Live chat – korzyści dla Twojego sklepu internetowego

Live Chat w sklepie internetowym

Atrakcyjność zakupów w sieci, stale rośnie. Szczególnie w dobie pandemii chętniej kupujemy przez internet. Odwiedzając strony internetowe, sklepów z pewnością nieraz natrafiasz na pojawiające się okienka czatu. Coraz więcej sklepów oferuje takie możliwości, rozmowy z konsultantem. Korzyści wynikające z live chatu, dotyczą zarówno osób prowadzących biznes online, jak i samych użytkowników.

Co to jest live chat?

Live czat jest platformą obsługi klientów odwiedzających naszą stronę internetową. Służy do komunikacji, pomaga w zaangażowaniu użytkowników, jak również zwiększeniu satysfakcji klientów, a także zwiększeniu sprzedaży.

Sposób działania live czatu jest bardzo prosty, użytkownik, czyli nasz potencjalny klient, może w dowolnej chwili kliknąć ikonę czatu, zwracając się z dowolnym pytaniem do konsultanta. Opcjonalnie sami możemy, także podchodzić do klientów z propozycjami czatu. Ikony i okna live czatu nie mają identycznego wyglądu, we wszystkich sklepach, powinny być dopasowane do całej struktury strony internetowej, tak aby tworzyły spójną całość.

Live czat wykorzystaj dobrze to narzędzie we własnym sklepie online

Czat jest coraz częściej wybieraną formą kontaktu, dzieje się tak w głównej mierze dlatego, że podczas czatowania klient otrzyma odpowiedź natychmiast, tak jak ma to miejsce w przypadku rozmowy telefonicznej, jednak ma dużo więcej czasu na podjęcie decyzji, zastanowienie się i analizę.

Narzędzie, jakim jest live chat, niesie za sobą wiele korzyści. Jakich?

Możliwość szybkiego nawiązania kontaktu
To korzyść przede wszystkim dla klientów, którzy szybko uzyskują odpowiedzi na pytania, czy rozwiewają wątpliwości. To także korzyść dla prowadzących sklep internetowy, szybka odpowiedź, wykluczy rozmyślenie się klienta, a także może przyspieszyć decyzję o realizacji transakcji. Dzięki możliwości szybkiego nawiązania kontaktu nasz sklep i marka zyskuje większe zaufanie.

Będziesz lepszy od konkurencji
Prowadząc biznes w internecie, musimy liczyć się z dużą konkurencją. Wszystkie możliwości, które pozwolą być o krok przed konkurentami w branży, będą mieć dla nas znaczenie. Jeśli sklepy internetowe z takim asortymentem jak Twój nie umożliwiają takiej formy nawiązania kontaktu, zadbaj o to, aby u Ciebie było inaczej, klienci z pewnością to docenią.

Nowoczesna firma
Nowoczesny wizerunek firmy kojarzy się po prostu dobrze. Wdrożeniem live czatu pokazujemy, że podążamy za nowoczesnymi trendami, a także dbamy o zadowolenie klientów.

Oszczędność czasu i pieniędzy
W kontekście live czatu najczęściej pada słowo: szybkie. Szybkość i prostota nawiązywania kontaktu to jego największa zaleta. Klienci muszą mieć możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania. Stworzenie specjalnego punktu obsługi klienta generuje duże koszty. Oczywiście na pytania z live czatu musi także odpowiadać konsultant, jednak do tej formy kontaktu możemy zatrudnić znacznie mniej pracowników, ponieważ jedna osoba może prowadzić rozmowę z kilkoma klientami naraz, co w przypadku rozmowy telefonicznej nie byłoby możliwe.

Podsumowanie

Live czat stanowi doskonały element dobrze prosperującej i nowoczesnej strony internetowej. Taka forma kontaktu umożliwia integrację z klientami, wzbudza zaufanie, a także przyspiesza proces zakupów.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *