Jaki CMS E-commerce wybrać?

CMS dla Ecoomerce

Powszechny dostęp do Internetu sprawił, ze jego popularność stale rośnie, a my wiele spraw możemy załatwić za pośrednictwem Sieci. Również transakcje handlowe coraz częściej i chętniej zawierane są w Internecie. I chociaż obecnie e-sklepy współistnieją z tymi stacjonarnymi i wzajemnie się uzupełniają, z każdym rokiem popularność e-commerce wzrasta.

Handel w sieci ma wielu zwolenników, zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. Jest to doskonale rozwiązanie dla osób, które prowadzą małą działalność i nie chcą wynajmować lokalu oraz dla osób, które już mają sklep stacjonarny, ale chcą także zaistnieć w Sieci. E-commerce ma wiele zalet, to m.in. globalny charakter tego rozwiązania, który pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców – każdy, kto ma dostęp do Internetu, może zostać Twoim klientem. Ponadto założenie e-sklepu wymaga stosunkowo niedużych nakładów finansowych, z pewnością mniejszych niż prowadzenie sklepu stacjonarnego.

E-commerce to rozwiązanie, które spełnia oczekiwania wielu osób. Jeśli jesteś już przekonany do wykorzystania tej idei i założenia własnego sklepu internetowego, pora wybrać platformę, na której otworzysz e-sklep. Zdecydowanie najprostsze i najbardziej intuicyjne rozwiązania opierają się na wykorzystaniu systemów CMS i dla większości osób będą one w zupełności wystarczające. Poniżej przedstawiamy trz

y najpopularniejsze CMS-y E commerce.

Strona e-commerce

WooCommerce, czyli rozszerzenie WordPress

Czym jest WooCommerce?

WooCommerce to bardzo zaawansowana wtyczka, która rozszerza funkcjonalność CMS WordPress. Zasadniczo WooCommerce przekształca stronę www, utworzoną w oparciu o WordPressa, na sklep internetowy. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które mają już stronę internetową lub blog działający w systemie WordPress i chcą dodatkowo utworzyć e- sklep zintegrowany z istniejącą witryną. WooCommerce, podobnie jak sam WordPress, jest CMSem bardzo prostym, intuicyjnym i przyjaznym dla użytkownika. Dzięki temu WooCommerce to najpopularniejsze na świecie, w tym także w Polsce, rozwiązanie z dziedziny E-commerce.

WordPress bardzo szybko zyskał na popularności i zdobył sympatię użytkowników na całym świecie, tak samo wygląda to w przypadku WooCommerce. Oba rozwiązania są oparte na oprogramowaniu Open Source, dzięki temu każdy użytkownik ma dostęp do kodu źródłowego, który może dowolnie modyfikować i dostosować stronę do swoich potrzeb. Co prawda nie każdy umie wprowadzić zmiany w kodzie źródłowym strony, jednak zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów pracujących w Agencji Interaktywnej. Duża społeczność skupiona wokół WordPressa i WooCommerce to również zaleta i nieocenione źródło pomocy i inspiracji.

Wtyczka WooCommerce umożliwia sprzedaż fizycznych i cyfrowych produktów na całym świecie (pełne wsparcie drop shipping). Oferuje rozbudowane opcje płatności i wiele rozszerzeń pozwalających dostosować stronę do swoich wymagań i potrzeb. Warta odnotowania jest również implementacja odnawialnych subskrypcji na stronie, która jest dostępna wraz z płatnymi rozszerzeniami.

Zalety i wady sklepu opartego o WooCommerce

Jeśli prowadzisz blog lub stronę www opartą na systemie WordPress korzystanie z wtyczki WooCommerce i prowadzenie e-sklepu nie będzie stanowiło dla Ciebie najmniejszego problemu. Samo utworzenie sklepu internetowego jest bezpłatne – wystarczy zainstalować i skonfigurować wtyczkę WooCommerce, a następnie wybrać gotowy szablon lub samodzielnie zbudować sklep. Dzięki temu, że omawiane rozwiązanie powstało zgodnie z ideą Open Source, istnieje możliwość edycji kodu źródłowego, a tym samym modyfikacji i personalizacji sklepu WooCommerce i dostosowania go do indywidualnych oczekiwań i potrzeb. Dużą rolę w procesie budowy i optymalizacji sklepu odgrywają wtyczki i rozszerzenia. Można wśród nich znaleźć wiele gotowych rozwiązań, które pozwolą zwiększyć funkcjonalność sklepu i dopasować go do potrzeb firmy. Ponadto znaczna część z nich jest bezpłatna. Sam w sobie WooCommerce też oferuje wiele udogodnień – ten E-commerce jest świetnie przystosowany do działań SEO, a wbudowane moduły zdecydowanie ułatwiają budowanie e-sklepu. Idea Open Source oraz duża społeczność zgromadzona wokół WordPressa i WooCommerce gwarantują stały rozwój i wprowadzanie nowych rozwiązań. Dzięki temu, że omawiany CMS E-commerce ma już ugruntowaną pozycję w Polsce, bez problemu znajdziesz rozwiązania dopasowane do potrzeb naszego rynku.

W przypadku WooCommerce należy pamiętać, że chociaż rozwiązanie to jest bardzo rozbudowane i daje duże możliwości, nadal jest to tylko wtyczka, a nie odrębna platforma. Może się to wiązać z pewnymi ograniczeniami, dlatego WooCommerce polecany jest dla właścicieli małych i średnich sklepów internetowych. Omawiany E-commerce opiera się na idei Open Source – ma to swoje zalety, o których już pisaliśmy, ale sprawia także, że użytkownicy nie mogą liczyć na oficjalne i bezpośrednie wsparcie techniczne ze strony twórców. Należy także zauważyć, że chociaż jest dostępna ogromna liczba wtyczek i rozszerzeń to wiele przydatnych rozwiązań jest płatnych, a dodatkowo trzeba zwracać uwagę na wzajemną kompatybilność instalowanych dodatków.

PrestaShop

Co to jest PrestaShop?

Podobnie jak WooCommerce, jest to darmowy CMS sklepu internetowego udostępniany odbiorcom zgodnie z ideą Open Source. Platforma PrestaShop cieszy się coraz większą popularnością wśród posiadaczy witryn internetowych nastawionych na sprzedaż. Wpływają na to przede wszystkim jej możliwości pod kątem dostosowania strony do wymogów SEO (nawet zastosowanie domyślnych ustawień daje bardzo dobre efekty) oraz wbudowane rozwiązania przydatne w każdym CMS E commerce. Ponadto prace nad wdrożeniem i optymalizacją e-sklepu nie są trudne, ponieważ oprogramowanie należy do bardzo intuicyjnych i nawet początkujący użytkownik CMS e-commerce poradzi sobie z technicznymi aspektami platformy. PrestaShop, jako oprogramowanie Open Source, jest rozwijane m.in. przez użytkowników, co oznacza, że w Internecie można znaleźć wiele modułów, dodatków i rozszerzeń, które pozwolą zwiększyć funkcjonalność sklepu internetowego i dostosować go do indywidualnych potrzeb.

Czy warto wybrać PrestaShop jako CMS sklepu internetowego?

CMS PrestaShop obfituje w bezpłatne wtyczki pomagające stworzyć przyjazne środowisko dla klienta, np. ułatwiające dokonanie zakupów przy wykorzystaniu różnych systemów płatności (chociażby PayU czy PayPal), a nawet płatności internetowych w obcych walutach. Ponadto pozwala na zintegrowanie witryny z aukcjami na jednej z najpopularniejszych w Polsce stron tego typu, czyli Allegro. Sklep na PrestaShop to dobre rozwiązanie dla osób, którym zależy na połączeniu wydajnego, łatwego w obsłudze oprogramowania, które posiada duże możliwości dopasowania platformy poprzez dodanie wtyczek, rozbudowę treści, optymalizację oraz funkcje remarketingu. Należy podkreślić, że jak na możliwości, które oferuje użytkownikom ten CMS E commerce, jest to narzędzie bardzo wydajne i nie potrzebuje dużych zasobów serwera. Sprawdzi się zarówno dla małych, średnich, ale także większych sklepów internetowych.

PrestaShop jest stale rozwijany i udoskonalany, a co za tym idzie pojawia się wiele poprawek, których uwzględnienie wymaga aktualizacji. Rozwój platformy jest niewątpliwą zaletą, jednak stosunkowo częste aktualizacje mogą być uciążliwe dla użytkowników. Chociaż platforma ta oferuje wiele darmowych wtyczek i rozszerzeń, część z nich jest płatna, a bez nich sklep może stracić wiele przydatnych funkcjonalności. Należy także pamiętać o tym, aby nie instalować zbyt wielu dodatków, szczególnie jeśli nie są one potrzebne. Takie działania mogą spowolnić działanie Twojego sklepu internetowego.

Platforma Magento

Jak działa platforma Magento?

Platforma Magento to kolejny CMS dla sklepu internetowego. To rozwiązanie jest dostępne w dwóch wersjach: darmowej – typu Open Source oraz płatnej, w której można znaleźć więcej funkcjonalności i otrzymać profesjonalne wsparcie techniczne. Platforma Magento daje użytkownikowi niemal nieograniczone możliwości w procesie kreowania e-sklepu. Co prawda rozbudowa i wprowadzenie indywidualnie dopasowanych rozwiązań może wymagać pomocy ze strony programistów, jednak Magento daje duże możliwości personalizacji strony sklepu. Niestety, w parze z niemal nieskończonymi możliwościami tego CMS-a idzie wysokie zużycie zasobów, a to może uniemożliwić utworzenie e-sklepu na współdzielonym hostingu.

W zamian Magento daje wiele korzyści zwłaszcza na polu SEO, które docenią także użytkownicy odwiedzający witrynę. Należą do nich m.in. proste adresy URL, możliwość przygotowania mobilnej wersji strony, automatycznie tworzona mapa strony czy możliwość zaimplementowania wtyczek społecznościowych wraz z możliwością pozostawienia komentarzy.

Ciekawą funkcjonalnością, jaką oferuje Platforma Magento, jest udostępnienie opcji zarządzania wieloma sklepami internetowymi z poziomu jednego panelu administracyjnego. Jest to rozwiązanie niespotykane w innych omawianych tu CMS ecommerce.
Sklep internetowy stworzony w Magento daje właścicielom pełną kontrolę nad ruchem na stronie – śledzenie działań zalogowanych użytkowników pozwala lepiej dostosować ofertę. Oprócz tego zapisywanych jest wiele innych, dodatkowych danych widocznych wyłącznie dla upoważnionych osób. Zgromadzone w ten sposób dane są dobrym źródłem informacji, a ich analiza i wykorzystanie do poprawy funkcjonowania sklepu może przynieść znaczące korzyści Twojej firmie.

Dla kogo CMS Magento?

Platforma Magento to zaawansowane narzędzie, którego potencjał w pełni będą umiały wykorzystać osoby mające już doświadczenie w pracy z CMS sklepów internetowych. W przypadku braku doświadczenia można jednak zatrudnić specjalistów, którzy będą opiekować się rozwojem strony zbudowanej na bazie Magento.

Magento świetnie sprawdzi się w przypadku większych sklepów online, które oferują ogromną ilość produktów. Omawiany CMS dla sklepów internetowych ma wbudowane funkcjonalności, które znacząco ułatwiają zarządzanie dużymi zasobami towarowymi. Takie możliwości tego CMS E commerce wiążą się również z dużym zapotrzebowaniem w kwestii zasobów serwera, co trzeba od razu wziąć pod uwagę.

Panel administracyjny nie jest tak intuicyjny i przyjazny dla użytkownika jak w przypadku WooCommerce czy PrestaShop, dlatego Magento jest polecane osobom z pewnym doświadczeniem z CMS Ecommerce. Pozwoli to w pełni wykorzystać ogrom możliwości, jaki oferuje Platforma Magento.

Podsumowanie

Zakupy w Sieci to zjawisko coraz bardziej powszechne i doceniane przez konsumentów, ale również sprzedawców. Stosunkowo niewielkie nakłady finansowe, szeroki zasięg oraz wygoda zachęcają coraz więcej przedsiębiorców. Jest to doskonale rozwiązanie dla osób, które prowadzą niewielką działalność i na początku nie chcą inwestować znacznych funduszy w sklep stacjonarny. Ale e-sklep sprawdzi się także w przypadku dużych firm, które chcą rozszerzyć działalność i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Wybór platformy, na której utworzysz swój sklep internetowy, powinien być uzależniony od Twoich oczekiwań, potrzeb, ale także planów na przyszłość. Każde z przedstawionych rozwiązań ma swoje zalety i możliwości oraz pewien potencjał, który dobrze wykorzystany może przynieść Ci duże korzyści. Wybierając platformę zdecyduj się na taką, która będzie najlepiej odpowiadać Twoim potrzebom, ponieważ tylko wtedy będziesz w pełni zadowolony z wybranego przez siebie CMS-a dla E-commerce. Wśród przedstawionych popularnych CMS sklepów internetowych z pewnością znajdziesz rozwiązanie najlepsze dla Twojej firmy.

Jaki CMS E-commerce wybrać?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *