Jak założyć konto Google Search Console?

Zakładanie konta w Google Search Console

Google Search Console to bezpłatne narzędzie od Google, które pomoże webmasterom, właścicielom stron internetowych, czy pozycjonerom w skutecznym monitorowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi.
Śmiało można stwierdzić, że jest ono jednym z najważniejszych darmowych narzędzi do skutecznego monitorowania witryny, dzięki któremu dowiemy się, jak wypada ona w wynikach wyszukiwania i co możemy poprawić, aby jej widoczność była lepsza, a podejmowane działania przyciągały większą liczbę użytkowników.

Dlaczego warto założyć konto w Google Search Console?

To narzędzie analityczne cieszące się dużą popularnością, szczególnie wśród osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, ale będzie także nieocenionym wsparciem, dla każdego właściciela witryny, któremu zależy na dobrym jej marketingu.
Google Search Console podaje nam dużo ważnych informacji na temat naszej strony, dzięki czemu możemy skutecznie rozwijać biznes online.

GSC najważniejsze zalety:

  • dostęp do informacji o przebiegu indeksowania strony oraz na jakich pozycjach i na jakie frazy jest wyświetlana
  • weryfikowanie dostępu robotów Google do strony internetowej
  • szybka informacja o złośliwym oprogramowaniu, spamie, czy wirusach na stronie
  • podpowiedzi od Google, w jaki sposób można ulepszyć stronę
  • podgląd, w to jaki widzą stronę zarówno użytkownicy, jak i roboty wyszukiwarek
  • monitorowanie szybkości witryny oraz jej poprawności wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Sam fakt, że twórca Google Search Console jest ten sam co twórca najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, w której to właśnie walczymy o wysokie pozycję, już pozytywnie zachęca do skorzystania z tego narzędzia. Ponadto sama jego obsługa jest przejrzysta, prosta i intuicyjna, dzięki czemu nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy, aby skutecznie z niego korzystać.

Jak założyć konto Google Search Console?

Znając korzyści wynikające z posiadania GSC, z pewnością będziemy chcieli wykorzystać to darmowe narzędzie dla własnej witryny internetowej, aby móc w pełni zużytkować jego zasoby, musimy założyć konto. Takie konto przyda nam się również, jeśli nie posiadamy własnej strony internetowej, ale np. zawodowo zajmujemy się pozycjonowaniem witryn, pracujemy jako specjalista SEO, czy programista.

Krok pierwszy:

Przed przystąpieniem do zakładania konta na Google Search Console, musimy posiadać aktywne konto w Google, może być to zarówno konto Gmail lub takie w innej usłudze Google. Jeśli nie posiadamy żadnego z wymienionych, konieczne będzie jego założenie.

Krok drugi:

Jeśli wykonaliśmy krok pierwszy, możemy przystąpić do właściwego zakładania konta na Google Search Console.
Wchodzimy w podany link: https://search.google.com/search-console/welcome, który przeniesie nas do konfiguracji konta. W tym kroku musimy podać adres strony internetowej, wybierając jedną z dostępnych usług:

  • Domena- wybierając ten rodzaj usługi, weryfikować będziemy wszystkie wersje naszej domeny, tego typu weryfikacja będzie odbywać się poprzez DSM, dlatego też jest znacznie bardziej polecana zaawansowanym użytkownikom.
  • Prefiks adresu URL- zdecydowanie częściej wybierana opcja konta Google Search Console, w tej opcji dodajemy witrynę tylko w jednej wersji, np. http://www.

Krok trzeci

Następnie następuje weryfikacja konta Google Search Console. W tym etapie musimy potwierdzić, że albo jesteśmy właścicielami podanej przez nas witryny, albo posiadamy do niej odpowiednie uprawnienia. Taka weryfikacja odbywać się może przy pomocy różnych metod:

  • Weryfikacyjny plik Google Search Console- prosta i szybka metoda weryfikacyjna, najczęściej wybierana podczas zakładania konta GSC. Polega na przesłaniu wygenerowanego pliku HTML na serwer FTP, do którego konieczny będzie dostęp. Wgrywając plik na serwer mamy możliwość zweryfikowania usługi, klikając przycisk: zweryfikuj.
    blank
  • Tag HTML- jeśli wybierzemy ten rodzaj weryfikacji, musimy mieć dostęp do edycji kodu źródłowego naszej witryny internetowej. Co ważne, jeśli posiadamy stronę internetową na WordPress, Joomli, czy Drupalu możemy do tego celu wykorzystać dedykowane wtyczki, bez konieczności ręcznego edytowania kodu.
    blank
  • Google Analytics- jeśli posiadamy konto w Google Analytics na tym samym koncie Gmail, na którym zakładamy konto GSC, wówczas możemy wykorzystać to narzędzie do weryfikacji.
  • Menedżer tagów Google- do weryfikacji możemy wykorzystać również posiadane konto menedżera tagów.
  • Dostawca nazwy domeny- to najbardziej zaawansowany ze sposobów weryfikacji, w której musimy powiązać rekord DNS z Google. Metoda dla użytkowników zaawansowanych lub specjalistów.

Z tak zweryfikowanego konta Google Search Console, możemy swobodnie korzystać, nie ponosząc dodatkowych kosztów.

Jak dodać uprawnienia dla nowego użytkownika Google Search Console?

Praca nad stroną internetową nie zawsze jest prostym zadaniem i często wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego też z czasem być może nadejdzie taki moment, w którym będziesz chciał skorzystać z pomocy agencji interaktywnej, agencji SEO. Wówczas dobrze by było udostępnić dostęp do konta GSC. Jak to zrobić?
Musisz wiedzieć, że w Google Search Console istnieją trzy rodzaje użytkowników:

  • właściciel- może dodawać oraz usuwać innych użytkowników, ma pełny dostęp do wszystkich funkcji i ustawień
  • użytkownik z pełnym dostępem- może wyświetlać większość dostępnych danych, oraz samodzielnie wykonywać niektóre z działań, nie może dodawać i usuwać innych użytkowników
  • użytkownik z ograniczonym dostępem- posiada jedynie wgląd w niektóre z danych

W jaki sposób dodać nowego użytkownika?

  • Po pierwsze musisz zalogować się na stronie https://search.google.com/search-console/, z dostępnej listy stron wybrać właściwą, dla której chcesz dodać nowego użytkownika, a następnie przejść do ustawień.
    blank
  • Po drugie należy przejść do rubryki użytkownicy i uprawnienia, a następnie kliknąć niebieski link, w prawym górnym rogu: dodaj użytkownika.
    blank
  • Po trzecie musimy przyznać uprawnienia. W tym momencie uzupełniamy adres mailowy nowego użytkownika, powinien być on umieszczony na poczcie Gmail, lub powiązany z kontem Google. Na tym etapie wybieramy również rodzaj uprawnień: pełne, czy ograniczone. Jeśli wszystko poprawnie uzupełniliśmy, klikamy w przycisk: dodaj, wówczas wybrany użytkownik uzyska dostęp do naszego konta GSC.

Podsumowanie

Prowadząc własną stronę internetową, sklep internetowy, czy bloga musimy zadbać o to, aby witryna była nie tylko przyjazna dla użytkowników, ale również odpowiadała na wymagania stawiane przez wyszukiwarkę, oczywiście, jeśli zależy nam na uzyskaniu jak najwyższych pozycji. Warto skorzystać z darmowych narzędzi, które znacznie ułatwią i usprawnią pracę nad stroną. Do takich narzędzi należy z pewnością Google Search Console, dzięki któremu możesz skutecznie monitorować własną stronę internetową. Założenie konta jest proste i nie zajmie dużo czasu, a jego posiadanie jest darmowe.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.