Nie da się ukryć, że funkcjonowanie firm zależy coraz bardziej od skutecznego marketingu. W jego zakresie leży przede wszystkim dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz przypominanie o naszych usługach lub produktach. Internet daje wiele możliwości w tym zakresie, jednak wymaga odpowiedniej wiedzy na temat konkretnych kanałów reklamowych. Dobry marketing w sieci to przede wszystkim współpraca pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin, czyli m.in. grafikami, copywriterami, programistami oraz marketerami. Synergia wynikająca ze współpracy tych osób może przynieść świetne efekty i umożliwić dalszy rozwój firmy.
Postanowiliśmy zebrać w tym artykule najlepsze sposoby na reklamę w internecie oraz opisać zalety każdego z nich. Zapraszamy do lektury!
Strona WWW
Strona internetowa w dzisiejszych czasach staje się powoli koniecznością dla wielu firm – nawet tych lokalnych. Okazuje się bowiem, że z roku na rok ludzie coraz częściej wykorzystują internet do poszukiwania interesujących ich usług lub produktów. Warto jednak pamiętać, że profesjonalnie wykonana strona internetowa to nie tylko sposób na reklamę w internecie. Może bowiem wpłynąć na wizerunek firmy np. podczas spotkania biznesowego. Kontrahent otrzymując od nas wizytówkę, na której znajduje się adres strony internetowej, może lepiej przyjrzeć się naszej ofercie.
Pozycjonowanie
Kolejnym sposobem na działanie, którego celem jest zwiększenie wyników firmy, jest z pewnością pozycjonowanie. Podpunkt ten niejako łączy się z pierwszym, gdyż do pozycjonowania potrzebna jest strona internetowa. Wykonana w profesjonalny sposób (zoptymalizowana np. pod kątem prędkości ładowania i słów kluczowych) od razu może zyskać duże zaufanie wyszukiwarek internetowych. Warto jednak pamiętać, że strona sama z siebie nie zdobędzie wysokich pozycji w Google. Trzeba do tego dołożyć odpowiednie działania poza nią (link building, obecność w social mediach itp.)
Google AdWords
Skuteczność Google AdWords potwierdza wykorzystywanie tego narzędzia przez coraz większą liczbę firm. Nie sprawdzi się jednak w przypadku każdego biznesu, dlatego odpowiednia analiza pozwala na przygotowanie strategii o wysokim prawdopodobieństwie powodzenia. Google AdWords to zadanie dla specjalisty, który potrafi przeprowadzić badanie słów kluczowych przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Strona Google Ads: https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/
Facebook Ads
Facebook to jeden z najskuteczniejszych obecnie kanałów reklamowo-sprzedażowych. Daje ogromne możliwości w postaci różnorodnych form reklamy oraz dotarcia do konkretnej grupy odbiorców. Aby reklamy Facebook spełniały jednak oczekiwania przedsiębiorcy muszą opierać się odpowiedniej wiedzy, a także systematyczności. Znalezienie idealnych kreacji wymaga także czasu i wielu testów, jednak po ich przeprowadzeniu, zautomatyzowana reklama przynosząca nowych klientów może być kuszącą wizją.
Linkedin to dość młody portal społecznościowy, który został zaprojektowany typowo pod kątem biznesowym. To świetne miejsce dla branż, w których relacje B2B mają bardzo istotne znaczenie. Dzięki Linkedinowi można pozyskać nowych kontrahentów oraz klientów. Ponadto oferuje możliwość płatnych reklam, które mogą być tym bardziej skuteczne im bardziej odpowiadają na potrzeby innych przedsiębiorców.
Instagram w ostatnim czasie przeżył ogromny wzrost popularności. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ten portal społecznościowy wywodzi się z ramienia Facebooka, który kupił go za miliard dolarów w 2012 roku. Stwarza ogromne możliwości reklamy nie tylko za sprawą bezpośrednich płatnych reklam, lecz również w zakresie współpracy z tzw. influencerami (czyli osobami, którzy posiadają z reguły wielu obserwujących i zbudowali wokół siebie zaangażowaną społeczność).
Snapchat
Jeśli sądzisz, że Snapchat nie jest miejscem, w którym można reklamować swoje usługi lub produkt to możesz być w błędzie. Co więcej, marketing na Snapchacie może być niezwykle skuteczny, ponieważ jest to aplikacja, która z założenia ma służyć komunikacji między bliskimi sobie osobami. Jest to zatem miejsce, w którym można zbudować silne relacje z odbiorcami.
Fora internetowe
Stwierdzenie, że nikt nie korzysta z for internetowych, jest niezwykle złudne. To prawda, że wiele dyskusji przeniosło się w inne miejsca (np. na portale społecznościowe), jednak na forach internetowych można znaleźć najwięcej pasjonatów w danej branży. Nie dość, że mogą oni wystawić naszej firmie pozytywną opinię i tym samym stworzyć nam reklamę, to umieszczając w swoim wpisie link do naszej strony WWW wzmacniają jej pozycjonowanie.
Grupy na Facebooku
Bardzo popularne w ostatnim czasie stały się grupy na Facebooku. Jest to idealne miejsce na tzw. marketing szeptany. Ponadto można w łatwy sposób zbudować tutaj wizerunek eksperta, dzieląc się wiedzą z poszukującymi informacji.
Podsumowanie
Najbardziej skutecznym sposobem na reklamę w internecie jest zdywersyfikowanie działań na różne kanały. Oczywiście ważna jest również odpowiednia strategia oparta na analizie rynku oraz grupy odbiorców.