nad wyświetlaniem czy pokazywaniem wszystkim tych samych reklam, niezależnie od tego czy faktycznie mogą być zainteresowani tematem. Google Ads pozwala również na uwzględnienie kwestii lokalizacji. Jeżeli nasze usługi mają charakter typowo lokalny, można zaznaczyć promień, w zasięgu którego potencjalnym klientom wyświetli się reklama naszej działalności. To również sposób na precyzyjne określenie grupy docelowej.

Google stale rozwija swoje narzędzie wdrażając najnowsze rozwiązania technologiczne. Są to m.in. uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja, które pozwalają na jeszcze lepsze zarządzanie kampanią reklamową, a sama kampania staje się bardziej efektywna i skuteczna.

Czy Google Ads pomoże w tworzeniu strony www?

Samo narzędzie jakim jest Google Ads nie pomoże ani na etapie projektowania, ani też tworzenia stron internetowych. Nie temu jest dedykowane. Jednak z całą pewnością jeśli umiejętnie wykorzystamy możliwości tego narzędzia pomoże nam ono w wypromowaniu naszej strony www. Należy pamiętać, że skuteczne działania marketingowe to działania prowadzone na kilku kanałach reklamowych jednocześnie. Dlatego ważne jest, aby nie skupiać się tylko na jednym rozwiązaniu, ale poznać i wykorzystać możliwości jakie są dostępne. W wirtualnym świecie popularnym ostatnio działaniem marketingowym jest pozycjonowanie i optymalizacja witryny pod wyszukiwarki. Niewątpliwie dobrze przeprowadzone działania SEO odniosą skutek, ale warto uzupełnić te poczynania reklamami pay per click czy linkami sponsorowanymi. Kampanię przez Google Ads można uruchomić w każdej chwili, a na efekty starań nie trzeba długo czekać, co jest dużym plusem takich zabiegów marketingowych.