Jak stworzyć landing page? – poznaj 9 najważniejszych wskazówek w 2021 roku!

Wskazówki - jak stworzyć landing page

Landing page to zmodyfikowana strona główna przeznaczona do sprzedaży usług, produktów i pozyskiwania wartościowych leadów. Można ją wykorzystać m.in. w branży beauty, budowlanej, marketingowej i wielu innych – wszystko zależy od naszego pomysłu, specyfiki marki, a także budżetu, jakim dysponujemy. Zatem, jak stworzyć landing page, dlaczego warto to zrobić i gdzie można zastosować ten rodzaj witryny? Podpowiadamy!

Czym jest landing page?

Landing page (z ang. strona lądowania) jest witryną budowaną w konkretnym celu – zwiększeniu współczynnika konwersji, który przełoży się na dodatkowych klientów oraz wyższe zainteresowanie konkretnymi produktami i usługami danej marki. Oczekiwane rezultaty uzyskamy natomiast, gdy potencjalni klienci przekażą nam dane kontaktowe (np. adres e-mail i numer telefonu) lub skorzystają z proponowanej oferty.

Jak stworzyć landing page? – 9 najważniejszych wskazówek!

Kompleksowe stworzenie landing page jest dosyć trudnym zadaniem. Wymaga opracowania strategii umożliwiającej zdobycie zaufania odwiedzających, wzbudzenie ich zainteresowania oraz potrzeby, dzięki której będą skłonni zrealizować daną transakcję.

W pierwszej kolejności powinniśmy opracować profesjonalny nagłówek (H1), zadbać o SXO strony, dodać czytelne wezwanie do działania (CTA) oraz usunąć rozpraszacze i podziękować odwiedzającym za przekazanie danych. Jak stworzyć landing page? – 9 praktycznych wskazówek!

1. Opracuj profesjonalny nagłówek (H1)

Opracowanie profesjonalnego nagłówka landing page pozwoli przyciągnąć użytkowników do naszej strony. Pierwsze wrażenie odwiedzającego jest niezwykle ważne – decyduje o tym, czy potencjalny klient zainteresuje się oferowanymi produktami lub usługami, czy opuści witrynę po kilku sekundach. Nagłówek na landing page powinien przyciągać uwagę, być atrakcyjny oraz intrygujący!

2. Zadbaj o SXO swojej witryny

Przed stworzeniem kluczowych treści na landing page powinieneś zadbać o doświadczenia użytkownika po wejściu na stronę (UX) oraz wplecenie najważniejszych fraz do tekstu umożliwiających skuteczne pozycjonowanie (SEO). Połączenie tych dwóch elementów skutkuje kompleksową optymalizacją witryny pod SXO.

Na UX (User Experience) składają się wszystkie kwestie związane z czytelnością, nawigacją oraz jasnymi komunikatami znajdującymi się na stronie. W tym przypadku warto również zwrócić uwagę na responsywność witryny, przemyślane CTA oraz likwidację „rozpraszaczy” (o których później).

blank

Podczas tworzenia atrakcyjnych wpisów na landing page warto również zadbać o elementy pozycjonowania. Nie powinny być to standardowe teksty seo, lecz odpowiednie treści ze starannie dobranymi frazami wplatanymi do m.in. nagłówków (H1, H2, H3), wypunktowań oraz wybranych akapitów.

Prawidłowe pozycjonowanie landing page pozwoli przyciągnąć odwiedzających za pośrednictwem wielu przeglądarek (np. Google, Yahoo, Safari).

Pamiętajmy jednak, że dobór słów kluczowych to tylko jeden z elementów SEO. Jeśli chcemy osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, powinniśmy dodatkowo zadbać o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz szereg innych działań wspierających SERP-y.

3. Dodaj czytelne wezwanie do działania (CTA)

CTA (Call To Action) jest jednym z najważniejszych elementów podczas tworzenia landing page. To właśnie dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu wezwania do działania (np. odbierz e-booka, pobierz za darmo, zaktualizuj bazę danych w promocyjnej cenie) pozyskujemy dane osób odwiedzających naszą witrynę. Call to Action powinno być przejrzyste, wyraźne i atrakcyjne.

4. Zlikwiduj wszelkie „rozpraszacze”

Tworzenie landing page nie polega tylko i wyłącznie na dodaniu CTA, przyciągającej uwagę treści oraz dopracowanym SXO. To również eliminacja wszelkich „rozpraszaczy”, które na standardowej stronie okazują się konieczną nawigacją. Zbędnymi dodatkami na landing page są przede wszystkim:

  • stopka;
  • menu boczne lub górne;
  • ikonki z Social Media (np. Facebook, Instagram, YouTube).

Użytkownik odwiedzający dowolny landing page powinien być skupiony na jednym, a zarazem najważniejszym elemencie – wezwaniu do działania (CTA). Reszta udogodnień tj. stopka, menu boczne lub górne oraz ikonki z Social Media są niepotrzebne, ponieważ odwracają uwagę użytkownika od punktu, w którym ma zostawić niezbędne informacje.

blank

5. Odwdzięcz się za podanie danych kontaktowych

Osoby dzielące się swoimi danymi muszą dostać coś w zamian. W innym wypadku opuszczą Twoją stronę, ponieważ nie będą wystarczająco zmotywowane, żeby tam zostać i podać niezbędne informacje umożliwiające zachęcenie ich do sprzedaży oferowanych produktów lub usług. W konsekwencji należy zaprojektować CTA z atrakcyjnym i użytecznym bonusem, np.:

  • zniżka na zakupy;
  • darmowy webinar;
  • ciekawy e-book.

Wezwanie do działania (Call To Action) powinno być zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami. Obecnie warto zastosować kolory przyciągające uwagę m.in. czerwony, pomarańczowy lub żółty.

6. Zadbaj o przyciągającą uwagę treść

Treść musi przyciągać uwagę odwiedzających. Powinna zostać opracowana z uwagą na chwytliwe hasła reklamowe, atrakcyjny dla użytkownika storytelling, a nawet język inspirujący do działania. W tym celu warto wykorzystać osoby specjalizujące się w copywrtingu sprzedażowym, tworzące treści na standardowe strony internetowe oraz typowe landing page.

7. Zdobądź tylko najważniejsze dane

Landing page powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownik podał tylko i wyłącznie te informacje, których naprawdę potrzebujesz. Jeśli chcesz zaprosić potencjalnego klienta na konsultację telefoniczną – weź od niego numer telefonu. Nie wymuszaj adresu e-mail, miejsca zamieszkania czy ujawnienia wykonywanego zawodu, ponieważ to może go zniechęcić, a w konsekwencji nie otrzymasz nawet numeru telefonu.

blank

8. Zwróć uwagę na responsywność landing page

Responsywny landing page będzie dostępny dla wszystkich użytkowników, zarówno komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów jak i smartfonów. Biorąc pod uwagę standardy XXI wieku – to podstawa, bez której stworzenie realnie konwertującej strony lądowania jest znacząco utrudnione.

9. Podziękuj użytkownikowi za przekazanie leadu

Uważasz, że opracowałeś landing page kompleksowo? – nie zapomnij podziękować użytkownikowi za przekazanie leadu. Możesz to zrobić w formie video lub tekstowej, która pojawi się na chwilę przed ujawnieniem obiecanych materiałów dla odwiedzającego. Jest to element kreowania i wzmocnienia wizerunku Twojej marki.

Dlaczego warto stworzyć landing page?

Prawidłowo opracowany landing page z uwagą na SXO pomoże nam osiągnąć zamierzone cele biznesowe (np. zwiększenie dochodu marki lub pozyskanie nowych klientów). Strona lądowania ułatwi również zapoznanie odwiedzających z misją naszej marki, a także oferowanymi produktami i usługami.

blank

Pamiętajmy jednak, że odpowiednio zaprojektowana witryna docelowa powinna zawierać treści najwyższej jakości, które nakłonią potencjalnego klienta do zapisania się na szkolenie, odbiór e-booka czy nawet przeczytanie newsletter-a.

Jak generować ruch na landing page? – 5 sposobów!

Generowanie ruchu na landing page odbywa się zazwyczaj dzięki pozycjonowaniu SEO, mediom społecznościowym, marketingu e-mail, reklamie na własnej stronie www oraz płatnym kampaniom Google ADS. Konkretny sposób zależy od specyfiki danej branży, oczekiwań klientów, a także produktów i usług, które oferujemy. Jak generować ruch na landing page? – 5 sposobów!

A. Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie generuje ruch organiczny z Google. Jest to jednak proces długotrwały i wymaga minimum 3 miesięcy specjalistycznych działań. Oprócz utworzenia strony lądowania pod SEO należy również zadbać o jakościowe linkowanie wewnętrzne oraz tworzenie licznych artykułów sponsorowanych zapewniających linki zewnętrzne dofollow.

B. Płatne kampanie Google ADS

Ruch organiczny z Google to nie wszystko. Można dodatkowo wykorzystać płatne kampanie Google ADS, aby wygenerować jak najwięcej odsłon naszego landing page. Potrzebni są do tego jednak specjaliści od reklamy w internecie, którzy nie „przepalą” przeznaczonego budżetu.

blank

Aby samodzielnie utworzyć promocję w Google, należy zalogować się na stronę www.ads.google.com. Następnie powinniśmy wybrać cel kampanii – skierowanie ruchu na landing page i ustalić najważniejsze słowa kluczowe (odpowiadające zawartości strony) oraz budżet za całość lub jedno kliknięcie.

C. Media społecznościowe

Skuteczna promocja w internecie bez mediów społecznościowych? – to możliwe, ale również bardzo żmudne, mało skuteczne i nieopłacalne. Bez znaczenia, czy głównym medium Twojej firmy jest Instagram, Twitter, Facebook czy LinkedIn – wystarczy dać rabat lub umożliwić pobranie darmowego poradnika, a potencjalni klienci wejdą w link, po czym zostaną przekierowani na docelowy landing page!

D. E-mail marketing

Metoda dla firm posiadających grono własnych klientów. Wystarczy opracować kulturalny e-mail z ofertą zakończoną przyciągającym uwagę Call To Action, a następnie wysłać go do osób, które w przeszłości skorzystały z naszych propozycji.

blank

E. Reklama na własnej stronie www

Reklama na własnej stronie www to doskonały sposób generujący wartościowy ruch na landing page. W tym celu wystarczy stworzyć atrakcyjny banner oferujący dodatkową korzyść dla odwiedzającego. Warto również zastanowić się nad bardzo popularnymi pop-upami, jednak nie mogą one być zbytnio uporczywe.

Jak stworzyć landing page? – 9 najważniejszych wskazówek! Podsumowanie

Landing page to strona główna działająca na nieco innych zasadach niż tradycyjna witryna. Wyróżnia się celem, ponieważ jest przeznaczona do pozyskiwania wartościowych informacji o klientach (np. numer telefonu, e-mail, adres zamieszkania).

Warto dodatkowo wspomnieć, iż landing page umożliwia skuteczną sprzedaż usług i produktów w otoczce atrakcyjnych promocji dla odwiedzających.

Prawidłowo opracowana strona lądowania pozwoli zwiększyć dochód marki, pozyskać nowych klientów, a stałych kupujących utwierdzić w przekonaniu, że firma jest na bieżąco z nowoczesnymi trendami.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *