Kilka prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Sklepy internetowe dzielą się na dwie kategorie: te, w których sprzedaż mogłaby być lepsza i te, w których sprzedaż jest dobra, ale i tak mogłaby być lepsza. Prawdopodobnie niewielu jest przedsiębiorców, którzy myślą sobie „nie muszę więcej sprzedawać. Po co mi to?”. Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym to marzenie wielu; sen, który wcale nie jest tak trudny do realizacji, jak mogłoby się to wydawać. Przygotowaliśmy kilka wskazówek na to, jak podnieść sprzedaż w sklepach internetowych. 

Dostosuj witrynę pod preferencje użytkownika

Wyobraź sobie, że wchodzisz do prawdziwego marketu, a tam… półki i półeczki z nieposortowaną zawartością, kasa skryta gdzieś na uboczu, a żeby dostać się do upatrzonego produktu, trzeba odbyć bieg z przeszkodami. Taki sklep nie zdobyłby dobrych opinii.

W internecie jest podobnie – choć klient nie musi fizycznie przemieszczać się pomiędzy regałami, potrzebuje w jakiś sposób dotrzeć do interesującego go produktu. Nawigowanie po sklepie internetowym powinno być uproszczone; im łatwiej użytkownik dotrze do produktu, tym konwersja w sklepie będzie wyższa. Dlatego sklep internetowy musi być wykonany zgodnie z zasadami UX, a ścieżka zakupowa, czyli proces rozpoczynający się od wejścia na stronę, a kończący na finalizacji transakcji, powinna być intuicyjna. Więcej na ten temat przeczytasz również we wpisie: jak zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym.

Poznaj wartość content marketingu

Wysokiej jakości treści na stronie i opisy produktów, to istotne elementy zwiększające zyski ze sprzedaży w sklepie online, ale jest jeszcze inny element, który może poprawić widoczność sklepu w wyszukiwarce, zbudować pozytywny wizerunek w oczach odbiorców i pomagać w decyzjach zakupowych. Chodzi o treści content marketingowe w formie wartościowych wpisów poradnikowych na blog, recenzji produktów czy testów. Użytkownik poszukujący na przykład gadżetu elektronicznego zapewne będzie chciał zapoznać się z jego możliwościami, opiniami, recenzjami czy porównaniami. Wpis blogowy spełniający tę funkcję znacząco zwiększy sprzedaż w sklepie online. Zwłaszcza gdy artykuł będzie bezpośrednio linkował do omawianych produktów.

Działania content marketingowe nie muszą ograniczać się do samych recenzji i testów, mogą obejmować też artykuły zawierające porady, inspiracje czy pomysły na wykorzystanie produktów. Jeżeli teksty będą wartościowe i ciekawe, z pewnością korzystnie wpłyną na konwersję w sklepie.

Bądź w social media

To nawet nie jest dobra praktyka, to obowiązek, jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Social media, z których najbardziej znany jest Facebook, to skarbnica klientów; aż żal nie skorzystać z takiej możliwości. Na Facebooku, ale też na Instagramie, Twitterze, Snapchacie, czy modnym ostatnimi czasy Tik-Toku można promować firmę, a klienci mają możliwość bezpośrednio kontaktować się z obsługą sklepu.

Obecność w SM musi oznaczać coś więcej niż wrzucanie reklam produktów czy okazjonalnych tekstów z bloga, ale nawet już same te działania mogą być korzystne i wpływać na konwersję w sklepie internetowym. Inwestuj w różne kanały sprzedaży, udzielaj się na Facebooku, pokazuj zdjęcia na Instagramie i realizuj ciekawe projekty, zwłaszcza takie, które będą angażowały społeczność. O tym, jak wykorzystać Facebooka do promocji firmy przeczytasz tutaj.

Zaproponuj jakiś drobny dodatek lub upominek

To nie musi być nic drogiego. Już pięknie wykonane opakowanie firmowe, wstążka z logo marki lub drobny element brandowy potrafią wyrobić pozytywne skojarzenie z marką i zachęcić konsumenta do częstego powracania do sklepu. Jednorazowa większa konwersja w sklepie online jest dobra, ale jeszcze lepiej zdobyć stałych i powracających klientów.

  • Każdy produkt opatrz jakimś drobnym elementem brandowym, choćby wizytówką lub naklejką.
  • Dodawaj gratisy i niespodzianki lub rabaty dla stałych klientów.
  • Oferuj gratisy przy zakupach o określonej kwocie.
  • Wykorzystaj możliwości, jakie dają kupony i kody rabatowe.

Uruchom program partnerski lub inną formę marketingu poleceń

Nie myl jednak marketingu poleceń z marketingiem szeptanym. Polecenia powinny być generowane w sposób naturalny przez zadowolonych klientów, a nie przez opłaconych ludzi. Jak to zrobić? Zaoferuj na przykład zniżkę za każdego poleconego klienta lub wdróż system partnerski, umożliwiający zarabianie na poleceniach. Tego typu działania zwiększają ruch na stronie, a przy jednoczesnym zastosowaniu wcześniejszych wskazówek wyższa konwersja w sklepie internetowym jest niemal pewna.

Bądź zawsze przygotowany i reaguj na kryzysy

Pozycję na rynku buduje się latami, za to można ją stracić w kilka chwil. Zawsze „graj czysto”, zwiększaj sprzedaż online uczciwymi praktykami i sposobami na docenianie klienta, nigdy podstępami i nieczystymi zagraniami, które chociaż jednorazowo przynoszą efekty, w dłuższej perspektywie mogą być zgubne.

Sprzedaż w sklepach internetowych rządzi się własnymi prawami. Łatwo tu o potknięcia, również te niezamierzone, dlatego zawsze reaguj na wszystkie uwagi klientów, żadnych nie pozostawiaj bez odpowiedzi i ustaw się frontem do kupującego. Takie podejście nie tylko poprawi sprzedaż, ale też pozwoli Ci zbudować pozytywny wizerunek, co jest największym skarbem w e-biznesie.

 

2 osoby skomentowały wpis

  1. Hania

    Jak zwiększyć sprzedaż to pytanie które chyba zadaje sobie każdy, kto prowadzi biznes w Internecie:) Dlatego dziękuję za wpis i cenne wskazówki, na pewno wdrożę.

  2. Obserwator

    Mam wrażenie, że często dba się dużo bardziej o bycie w social mediach, a znacznie mniej o użyteczność strony. Obecność w social mediach jest oczywiście bardzo ważna, tego w ogóle nie kwestionuję, ale nie rozumiem czemu wciąż zdarza mi się być na stronie sklepu internetowego, po której po prostu nie wiem jak się poruszać. Mnie osobiście bardzo to zniechęca do witryny a w przypadku sklepów internetowych po prostu rezygnuje z zakupów. Myślę, że każdy kto chce odnosić sukces w internetowym handlu, powinien zwrócić szczególną uwagę na użyteczność, w końcu to klient przynosi zysk.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *