Sezon świąteczny w pełni – jak przygotować się na wzrost ruchu na stronie?

Świąteczny ruch na stronie

Rok 2018 powoli dobiega końca, w kalendarzu mamy już prawie grudzień, a co za tym idzie – coraz bliżej święta. Święta Bożego Narodzenia, a także poprzedzające je Mikołajki, to magiczny czas, kiedy to staramy się szczególnie, by sprawić naszym bliskim radość. Jednym ze sposobów na wywołanie uśmiechu na twarzach naszej rodziny czy przyjaciół jest obdarowanie ich podarunkiem.

Wzrost znaczenia sprzedaży internetowej

Grudzień to bezapelacyjnie czas prezentów, ale nie tylko. Przez cały miesiąc czuć niepowtarzalną atmosferę zbliżających się świąt. Coraz więcej witryn sklepowych i galerii handlowych przybiera świąteczne dekoracje, a także przygotowuje specjalne oferty dla swoich klientów. Wszystkie te triki marketingowe powodują, że społeczeństwu udziela się ta atmosfera i już przez cały miesiąc, albo jeszcze wcześniej, zaczynają rozglądać się za prezentami, dekoracjami, a nawet produktami spożywczymi – bo któż z nas chciałby robić wszystkie zakupy na ostatnią chwilę? To wszystko przekłada się na wzmożony ruch w galeriach handlowych, sklepach i marketach. Jednak taka sytuacja nie każdemu pasuje, stąd coraz większym zainteresowaniem cieszy się sprzedaż internetowa. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, których męczą tłumy ludzi, gwar i chaos panujący w tradycyjnych sklepach. Sklepy internetowe oferują zazwyczaj ten sam asortyment, a często oferta jest nawet szersza i bardziej zróżnicowana, także pod względem cenowym, co daje konsumentom jeszcze większy wybór i przyciąga ich uwagę. A wszystko to bez wychodzenia z domu, w spokojnym miejscu i z kubkiem gorącej herbaty. Nie dziwne, że coraz więcej osób wybiera taką alternatywę. Jednak wzmożony ruch również może dać się we znaki w Sieci, dlatego właściciele stron i sklepów internetowych również powinni poczynić pewne świąteczne przygotowania w kwestii optymalizacji swoich witryn.

Jak przygotować stronę na świąteczny ruch?

Im bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym większy ruch w sklepach internetowych, szczególnie jeśli w tym okresie sklep prowadzi jeszcze dodatkowe, szeroko zakrojone działania marketingowe. Jak przygotować się na taki wzmożony ruch na stronie? Co należy sprawdzić zanim sezon ruszy pełną parą?

Podpowiadamy co należy zrobić, aby ustrzec się problemów technicznych związanych ze wzrostem ruchu na stronie.

Krok 1: Serwer

Duży ruch na stronie to spore obciążenie i wyzwanie dla serwerów, które mają określoną wydajność, a nagły wzmożony ruch w Sieci i w sklepie może spowodować, że w pewnym momencie serwer będzie przeciążony i strona przestanie działać. Dlatego wytrzymałość serwerów należy przetestować wcześniej, a jeśli spodziewany ruch na stronie przekracza możliwości aktualnego serwera, warto rozważyć rozszerzenie obecnej usługi hostingowej lub nawet jej zmianę.

Krok 2: Kopia zapasowa i bezpieczeństwo

Jeśli do tej pory nie robiłeś nigdy kopii zapasowej strony, najlepiej jak najszybciej wprowadź taki nawyk. Kopia zapasowa to swego rodzaju zabezpieczenie. W razie jakiejkolwiek awarii strony internetowej backup pozwala na sprawne przywrócenie jej funkcjonalności. A jeśli już mowa o zabezpieczeniach – warto także upewnić się, że oprogramowanie sklepu jest sprawdzone i zapewnia bezpieczeństwo zarówno właścicielowi sklepu, jak i kupującym.

Krok 3: Sprawdzenie procesu zakupowego

Generalnie proces zakupowy w sklepie internetowym powinien być maksymalnie uproszczony i intuicyjny, aby sprawiać klientom jak najmniej problemów. Zanim wzmożony, np. przedświąteczny ruch zacznie się na dobre, należy sprawdzić i przetestować proces zakupowy. Może uda się go ulepszyć lub jeszcze bardziej usprawnić czy uprościć rezygnując z niektórych elementów na czas spodziewanego większego ruchu na stronie? Niepotrzebnie wydłużony proces zakupowy może zniechęcić klientów albo spowodować, że serwery będą jeszcze bardziej obciążone.

Krok 4: Kontakt z klientem

Wzmożony ruch na stronie często związany jest z akcjami marketingowymi i ofertami przygotowanymi dla klientów, a tam gdzie pojawia się więcej zainteresowanych towarem osób, pojawia się też zwykle więcej pytań. O dobry kontakt z klientem należy dbać oczywiście przez cały czas, ale w okresie przedświątecznego zakupowego szaleństwa warto zwrócić na to jeszcze większą uwagę i w razie potrzeby wprowadzić dodatkowe usprawnienia. Dzięki temu klienci nie poczują się mniej ważni, co może mieć miejsce gdy będą musieli długo czekać na odpowiedź sklepu.

To już ostatnia chwila na optymalizację witryny mając na uwadze przedświąteczne zakupowe szaleństwo. Wykonaj powyższe 4 kroki i upewnij się, że jesteś w pełni gotowy na powitanie rzeszy klientów na swojej stronie.

1 osoby skomentowały wpis

  1. Ania

    Dziękuję za cenne wskazówki, teraz zostało tylko czekać do kolejnego sezonu świątecznego 🙂

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *