Strona internetowa wzbogacona o taką zakładkę to same korzyści – zarówno dla właściciela, jak i użytkowników czy klientów. Czy naprawdę warto zainwestować czas w prowadzenie bloga firmowego? W czym może nam pomóc? I co konkretnie można zyskać? Na wszystkie te pytania odpowiadamy poniżej.

Jak działa blog?

Blog to taki dziennik umieszczony w sieci. Jeśli chodzi o blog firmowy to jest to zazwyczaj podstrona właściwej witryny danej firmy lub sklepu internetowego. Jest to miejsce w sieci, gdzie można zamieszczać dodatkowe, interesujące informacje. Co to może być? Blog to przestrzeń, w której można szerzej przedstawić oferowane produkty lub usługi oraz na bieżąco informować o rozszerzeniu oferty czy ulepszeniach. Miejsce, gdzie warto zamieszczać wpisy na temat nowinek branżowych czy też innych tematów powiązanych z naszą działalnością. Blog firmowy to doskonały sposób, by podzielić się z klientami poradami i wskazówkami, albo szerzej wyjaśnić jakieś problematyczne zagadnienie. Generalnie każda treść, powiązana z branżą, którą chcemy przedstawić klientom, ale nie ma dla niej miejsca na stronie głównej, z powodzeniem może znaleźć się na blogu.

Dlaczego warto?

Wiemy już, że blog firmowy to silny trend, który związany jest z content marketingiem. Ale co to ma ze sobą wspólnego? Content marketing to strategia, w której najważniejsza jest treść. Rzetelne, ciekawe i przydatne treści, które zainteresują sprecyzowaną grupę odbiorców to idea content marketingu. Teraz wyraźnie widać powiązanie, bowiem blog firmowy to idealne miejsce do zamieszczania takich artykułów.
Publikowanie atrakcyjnych, unikalnych i interesujących treści to także podstawa działań związanych z pozycjonowaniem strony www. Teksty na blogu firmowym zawierające słowa kluczowe i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO to kolejny, skuteczny, chwyt marketingowy. Blog to idealna przestrzeń do zamieszczania takich treści. Dodatkową zaletą działań związanych z SEO jest to, że na naszą witrynę trafiają osoby zainteresowane tematyką, które już na starcie mogą być potencjalnymi, nowymi klientami. Należy zaznaczyć, że wyszukiwarki premiują świeże treści i  istotna jest stale aktualizowana strona internetowa, więc warto zadbać, by na naszym blogu firmowym systematycznie pojawiały się nowe wpisy.
Blog firmowy to świetne miejsce, aby podzielić się nowinkami, albo po prostu przybliżyć tematy związane z branżą, w której działamy. Można tam poruszyć kwestie problematyczne dla klientów lub stworzyć serię wpisów z poradami i wskazówkami. Rzetelne i dobrze opracowane informacje staną się skarbnicą wiedzy dla użytkowników Sieci, a tym samym pozytywnie wpłyną na nasz wizerunek. Poruszając tematy branżowe oraz wyjaśniając skomplikowane kwestie stajemy się dla klientów ekspertami w danej dziedzinie. Fachowa wiedza, którą prezentujemy na blogu świadczy o naszym doświadczeniu i szerokich umiejętnościach, a to wzbudza zaufanie potencjalnych klientów. Poruszanie wielu tematów to większa szansa na to, że Internauta trafi na naszą stronę internetową, spędzi tam więcej czasu i będzie na nią chętniej wracał. Powoduje to nie tylko większy ruch na stronie www, co jest niewątpliwą zaletą, ale także utrwalenie marki w pamięci potencjalnego klienta – chętniej wróci on na stronę w poszukiwaniu informacji lub produktu.
Blog firmowy to także dobry kanał komunikacji z klientami – tymi już pozyskanymi, jak i potencjalnymi. Publikując treści związanie z ofertą firmy albo branżą, jest duża szansa, że klienci przedstawią w komentarzach pod artykułem swoją opinię na ten temat. A to dla Ciebie ważne źródło informacji, ponieważ pozwala poznać potrzeby osób zainteresowanych tematyką i dostosować ofertę do potrzeb zmieniającego się rynku. Na blogu można także prowadzić dyskusje, wymieniać poglądy i lepiej poznać klienta i jego opinie. To naprawdę ważny element, który pozwala poszerzać ofertę i stale rozwijać firmę w pożądanym kierunku.

Blog firmowy to prosty, tani, a co najważniejsze, prawdopodobnie najbardziej efektywny sposób na promocję i budowanie marki. Jak widać blog daje cały wachlarz możliwości, które odpowiednio wykorzystane posłużą jako narzędzia skutecznego marketingu. Internauta, który znajdzie na blogu interesujące treści chętniej zapozna się z ofertą i stanie się potencjalnym klientem. Co więcej, jeśli treści na naszym blogu będą rzetelne i atrakcyjne to użytkownicy Internetu sami z przyjemnością podzielą się nimi w Sieci, tym samym promując naszą firmę i markę.

Inwestycja długoterminowa

Trzeba zaznaczyć, że prowadzenie bloga firmowego, chociaż opłacalne, nie daje natychmiastowych korzyści. Jeśli jednak poświęcisz swój czas i na Twojej stronie www powstanie rozbudowany blog firmowy to z pewnością wkrótce zauważysz efekty swojej pracy. Zapewnienie dużej ilości artykułów zoptymalizowanych pod SEO spowoduje, że z czasem potencjalni klienci będą częściej trafiać na Twoją witrynę. Tutaj warto podkreślić, że blog firmowy to nie jednorazowa korzyść, ale właśnie inwestycja długoterminowa, ponieważ raz napisane artykuły zostają na Twoim blogu już na zawsze i wpisując odpowiednie słowa kluczowe użytkownicy mogą przeczytać je nawet na długo po ich publikacji.

Zatem odpowiedź na pytanie czy warto zainwestować swój czas i zacząć prowadzić bloga firmowego może być tylko jedna: oczywiście, że tak, ponieważ strona internetowa i blog firmowy to same korzyści dla naszego biznesu.