Czym jest Prestashop

Sklep internetowy Prestashop

Prestashop pozwala na tworzenie wyjątkowych sklepów dostosowanych do współczesnych trendów. Oferuje szereg rozszerzeń oraz funkcjonalności, co czyni Prestę bardzo dobrze ocenianą zarówno wśród programistów, jak i przedsiębiorców. Popularność tego rozwiązania potwierdza również fakt, że obecnie nawet 150 tysięcy sklepów w internecie wykorzystuje właśnie ten skrypt.

Zalety Prestashop

W związku z rosnącym zainteresowaniem Presty coraz więcej programistów angażuje się w rozwój tego projektu wciąż usprawniając jego działanie. System jest zatem niezwykle wydajny i świetnie sprawdza się w przypadku zarówno małych, jak i dużych sklepów internetowych. Stwarza szereg możliwości konfiguracji sklepu oraz dodawania różnych przydatnych modułów, które mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Kolejną zaletą Presty jest jej prosta intuicyjna obsługa. Z panelem poradzą nawet początkujący, którzy już po krótkim czasie mogą z łatwością poruszać się po systemie, dodawać produkty, kategorie oraz różnego rodzaju atrybuty.

Czego dostarcza PrestaShop?

Wymieniliśmy już ogólne zalety skryptu Prestashop. Poniżej prezentujemy konkretne funkcjonalności oraz udogodnienia, które dostajemy w pakiecie z tym systemem.

  • edytor WYSIWYG – czyli edytor, dzięki któremy w łatwy sposób możemy zadbać o odpowiednie formatowanie treści na stronie
  • optymalizacja SEO – nie trzeba specjalistycznej programistycznej wiedzy, aby dodać meta tagi do kodu źródłowego. W szybki sposób Presta wygeneruje je za nas według schematu. Pozwala również ustawiać przyjazne linki dla wyszukiwarek internetowych.
  • kilka wersji językowych – Presta wyposażona jest w moduł wersji językowych, dzięki któremu możemy dotrzeć na zagraniczny rynek. Po dodaniu paczki tłumaczeń na stronie pojawi się możliwość zmiany języka za pomocą ikonek.
  • zarządzanie dostawami i płatnościami – Presta umożliwia dodawanie modułów, które pomagają w uproszczeniu procedur związanych z dostawami towaru. Można również dodawać różne formy płatności m.in. płatność za pobraniem, odbiór osobisty, przelew bankowy czy płatność z użyciem bramki. Dodatkowo Prestas oferuje możliwość konfigurowania płatności w związku z walutą, czy ograniczyć formy płatności dla konkretnych grup.
  • możliwość dokonywania zakupów bez rejestracji – w ostatnim czasie płatności bez rejestracji stały się standardem i Presta z powodzeniem sprostała wymaganiom rynku w tej materii.
  • obsługa klienta – Presta dostarcza modułu pozwalającego na sprawną obsługę klienta, który skontaktował z nami przez formularz oferowany przez system. Przejrzysty widok pokazuje dokładnie, ile zgłoszeń pozostało bez odpowiedzi, oraz dostarcza statystyk dotyczących m.in. średniego czasu obsługi zgłoszenia.
  • zarządzanie produktami – potencjalny klient wchodzący na sklep internetowy osadzony na technologii Presta, swobodnie może zarządzać produktami dostępnymi na tej platformie, czyli np. przefiltrować pod względem ceny, rozmiaru, oraz innych parametrów. Natomiast dla osoby zarządzającej sklepem daje szereg funkcjonalności, które automatyzują pewne żmudne procesy (a czasem wręcz niewykonalne dla osoby niezaznajomionej z programowaniem). Mamy tutaj na myśli m.in. automatyczne tworzenie miniaturek do zdjęć, czy nakładanie na nie znaku wodnego.
  • zarządzanie zwrotami – podczas prowadzenia sklepu internetowego, z pewnością będziemy w mniejszy lub większym stopniu spotykać się ze zwrotami. PrestaShop pozwala na łatwe zarządzanie nimi, dzięki specjalnemu modułowi.
  • newsletter – bardzo skutecznym sposobem zwiększania ilości zamówień w sklepie internetowym jest z pewnością zbudowanie bazy mailingowej. Dzięki wbudowanemu modułowi Newslettera, mamy możliwość już od pierwszych dni istnienia sklepu pozyskiwać maile od klientów i wysyłać im specjalne oferty.
  • powiadomienia przez SMS – chcesz otrzymywać informacje dotyczące zamówień w postaci SMS? PrestaShop daje możliwość wzbogacenia sklepu o powiadomienia na telefon, dzięki czemu szybciej i skuteczniej zrealizujesz wysyłkę.
  • obsługa kodów kreskowych – moduł skanera kodów kreskowych może funkcjonować nie tylko w oparciu o specjalistyczne urządzenia, lecz również smartfona! Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko oszczędza się czas, ale można ograniczyć wydatki związane z zakupem często drogiego skanera kodów kreskowych.
  • import plików XML – w przypadku mniejszych sklepów internetowych wprowadzenie kilku czy kilkunastu produktów może nie być problematyczne, jednak co w przypadku gdy ich liczba sięga nawet kilku tysięcy? Manualne wprowadzanie wiąże się z ogromną pracą, którą możemy oszczędzić wraz z możliwością importu plików XML dostarczanych często przez hurtownie.

Podsumowanie

PrestaShop to rozwiązanie, które swoją popularność zawdzięcza niezwykłej swobodzie i elastyczności. Możemy praktycznie bez końca rozwijać swój sklep i wzbogacać go o dodatkowe funkcjonalności, które nie tylko ułatwiają pracę, lecz również mogą zwiększyć sprzedaż.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *