Obecność firmy w Internecie to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa. Wyszukiwarki internetowe to pierwsze źródło informacji dla wielu z nas. W Polsce najpopularniejszą z nich jest Google. Z tego względu należy szczególnie zadbać o widoczność firmy w tej wyszukiwarce. Dobrym początkiem działań marketingowych, zmierzających do zwiększenia widoczności w Sieci, jest utworzenie konta Google Moja Firma.
Google Moja Firma to rozwiązanie dedykowane wszystkim, którzy prowadzą działalność gospodarczą i chcą zaznaczyć swoją obecność w Sieci. Konto przeznaczone jest nie tylko dla osób, które dopiero rozpoczynają promocję online, ale stanowi także doskonałe uzupełnienie np. istniejącej strony internetowej firmy. Zakładając konto tworzony jest profil firmy w Google, co pozwala zwiększyć rozpoznawalność i wiarygodność marki, a także wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce Google oraz Mapach Google.
Spis treści
Korzyści z posiadania konta Google Moja Firma
Jednolity i wiarygodny wizerunek firmy w Google
Tworząc konto Google Moja Firma samodzielnie wprowadzasz informacje dotyczące Twojej firmy i sam decydujesz w jaki sposób zostaną udostępnione odbiorcom, którzy szukają ich w wyszukiwarce Google. Dzięki temu masz pewność, że ważne dane, takie jak np. adres firmy, zostaną podane poprawnie i w każdym miejscu w Internecie, skojarzonym z Twoją działalnością, będą ujednolicone. W podanym przypadku niezwykle ważne jest również dokładne oznaczenie lokalizacji na Mapach Google, co pozwoli klientom uzyskać wskazówki dojazdu, aby bez problemu mogli trafić do siedziby Twojej firmy. Tworząc konto masz kontrolę nad tym jakie informacje na temat firmy są wyświetlane i możesz je w każdej chwili zmienić lub uzupełnić. Dzięki temu profil firmy w Google pozostaje zawsze aktualny, a co za tym idzie, wiarygodny dla odbiorców. Weryfikacja konta Google Moja Firma i informacji w nim zawartych podnosi poziom zaufania odbiorców wobec prezentowanej w wyszukiwarce firmy.
Monitorowanie aktywności klientów firmy
Konto Google Moja Firma daje także dostęp do statystyk. Możesz dowiedzieć się z nich np. skąd pochodzą użytkownicy, którzy szukają Twojej firmy i w jaki sposób to robią, tzn. co wpisują w wyszukiwarkę Google. Takie dane to potężne źródło informacji, które może stać się podstawą do dalszych analiz i wyciągania wniosków. Te zaś przydadzą się w momencie tworzenia inteligentnych kampanii marketingowych i śledzenia ich rezultatów. Dobrze zoptymalizowane kampanie marketingowe, oparte na informacjach pochodzących ze statystyk, pozwalają skutecznie rozszerzyć obecność firmy w Internecie, a tym samym zwiększyć rozpoznawalność marki. Statystyki pozwalają także wyciągnąć informacje, które są podstawą do analizy wizerunku kreowanego w Sieci.
Możliwość poznania i nawiązania kontaktu z klientami
Podstawowym zadaniem konta Google Moja firma jest przekazywanie wiarygodnych i rzetelnych informacji na temat firm. Chodzi tu przede wszystkim o adres siedziby firmy wraz z lokalizacją na Mapach Google, godziny otwarcia, dane kontaktowe czy adres utworzonej strony www lub sklepu internetowego. Jednak to nie wszystko. Profil firmy utworzony w Google to coś więcej niż zwykła wizytówka. W tym miejscu możesz także zamieszczać zdjęcia, które np. prezentują ofertę firmy lub wnętrze siedziby. Co więcej, to doskonałe miejsce pozwalające na komunikację z klientami. Mogą oni zostawiać swoje opinie na temat firmy, a Ty możesz na nie odpowiadać i reagować. W ten sposób zbudujesz i utrzymasz więzi z klientami, co pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej firmy. Pozostawiane opinie i wysyłane wiadomości to bogate źródło informacji dla każdego przedsiębiorcy, który chce rozwijać biznes i podążać za potrzebami klientów. Pamiętaj jednak, że aby profil był atrakcyjny i przydatny dla klientów należy zadbać o to, aby zawsze zawierał aktualne i rzetelne informacje. Regularnie zamieszczane zdjęcia i wpisy będą dodatkowym atutem, który pomoże Ci zachęcić i zdobyć nowych klientów.
Łatwy dostęp do konta Google Moja Firma
Informacje zawarte w profilu Google Moja Firma możesz w każdej chwili edytować, zmieniać i poprawiać. Nie jest do tego potrzebny nawet komputer, ponieważ Google, wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, udostępnia bezpłatną aplikację mobilną Google Moja Firma. Korzystając z niej masz dostęp do wszystkich funkcji jakie oferuje konto w przeglądarce, a nawet możesz zrobić więcej, ponieważ część funkcji została rozszerzona. Dzięki temu możesz zarządzać profilem Twojej firmy w każdym miejscu i o każdej porze. Aplikacja mobilna Google Moja Firma pozwala w każdej chwili zaktualizować informacje o firmie, dodać zdjęcie lub wpis prezentujący nowe oferty, a także na bieżąco reagować na komentarze i opinie klientów.
Rozpocznij pracę z Google Moja Firma w 3 krokach
Krok 1: Rejestracja i weryfikacja
Założenie konta Google Moja Firma, a tym samym rejestracja, jest darmowe, łatwe i trwa tylko kilka chwil. W celu założenia profilu dla firmy konieczne jest posiadanie konta Google. Może być to konto prywatne lub stworzone na potrzeby tej właśnie działalności. Po zalogowaniu do konta Google na stronie https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ (1) należy wybrać przycisk ZACZNIJ TERAZ (2), aby przejść to tworzenia profilu:
W pierwszym kroku trzeba podać nazwę firmy (3):
W kolejnych etapach procesu rejestracji można opcjonalnie dodać lokalizację (4) i zdefiniować obszar świadczenia usług (5):
Konieczne jest określenie regionu, w którym mieści się firma (6) i kategorii (7) opisującej Twoją działalność oraz podanie danych kontaktowych (8):
Następnie należy zweryfikować firmę. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że odbiorcy uznają ją za godną zaufania. Weryfikacja to również zabezpieczenie dla Ciebie, bowiem jest to ochrona przed osobami trzecimi, które mogłyby podszywać się pod przedstawiciela firmy. Standardowy sposób weryfikacji polega na przesłaniu kartki pocztowej przez Google, której odbiorcą jest osoba zakładająca konto Google Moja Firma. Po otrzymaniu kartki należy wykonać zamieszczone w niej instrukcje. W niektórych przypadkach istnieją także inne sposoby, takie jak np. weryfikacja przez SMS czy e-mail.
Krok 2: Optymalizacja wprowadzonych informacji i dodawanie nowych
Informacje wprowadzone podczas rejestracji da się dowolnie edytować (poza nazwą firmy), jednak możliwe jest to dopiero po weryfikacji firmy. Jeśli tylko informacje na temat firmy ulegną zmianie, należy je zaktualizować, aby odbiorcy mieli dostęp do rzetelnych i wiarygodnych danych. Jeśli chcesz możesz dodać kolejnych członków zespołu (właścicieli i menedżerów strony), którzy pomogą Ci w administrowaniu profilem firmy w Google.
Wizytówka Twojej firmy w Google to coś więcej niż podanie podstawowych informacji umożliwiających kontakt. To również doskonałe miejsce na pokazanie firmy, jej oferty i działalności oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami. Konto Google Moja Firma umożliwia dodawanie zdjęć i wpisów, które pomogą zareklamować Twoją firmę i przybliżyć odbiorcom profil działalności. Natomiast opinie klientów to świetne źródło informacji dla właściciela, który chce wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Pamiętaj, że odpowiadanie na opinie wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy i zadbaj o swoich klientów, ponieważ przychylne opinie to dobra i wiarygodna forma reklamy.
Krok 3: Wykorzystanie potencjału Google Moja Firma
Konto Google Moja Firma, poza udostępnianiem informacji innym użytkownikom wyszukiwarki Google, samo gromadzi i daje administratorowi dostęp do pewnych danych statystycznych. Są to informacje pozwalające ocenić skuteczność działań związanych z promocją firmy poprzez profil w Google. Statystyki gromadzą informacje na temat tego jak klienci trafiają na Twoją wizytówkę poprzez wyszukiwarkę Google oraz Mapy Google i co robią, jak działania podejmują, gdy już otworzą wizytówkę. Pozyskane w ten sposób dane pomogą w analizie podjętych już działań, a ponadto mogą stanowić świetną bazę do wdrożenia i zoptymalizowania inteligentnych kampanii reklamowych.
Krok 3: Wykorzystanie potencjału Google Moja Firma
Konto Google Moja Firma, poza udostępnianiem informacji innym użytkownikom wyszukiwarki Google, samo gromadzi i daje administratorowi dostęp do pewnych danych statystycznych. Są to informacje pozwalające ocenić skuteczność działań związanych z promocją firmy poprzez profil w Google. Statystyki gromadzą informacje na temat tego jak klienci trafiają na Twoją wizytówkę poprzez wyszukiwarkę Google oraz Mapy Google i co robią, jak działania podejmują, gdy już otworzą wizytówkę. Pozyskane w ten sposób dane pomogą w analizie podjętych już działań, a ponadto mogą stanowić świetną bazę do wdrożenia i zoptymalizowania inteligentnych kampanii reklamowych.
Podsumowanie
Tworzenie strategii marketingowej firmy to działanie bardzo złożone i wymagające wielu przemyśleń, planów i decyzji. Są jednak kroki, których podjęcie nie wymaga nakładów finansowych, nie jest czasochłonne i z pewnością nie koliduje z długoterminową strategią. Takim działaniem jest założenie konta Google Moja Firma. Dla firm, które chcą zaznaczyć swoją obecność w sieci, powinno stanowić to pierwszy krok. Korzyści płynące z tego rozwiązania są ogromne, natomiast ciężko jest znaleźć słabe strony. Po utworzeniu konta i zaznaczeniu obecności firmy w Internecie, można rozpocząć dalsze działania takie jak np. projektowanie i tworzenie strony www. Nie ma obaw, że będzie to powielenie, przeciwnie – obie formy promocji doskonale się uzupełniają.
Orion_waw
Osobiście uważam, że mapa google daje ogromne możliwości. Nie tylko dla biznesów stacjonarnych, gdzie klient przychodzi do sklepu czy siedziby, ale też w przypadku firm internetowych. Zawsze jest to potwierdzenie, że dany podmiot naprawdę istnieje. Dodatkowo słyszałem, że pomaga też uzyskać lepsze pozycje. Myślę, że nie bez powodu google tyle inwestuje w wysyłanie kartek pocztowych służących do weryfikacji.