CMS dla Ecoomerce

Prowadzenie e-sklepu wymaga właśnie stałego informowania klientów o zniżkach, promocjach i zmianach w asortymencie, dzięki czemu mogą dobrać idealny dla siebie produkt czy usługę. Technologia CMS-ów pozwala na dowolne uzupełnianie treści na stronie bez szczegółowej znajomości kodu, co z pewnością przyda się w każdej firmie. Na rynku dostępnych jest wiele rożnych rodzajów CMS-ów – który z nich wybrać, kiedy już zdecydujemy się na to rozwiązanie?

Sklep na WooCommerse

Jako uzupełnienie tych dwóch najczęściej wykorzystywanych CMS-ów można wykorzystać specjalnie przygotowaną dla sklepów internetowych wtyczkę. Wtyczka WooCommerce umożliwia sprzedaż fizycznych i cyfrowych produktów na całym świecie (pełne wsparcie drop shipping), rozbudowane opcje płatności i wiele rozszerzeń pozwalających dostosować stronę do swoich wymagań. Warta odnotowania jest również implementacja odnawialnych subskrypcji na stronie, która jest dostępna wraz z płatnymi rozszerzeniami. Jak widać, WooCommerce czyni e-sklep bardziej przystępnym dla użytkowników zarówno ze strony dewelopera, jak i klienta.

Sklep na PrestaShop

Przypominająca WordPress platforma PrestaShop cieszy się coraz większą popularnością wśród posiadaczy witryn internetowych nastawionych na sprzedaż. Wpływają na to przede wszystkim jej możliwości pod kątem dostosowania do wymogów SEO. Nawet jeśli korzysta się z domyślnie zaproponowanej konfiguracji, można zauważyć wyraźne efekty. Ponadto włożenie większej pracy w optymalizację nie jest trudne, ponieważ oprogramowanie należy do bardzo intuicyjnych i nawet początkujący użytkownik CMS e-commerce nie spotka się z problemami w trakcie wprowadzania jakichkolwiek zmian.

Warto dodać, że PrestaShop obfituje w bezpłatne wtyczki pomagające stworzyć przyjazne środowisko dla klienta, np. ułatwiające dokonanie zakupów przy wykorzystaniu różnych systemów płatności (chociażby PayU czy PayPal). Ponadto pozwala na połączenie witryny z aukcjami na jednej z najpopularniejszych w Polsce stron aukcyjnych, czyli Allegro. Sklep na PrestaShop to rozwiązanie dla osób, którym zależy na połączeniu wydajnego oprogramowania łatwego w obsłudze, jak i posiadającego duże możliwości w dodawaniu wtyczek, rozbudowie treści, optymalizacji oraz remarketingu.

Platforma Magento

W przeciwieństwie do PrestaShopu, Magento to bardzo zaawansowane narzędzie, które okaże się bardziej miarodajne w rękach osób mających doświadczenie z tego typu platformami. Niestety, w parze z niemal nieskończonymi możliwościami tego CMS-a idzie wysokie zużycie zasobów – a to może uniemożliwić stworzenie e-sklepu na współdzielonym hostingu.

W zamian Magento daje wiele korzyści zwłaszcza na polu SEO, które docenią także użytkownicy odwiedzający witrynę. Należą do nich m.in. proste adresy URL, możliwość przygotowania mobilnej wersji strony, automatycznie tworzoną mapę strony czy możliwość zaimplementowania wtyczek społecznościowych wraz z możliwością pozostawienia komentarzy.

Sklep internetowy stworzony w Magento daje właścicielom pełną kontrolę nad ruchem na stronie – śledzenie działań zalogowanych użytkowników pozwala lepiej dostosować ofertę, a oprócz tego zapisywanych jest wiele innych dodatkowych danych widocznych wyłącznie dla upoważnionych osób. Można uznać, że jest to najlepszy CMS dla e-sklepu, jeśli tylko jest się w stanie wykorzystać w pełni jego potencjał. W przypadku braku doświadczenia można jednak zatrudnić specjalistów, którzy będą opiekować się rozwojem strony zbudowanej na bazie Magento.

 

Wśród użytkowników CMS-ów powyższe rozwiązania cieszą się największą popularnością ze względu na szerokie zastosowania. Ich wykorzystanie we własnym biznesie może okazać się strzałem w dziesiątkę.