Obecnie chyba wszystkie z nowych firm rozpoczynając swoją działalność dbają o utworzenie stron internetowych. Takie działanie nikogo już nie dziwi, przeciwnie – zaskoczeniem jest sytuacja, gdy przedsiębiorstwo nie reklamuje się w Internecie. Czasami strona www to podstawa biznesu, np. w przypadku tworzenia sklepów internetowych, w innych sytuacjach to miejsce gdzie można zaprezentować ofertę firmy i tym samym zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług. Bez względu na to, co jest motorem napędowym do tworzenia strony www, cel jest ten sam: sprawić, by strona stała się popularna, a marka rozpoznawalna.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli jak to wszytko działa?

Tworząc strony www każda firma ma nadzieję, że szybko stanie się ona popularna wśród internautów, a tym samym przyczyni się do zwiększenia zysków. Faktycznie, większy rucha na stronie powoduje, że więcej użytkowników Internetu poznaje ofertę firmy i pojawia się prawdopodobieństwo, że z niej skorzystają, a tym samym staną się klientami.

Zatem co zrobić, aby wypromować firmową stronę internetową? Sposobów jest kilka. Od tradycyjnych reklam z adresem witryny, które ukazują się np. w gazetach lub radiu, po wykupienie reklam w wyszukiwarce, albo w ogóle w Internecie. Wszystkie te działania są na swój sposób skuteczne i z pewnością mają wpływ na promocję strony www. Jednak jest jeszcze przynajmniej jeden sposób, który ma duży wpływ na wygenerowanie większego ruchu na stronie, a jest on darmowy i w tym przypadku sami, tworząc witrynę, mamy w tym polu duży udział. Chodzi o pozycjonowanie stron internetowych.

Pod pojęciem pozycjonowanie kryją się wszelkie metody i sposoby działania, których celem jest podniesienie pozycji strony internetowej w rankingach wyszukiwarek. Internauta, gdy chce znaleźć potrzebną mu informację, usługę lub rzecz, najczęściej wpisuje hasło w wyszukiwarce internetowej. Im wyżej wśród wyników wyszukiwania znajdzie się nasza strona www, tym większa szansa, że użytkownik w nią kliknie. Właśnie na tym polega pozycjonowanie, chodzi o wdrożenie takich rozwiązań, aby strona firmy znalazła się jak najwyżej wśród organicznych wyników wyszukiwania, które są odpowiedzią na zadane przez internautę hasło – słowo kluczowe.

Gdzie umieścić słowa kluczowe?

Przemyślane projektowanie stron www to podstawa. Każda witryna powinna mieć odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które po wpisaniu w wyszukiwarkę będą skutkowały wyświetlaniem danej strony w wynikach wyszukiwania. Co prawda, słowa kluczowe to nie jedyny element optymalizacji witryny pod wyszukiwarki – czyli działań SEO, ale mają one znaczenie w tym procesie. Nie będziemy tu wspominać o doborze tych słów, ale skupimy się na tym gdzie na stronie www należy je umieścić, aby spełniały swoją rolę, czyli wpływały na pozycjonowanie. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że rozmieszczenie słów kluczowych należy uwzględnić już na etapie projektowania strony internetowej.

Tytuł strony – to tekst zawarty w kodzie pomiędzy znacznikami <title> </title>. Jest to opis wyświetlany jako tytuł strony i pojawia się on w wynikach wyszukiwania. Warto zamieścić w nim słowa kluczowe, ponieważ jest to jasna informacja czego dotyczy strona. Jest to istotne nie tylko dla użytkowników, ale także dla robotów wyszukiwarek.

Nagłówki – w języku HTML istnieje możliwość wyróżnienia sześciu rodzajów nagłówków, są to: h1, h2, h3, h4, h5 i h6. Najważniejszy jest nagłówek h1 i jest on stosowany na stronie tylko raz. Pozostałe nagłówki mogą pojawiać się częściej, mogą być wykorzystane np. do podania tytułu rozdziału, itp. W nagłówkach zamieszcza się tylko istotne elementy, które chcemy podkreślić i wyróżnić. Tak samo jak internauta odruchowo zwróci na nie swoją uwagę, tak zrobią to również roboty wyszukiwarek, dlatego zamieszczenie tam słów kluczowych może mieć duże znaczenie.

Metatagi – np. „Keywords”, „Description” – chodzi tu o znaczniki zamieszczone w kodzie strony www. Chociaż może nie jest to najważniejsze miejsce, gdzie obecność słów kluczowych ma dużą rolę w procesach SEO, to warto zadbać, o uzupełnienie tych znaczników. Często opis podany w „Description” jest wyświetlany jako opis strony w wynikach wyszukiwania, co służy również użytkownikom.

Opis alt – chodzi o opis każdego z obrazków wyświetlających się na stronie internetowej. Algorytmy wyszukiwarek nie odczytują grafik, zatem jeśli chcemy, by grafika była również „czytana” przez roboty, należy umieścić opis tejże grafiki w atrybucie alt. Wtedy roboty wyszukiwarki wiedzą co przedstawia obrazek. Formułując tekst można zamieścić w nim również słowa kluczowe, wtedy grafika może stać się odpowiedzią na hasło – zapytanie użytkownika.

Tekst na stronie – słowa kluczowe najłatwiej jest umieścić w tekście, który występuje na stronie. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze: treść jest tworzona przede wszystkim dla użytkowników, a dopiero w dalszej kolejności dla algorytmów wyszukiwarek. Oznacza to, że tekst zamieszczony na stronie powinien być przede wszystkim zrozumiały, rzetelny i napisany poprawnym językiem. Powinna być to unikalna i wartościowa treść, którą dobrze się czyta. Należy pamiętać, że duże zagęszczenie słów kluczowych absolutnie nie jest gwarancją lepszej pozycji w wyszukiwarce, wręcz przeciwnie – tekst może zostać uznany za spam. Warto także stosować odmianę słów kluczowych oraz synonimy, ponieważ roboty wyszukiwarek są coraz bardziej inteligentne i częściej doceniają taką treść.

Profesjonalna agencja interaktywna świadczy usługi, których potrzebujesz na starcie chcąc połączyć swoją firmę i Internet. Eksperci w tworzeniu stron www oraz projektowaniu sklepów internetowych najlepiej wiedzą co zrobić, aby osiągnąć zamierzony efekt. Chodzi tu nie tylko o wrażenia wizualne odbiorców witryny, ale również wszelkie działania wpływające na widoczność i wypromowanie serwisu w Sieci.