Po co Twojej firmie marketing internetowy i SEO? Poznaj korzyści

Marketing internetowy różni się od tradycyjnego nie tylko ze względu na samo medium, ale przede wszystkim na sposób docierania do klienta. Internet ma to do siebie, że teoretycznie wszystko jest w nim „pod ręką i na jej wyciągnięcie”, ale tylko pod warunkiem, że potrafimy tam dotrzeć. A ponieważ istnieje ogromna konkurencja, użytkownicy mają problem decyzyjny, w związku z czym wybierają to, co jest im dobrze znane (tym zajmuje się marketing online) lub to, co znajduje się najwyżej na liście wyników w wyszukiwarce (za co odpowiedzialne jest SEO). Dlaczego Twoja firma musi zainteresować się oboma tymi obszarami, by przyciągnąć nowych klientów?

Marketing internetowy i SEO – co to jest?

SEO (Search Engine Optimization) jest jednym z elementów marketingu w internecie. By uzyskać jak najlepsze efekty, prace mające na celu poprawę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania powinny być prowadzone równolegle z pozostałymi działaniami promocyjnymi.

Marketing internetowy (e-marketing) to wszystkie czynności i strategie polegające na reklamowaniu, wspieraniu sprzedaży i kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy w świecie online. Chodzi o dotarcie do jak największej liczby potencjalnych odbiorców, przedstawienie im oferty, zachęcenie do odwiedzenia strony lub sklepu www i – co najważniejsze – do wykonania konkretnej czynności np. zakupu. Prace wchodzące w skład marketingu online to na przykład SEO, content marketing, e-mail marketing, kampanie w sieciach społecznościowych czy reklamy online.

Co daje marketing internetowy? Głównym celem jest zainteresowanie użytkowników internetu ofertą Twojej firmy.

Aby firma znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google, z reguły wystarczą same działania SEO, natomiast ujmowany całościowo marketing online służy do bezpośredniego zainteresowania użytkowników ofertą i wykreowania świadomości istnienia marki. Idealną sytuacją jest, gdy wszystkie jego elementy wykorzystywane są równolegle i wzajemnie się uzupełniają – i to właśnie zapewnia agencja SEO i e-marketingowa.

Najpopularniejsze narzędzia marketingu internetowego:

  • SEO – czynności mające na celu optymalizację strony dla wyszukiwarek internetowych i osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek, zwłaszcza w tej najpopularniejszej, czyli w Google. Celem działań SEO jest więc sprawienie, by użytkownik zainteresowany daną usługą lub towarem trafił do Twojej firmy po wpisaniu określonego hasła w Google. Optymalizacja i pozycjonowanie strony są działaniami rozłożonymi w czasie, długofalowymi i związane są z procesem ciągłej optymalizacji.
  • Google Ads – o ile pozycjonowanie w wyszukiwarkach nastawione jest na długofalowe korzyści, o tyle usługi Google Ads (dawnej AdWords) zapewniają natychmiastowe efekty w czasie, w którym wyświetlane są reklamy. Link do witryny ukazuje się w sekcji linków sponsorowanych, dzięki czemu – jeśli kampania jest dobrze zoptymalizowana – użytkownik widzi go w pierwszej kolejności, jeszcze przed spojrzeniem na organiczne wyniki wyszukiwania. W ramach Google Ads istnieje kilka dodatkowych usług: Remarketing (reklamy ukazujące się po odwiedzeniu strony/produktu w celu powtórzenia przekazu), Display (banery wyświetlane na współpracujących witrynach), Shopping (proponowane produkty wraz z ich cenami, zlokalizowane nad organicznymi wynikami wyszukiwania), reklamy w skrzynce pocztowej Gmail, czy przy materiałach wideo na YouTube.
  • E-mail marketing – wykorzystuje pocztę elektroniczną jako kanał przekazywania informacji o usługach, produktach, promocjach i akcjach firmy. Marketing internetowy i e-commerce przez e-mail powinien być starannie przygotowany i prowadzony zgodnie z dobrymi praktykami, aby nie został uznany za spam.
  • Media społecznościowe – jeżeli są takie formy reklamy internetowej, których nie wolno zaniedbywać, to wykorzystanie mediów społecznościowych należy właśnie do tej kategorii. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter i inne social media są miejscami, gdzie można zyskać naprawdę liczne grono odbiorców. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, koniecznie przeczytaj ten wpis.
  • Content marketing – to tworzenie różnego rodzaju treści, mających na celu zachęcenie klienta do zakupu produktu lub usługi. Content marketing funkcjonuje na wielu polach: m.in. dostarcza użytkownikowi wartościowych informacji, a do tego w nienachalny sposób zachęca do zainteresowania się ofertą firmy, pokazuje ją jako przyjaznego klientowi eksperta w branży oraz wzmacnia działania SEO.
  • Marketing wirusowy – to metoda tworzenia treści (często content marketingowych) chętnie udostępnianych przez użytkowników, a więc takich, które będą rozchodziły się po internecie w tempie wykładniczym (wirusowo). W ten sposób niskim kosztem można uzyskiwać bardzo duże zasięgi.
  • Współpraca z blogerami i influencerami – to skuteczna, choć kosztowna forma marketingu internetowego. Warto nawiązać współpracę z wpływowymi osobami z internetu (influencerami), które mają własny profil social media, vlog lub blog. Marketing prowadzony przez influencerów polega na polecaniu produktu/usługi lub firmy w ramach stworzonej przez blogera sieci fanów.

blank

Korzyści z marketingu internetowego i SEO

Nie wystarczy, aby firma miała swoją stronę internetową. Obecnie większość firm je posiada, a konkurencja w niektórych branżach jest ogromna. Aby dotrzeć do ludzi i sprzedać im swoją ofertę, konieczne jest coś więcej, a dokładniej – efektywne działania promocyjne.

  • Inwestując w SEO i marketing online dotrzesz z przekazem do wielu klientów i to przez całą dobę. Zyskasz więcej wejść z wyszukiwarek internetowych, które mają szansę przełożyć się na lepszą sprzedaż.
  • Dzięki personalizacji przekazów reklamowych (targetowaniu), reklama trafi do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. W przypadku tradycyjnego marketingu, reklamy kierowane są do szerokiego grona odbiorców z nadzieją, że część z nich będzie zainteresowana, z reguły jednak jest to niewielki procent. Lepsze targetowanie reklamy pozwala na zwiększenie sprzedaży mniejszym nakładem kosztów, co zwiększa efektywność całego procesu.
  • Dzięki działaniom e-marketingowym zwiększysz świadomość istnienia marki i zbudujesz pozytywne skojarzenia. Dobry marketing internetowy tworzy relacje i interakcje z klientami.
  • SEO i marketing prowadzone przez skuteczną agencję pozwalają na optymalizację kosztów. Zabiegi reklamowe sprawiają, że zwiększa się sprzedaż, a wydatki na reklamę są precyzyjnie targetowane na tych użytkowników, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani daną ofertą czy produktem.
  • Marketing internetowy może mieć zasięg lokalny, ogólnopolski lub globalny, w zależności od potrzeb firmy; jest też elastyczny, a efekty kampanii można zmierzyć relatywnie łatwo i precyzyjnie.

Teraz już wiesz, co daje marketing internetowy i jakich efektów się spodziewać; ale to tak naprawdę wierzchołek góry lodowej, bo korzyści z SEO oraz z działań e-marketingowych jest znacznie więcej. Chcesz poznać je wszystkie? Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci ofertę.

3 osoby skomentowały wpis

  1. Patrycja

    Jak dla mnie bardzo fajną opcja jest Google Ads. Bardzo wymierne korzyści np przyniosły mi tez media społecznościowe.

  2. Marcin

    Wszystkie czynności związane z SEO są jak zbawienie dla sklepu internetowego, co najlepsze efekty naprawdę widać, ale napracować też się trzeba.

  3. Ada

    E-marketing to wbrew pozorom dość trudna sprawa, trzeba naprawdę porządnie zgłębić temat, aby uzyskać wymierne korzyści, a bez tego raczej nie mamy szans na zaistnienie w sieci.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *