Czy warto wdrożyć do sklepu internetowego płatności ratalne?

Płatności internetowe w sklepi

Nowoczesne, szybkie metody płatności w sklepach internetowych, są już niemal standardem. Klienci cenią sobie możliwość wyboru, dlatego dużo ewentualności co do sposobu płatności za zakupy jest w oczach klientów dobrze postrzegane. Coraz częściej kupujący poszukują w sklepach internetowych możliwości zakupu na raty.

Warto być bardziej dostępnym dla swoich potencjalnych klientów, szczególnie jeśli sprzedajemy towary nieco droższe, lub luksusowe, możliwość zakupu na raty, to zarazem możliwość pozwolenia sobie na realizację transakcji, przez osoby, które nie mogą bądź nie chcą kupować produktów za pełną kwotę.

Raty w sklepie internetowym – jak to działa?

Zakupy na raty jeszcze do niedawna kojarzyły się głównie ze sklepami stacjonarnymi oraz niezliczoną ilością papierów do wypełnienia. Kiedy jednak taka możliwość zawitała do e-commerce, okazało się, że raty nie muszą być wcale takie skomplikowane. Zakupy na raty w sklepie internetowym, wiążą się także z wypełnieniem wniosku, ale przez Internet, a decyzja o możliwości skorzystania z systemu ratalnego jest gotowa nawet w kilka minut. Jak widać zatem cały proces nie jest skomplikowany. Oczywiście nie może się on odbyć bez ingerencji banku, oferta zostanie tam skierowana bezpośrednio, lub przez tzw. systemy do zakupów ratalnych. Jeśli decyzja będzie pozytywna, klient sklepu internetowego, będzie mógł dokonać zakupu produktu, a właściciel sklepu otrzyma od banku każdorazowo informację o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku. Sklep wówczas wysyła produkt, a bank kwotę na konto sklepu.

Korzyści z systemów ratalnych w sklepie internetowym

Daj szansę nowym klientom

Sprzedaż ratalna w e-commerce to w głównej mierze, możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców, tak jak już wspomniano powyżej, szczególnie jeśli we własnym sklepie internetowym sprzedajesz stosunkowo drogie produkty, opcja płatności na raty, pozwoli dotrzeć do klientów, którzy chcieliby skorzystać z oferty, jednak nie posiadają wystarczających funduszy na realizację transakcji.

Zwiększ sprzedaż

Metoda płatności, jaką jest system ratalny, pozytywnie wpływa na zwiększenie sprzedaży. Na nasze produkty mogą zdecydować się osoby, które bez systemu ratalnego nie podjęłyby decyzji o finalizacji zakupów. Co ważne system ratalny jest nie tylko skierowany do osób nieposiadających wystarczających środków, ale także do tych klientów, którzy nie chcą wydawać gotówki i woląc spłacać raty. Jeśli klienci interesują się tą metodą płatności, warto rozważyć jej wdrożenie we własnym sklepie internetowym, dzięki czemu nie tylko zwiększymy sprzedaż, ale także zmniejszymy ilość porzucanych koszyków, jak również przekonamy klientów do zdecydowania się na wybór, np. droższego modelu, produktu.

Nowoczesna marka

Umożliwienie dokonywania zakupów na raty to także budowanie pozytywnego wizerunku firmy, która nie boi się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Płatność ratalna jest szybka, bezpieczna i prosta, dlatego odczucia klientów mających taką możliwość są jak najbardziej pozytywne.

Bezpieczeństwo

Kolejną korzyścią, o której warto wspomnieć, to korzyść bezpośrednio dotycząca właścicieli sklepów internetowych. Przy zakupach na raty nasz klient ponosi odpowiedzialność przed bankiem, a nie przed sklepem i to na banku spoczywa ewentualna trudność w uzyskaniu wpłaty, w przypadku niewypłacalności konsumenta.

Powiedz tak sprzedaży ratalnej w sklepie internetowym!

Sprzedaż ratalna ma sporo zalet, jest szczególnie pozytywnie odbierana przez konsumentów, co bezpośrednio wpływa na zaufanie do marki, a także samą sprzedaż. Zanim jednak wdrożysz system ratalny we własnym sklepie internetowym, warto dobrze przyjrzeć się możliwością wdrożenia konkretnych systemów sprzedaży na raty. Nie w każdym sklepie będzie wyglądać to tak samo. Dla przykładu sklepy internetowe oparte na platformach typu open source wykorzystują do sprzedaży ratalnej konkretne wtyczki. Pamiętaj, że płatności ratalne regulują odpowiednie przepisy prawne.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.