Kilka prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Sklepy internetowe dzielą się na dwie kategorie: te, w których sprzedaż mogłaby być lepsza i te, w których sprzedaż jest dobra, ale i tak mogłaby być lepsza. Prawdopodobnie niewielu jest przedsiębiorców, którzy myślą sobie „nie muszę więcej sprzedawać. Po co mi to?”. Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym to marzenie wielu; sen, który wcale nie jest tak trudny do realizacji, jak mogłoby się to wydawać. Przygotowaliśmy kilka wskazówek na to, jak podnieść sprzedaż w sklepach internetowych. 

Dostosuj witrynę pod preferencje użytkownika

Wyobraź sobie, że wchodzisz do prawdziwego marketu, a tam… półki i półeczki z nieposortowaną zawartością, kasa skryta gdzieś na uboczu, a żeby dostać się do upatrzonego produktu, trzeba odbyć bieg z przeszkodami. Taki sklep nie zdobyłby dobrych opinii.

W internecie jest podobnie – choć klient nie musi fizycznie przemieszczać się pomiędzy regałami, potrzebuje w jakiś sposób dotrzeć do interesującego go produktu. Nawigowanie po sklepie internetowym powinno być uproszczone; im łatwiej użytkownik dotrze do produktu, tym konwersja w sklepie będzie wyższa. Dlatego sklep internetowy musi być wykonany zgodnie z zasadami UX, a ścieżka zakupowa, czyli proces rozpoczynający się od wejścia na stronę, a kończący na finalizacji transakcji, powinna być intuicyjna. Więcej na ten temat przeczytasz również we wpisie: jak zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym.

Poznaj wartość content marketingu

Wysokiej jakości treści na stronie i opisy produktów, to istotne elementy zwiększające zyski ze sprzedaży w sklepie online, ale jest jeszcze inny element, który może poprawić widoczność sklepu w wyszukiwarce, zbudować pozytywny wizerunek w oczach odbiorców i pomagać w decyzjach zakupowych. Chodzi o treści content marketingowe w formie wartościowych wpisów poradnikowych na blog, recenzji produktów czy testów. Użytkownik poszukujący na przykład gadżetu elektronicznego zapewne będzie chciał zapoznać się z jego możliwościami, opiniami, recenzjami czy porównaniami. Wpis blogowy spełniający tę funkcję znacząco zwiększy sprzedaż w sklepie online. Zwłaszcza gdy artykuł będzie bezpośrednio linkował do omawianych produktów.

Działania content marketingowe nie muszą ograniczać się do samych recenzji i testów, mogą obejmować też artykuły zawierające porady, inspiracje czy pomysły na wykorzystanie produktów. Jeżeli teksty będą wartościowe i ciekawe, z pewnością korzystnie wpłyną na konwersję w sklepie.

Bądź w social media

To nawet nie jest dobra praktyka, to obowiązek, jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Social media, z których najbardziej znany jest Facebook, to skarbnica klientów; aż żal nie skorzystać z takiej możliwości. Na Facebooku, ale też na Instagramie, Twitterze, Snapchacie, czy modnym ostatnimi czasy Tik-Toku można promować firmę, a klienci mają możliwość bezpośrednio kontaktować się z obsługą sklepu.

Obecność w SM musi oznaczać coś więcej niż wrzucanie reklam produktów czy okazjonalnych tekstów z bloga, ale nawet już same te działania mogą być korzystne i wpływać na konwersję w sklepie internetowym. Inwestuj w różne kanały sprzedaży, udzielaj się na Facebooku, pokazuj zdjęcia na Instagramie i realizuj ciekawe projekty, zwłaszcza takie, które będą angażowały społeczność. O tym, jak wykorzystać Facebooka do promocji firmy przeczytasz tutaj.

Zaproponuj jakiś drobny dodatek lub upominek

To nie musi być nic drogiego. Już pięknie wykonane opakowanie firmowe, wstążka z logo marki lub drobny element brandowy potrafią wyrobić pozytywne skojarzenie z marką i zachęcić konsumenta do częstego powracania do sklepu. Jednorazowa większa konwersja w sklepie online jest dobra, ale jeszcze lepiej zdobyć stałych i powracających klientów.

  • Każdy produkt opatrz jakimś drobnym elementem brandowym, choćby wizytówką lub naklejką.
  • Dodawaj gratisy i niespodzianki lub rabaty dla stałych klientów.
  • Oferuj gratisy przy zakupach o określonej kwocie.
  • Wykorzystaj możliwości, jakie dają kupony i kody rabatowe.

Uruchom program partnerski lub inną formę marketingu poleceń

Nie myl jednak marketingu poleceń z marketingiem szeptanym. Polecenia powinny być generowane w sposób naturalny przez zadowolonych klientów, a nie przez opłaconych ludzi. Jak to zrobić? Zaoferuj na przykład zniżkę za każdego poleconego klienta lub wdróż system partnerski, umożliwiający zarabianie na poleceniach. Tego typu działania zwiększają ruch na stronie, a przy jednoczesnym zastosowaniu wcześniejszych wskazówek wyższa konwersja w sklepie internetowym jest niemal pewna.

Bądź zawsze przygotowany i reaguj na kryzysy

Pozycję na rynku buduje się latami, za to można ją stracić w kilka chwil. Zawsze „graj czysto”, zwiększaj sprzedaż online uczciwymi praktykami i sposobami na docenianie klienta, nigdy podstępami i nieczystymi zagraniami, które chociaż jednorazowo przynoszą efekty, w dłuższej perspektywie mogą być zgubne.

Sprzedaż w sklepach internetowych rządzi się własnymi prawami. Łatwo tu o potknięcia, również te niezamierzone, dlatego zawsze reaguj na wszystkie uwagi klientów, żadnych nie pozostawiaj bez odpowiedzi i ustaw się frontem do kupującego. Takie podejście nie tylko poprawi sprzedaż, ale też pozwoli Ci zbudować pozytywny wizerunek, co jest największym skarbem w e-biznesie.

 

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.