Co sprzedawać w Internecie w 2022 roku?

Co sprzedawać w internecie w 2022 roku

Szukasz pomysłu na biznes w 2022 roku? Zwróć uwagę na branżę e-commerce. W 2021 roku aż 77% użytkowników Internetu kupiło przynajmniej jeden produkt w sklepie online. W dodatku ten trend ciągle rośnie! Nie trać czasu i odkryj niszę dla siebie i zacznij zarabiać nawet bez wychodzenia z domu. Sprawdź, co warto sprzedawać w Internecie w 2022 roku.

Co sprzedawać w sklepie internetowym w 2022 roku? Najlepsze pomysły

Produkty dla psów i kotów

Psiarze i kociarze to już całkiem spora grupa docelowa, która ciągle rośnie. Dlatego wykorzystaj ten trend i zdecyduj się na sprzedaż produktów do pielęgnacji, rozrywki, pomagających zadbać o zdrowie pupila, a także podnoszących jego komfort. Dziś pies i kot to dla wielu osób członek rodziny, którego ich właściciele chcą rozpieszczać. Już widzisz potencjał w sprzedaży właśnie takich produktów? To świetnie!

Szczególnie zwróć uwagę na takie towary, jak:

  • karmy dla alergików,
  • legowiska robione własnoręcznie,
  • zdrowe przekąski dla psów,
  • spersonalizowane kocyki, np. z imieniem psa,
  • zabawki dla dużych psów,
  • miski na stojakach,
  • drapaki,
  • suplementy diety na stawy.

Właściciele psów i kotów z Twojego otoczenia czy z grup na Facebooku będą prawdziwą kopalnią pomysłów.

Ergonomiczne produkty do pracy zdalnej

Blisko 75% pracowników, którzy w czasie pandemii zaczęli pracować zdalnie lub hybrydowo, zdecydowało się nadal kontynuować ten sposób pracy. Problem pojawił się jednak w tym, że domowe biura często nie są odpowiednio wyposażone, np. w przedmioty, które dbają o prawidłową ergonomię pracy. I to jest szansa dla Ciebie!

Możesz zacząć sprzedawać produkty, które zwiększą komfort pracy, sprawią, że podczas pracy przed komputerem kręgosłup, nadgarstki oraz inne stawy znajdą się w bezpiecznej i wygodnej pozycji.

Zastanów się nad takimi towarami, jak:

  • ergonomiczne myszki komputerowe,
  • ergonomiczne klawiatury,
  • podstawki pod stopy,
  • różne wzmocnienia dla kręgosłupa,
  • półki pod laptopa,
  • produkty do wzmocnienia lub rehabilitacji domowej nadgarstków czy stawów.

Zabawki logiczne i edukacyjne dla dzieci

Zabawa poprzez naukę przynosi najlepsze rezultaty. Dlatego właśnie tak popularne stają się zabawki edukacyjne, czy też po prostu wszelkie, które pomagają w rozwijaniu jakichś umiejętności u dzieci.

Własny sklep internetowy z zabawkami, takimi jak edukacyjne klocki, interaktywne książeczki, gry planszowe, tablice manipulacyjne, zabawki uczące języków obcych to prawdziwa żyła złota.

Popytaj znajomych lub wykorzystaj własne doświadczenie, aby przekonać się, jakie jeszcze inne zabawki edukacyjne mogą cieszyć się sporym zainteresowaniem wśród rodziców.

Nie musimy wspominać, że szczególnie warto przygotować swoją ofertę zabawkową na okres jesienno-zimowy, czyli tuż przed świętami. Wtedy następuje prawdziwe apogeum sprzedaży w tej branży i właśnie wtedy jesteś w stanie osiągnąć najbardziej imponujące zyski.

Ryby znad morza i inne towary regionalne

To nie żart! Naprawdę powstaje coraz więcej sklepów, które przy okazji cieszą się rosnącą popularnością, gdzie sprzedawane są produkty regionalne. Tutaj świetnym przykładem są ryby znad morza prosto od rybaków.

Ten świetny sposób sprawia, że osoby z całej Polski mogą zjeść np. na Boże Narodzenie pyszną rybę. Kluczem jest tutaj odpowiednie zapakowanie takiej ryby, ale dziś to już żadna przeszkoda, gdyż w sprzedaży są specjalne pojemniki, które pozwalają utrzymywać stałą temperaturę towarów przez ok. 24 godziny. W tym czasie kurier jest w stanie dostarczyć świeżą rybę na terenie całej Polski.

Oczywiście ryby znad morza to niejedyny przykład. Każdy produkt czy półprodukt, z którego słynie Twój region, może okazać się strzałem w dziesiątkę i to nie tylko wśród lokalnych kupujących. Warto jednak wcześniej zrobić badanie rynku, zanim zaczniesz inwestować swoje pieniądze.

Hulajnogi i rowery elektryczne

Jaki jest najnowszy trend prezentowy podczas Pierwszej Komunii Świętej? Nie konsola, rower czy tablet. Teraz zapanowała moda na pojazdy elektryczne, szczególnie na hulajnogi.

Oczywiście nie oznacza to, że warto sprzedawać je tylko w okolicach maja i czerwca oraz z nastawieniem, że zdecydują się sięgnąć po nie jedynie goście komunijni.

Hulajnogi i rowery elektryczne chętnie kupują osoby w każdym wieku – od dzieci, po nastolatków, studentów oraz dorosłych dosłownie w każdym przedziale wiekowym.

Warto zwrócić uwagę na to, że to również bardzo ekologiczny sposób transportu, który będzie doskonałym rozwiązaniem, zamiast dojazdu do pracy samochodem.

Produkty sezonowe

Myślisz, że sprzedaż ozdób świątecznych lub przenośnych klimatyzatorów to zły pomysł, bo popyt rośnie jedynie przez kilka miesięcy w ciągu roku? Ok, na produktach sezonowych nie zarobisz przez cały rok. Dlatego niewiele osób decyduje się zarabiać jedynie na choinkach czy dmuchanych basenach.

Dobra, to teraz spójrz na to w inny sposób. Możesz przy pomocy różnych narzędzi znaleźć pomysły na sprzedaż najbardziej pożądanych produktów w różnych okresach w ciągu roku kalendarzowego. Następnie zdecyduj się na jedną z dwóch poniższych

  • Pierwszą opcją jest stworzenie sklepu wielobranżowego, który zgromadzi sporą ilość produktów na różne okazje, święta i pory roku.
  • Drugą opcją jest stworzenie dwóch lub nawet większej liczby sklepów internetowych. Każdy z nich będzie dotyczył jednej wąskiej dziedziny, np. Bożego Narodzenia, Wielkanocy, towarów na wakacje czy produktów do spędzania czasu w ogrodzie itd.

Dzięki temu nie zarobisz jedynie w jednym kwartale, a po prostu zaplanujesz promocję konkretnych towarów w zależności od tego, czy rozpoczyna się jej sezon. To brzmi już znacznie sensowniej, prawda?

Oto przykłady kilku pomysłów, co warto sprzedawać sezonowo w 2022 roku:

  • wentylatory i klimatyzatory przenośne,
  • ozdoby na święta Bożego Narodzenia oraz na Wielkanoc,
  • zabawki do wody dla dzieci i dorosłych,
  • akcesoria na plaże,
  • akcesoria campingowe,
  • sprzęty do sportów zimowych lub wodnych,
  • zestawy mebli ogrodowych,
  • oświetlenie ogrodowe.

Kosze prezentowe na każdą okazję

Personalizowane kosze podarunkowe to pomysł na świetny biznes internetowy. Kiedy do tego dodasz gwarancję dostawy w konkretnym dniu, to liczba klientów na pewno wzrośnie. Kosze prezentowe zamawiane są z okazji:

  • urodzin i imienin,
  • wigilii firmowej,
  • rocznicy ślubu,
  • awansu w pracy czy innego sukcesu,
  • Walentynek, Dnia Matki czy też z okazji Dnia Kobiet.

Okazji jest oczywiście znacznie więcej. Tak naprawdę najważniejsze jest to, aby Twoje kosze prezentowe czymś się wyróżniały, np. były spersonalizowane lub zawierały mniej typowe produkty. Jakie? Na przykład słodycze, kwiaty, świece zapachowe, kosmetyki do domowego SPA czy ulubione kawy bądź herbaty.

Sprzęty i akcesoria do ćwiczeń w domu

Przez pandemię przyzwyczailiśmy się do częstszego spędzania czasu w domu. Dlatego ta przestrzeń zaczęła przy okazji również pełnić jeszcze więcej funkcji. Oprócz wypoczynkowej, edukacyjnej, żywieniowej czy pracowniczej doszła również funkcja sportowa. Trendem stało się tworzenie mini siłowni domowych, które pomogą nam zadbać o kondycję fizyczną.

Wykorzystaj ten trend i zdecyduj się stworzyć sklep internetowy, który będzie zawierał jedynie produkty, pozwalające na stworzenie siłowni w domu. Idź o kilka kroków naprzód i zastanów się nad tym, jakie sprzęty i akcesoria sprawdzą się podczas odbywania treningu w domu, aby przy okazji nie zdenerwować sąsiadów, mieszkających piętro niżej.

Wśród popularnych sprzętów można wyróżnić na pewno:

  • gumę do ćwiczeń,
  • matę do ćwiczeń,
  • akcesoria do jogi, np. kostki,
  • orbitrek,
  • rowerek stacjonarny,
  • bieżnię,
  • hantle i hantelki,
  • wioślarze,
  • stepery.

Jeśli to dla Ciebie zbyt mało, to dobrym pomysłem na sprzedaż online w 2022 roku są również opaski i zegarki typu smartwatch. Pozwalają one kontrolować aktywność, np. liczyć kroki oraz poziom tętna.

Rękodzieło wraca do łask

Lubisz robić na drutach? A może malowanie czy szycie ubrań sprawia Ci ogromną frajdę? W takim razie koniecznie wykorzystaj swoją pasję i zacznij na niej zarabiać. W ostatnich czasach ponownie wzrosło zainteresowanie produktami ręcznie robionymi.

Od wielu lat jesteśmy zasypywani chińskimi produktami, które są robione w skali masowej, przez co coraz trudniej się dzięki nim wyróżnić. Zupełnie inaczej wygląda to w kontekście produktów handmade. Przejrzyj takie portale, jak Etsy czy eBay, aby znaleźć inspiracje, a następnie rusz z własnym sklepem.

Zacznij sprzedawać:

  • makramy,
  • bombki na choinkę,
  • obrazy motywacyjne lub przeznaczone dla konkretnej grupy docelowej, np. girl power,
  • ręcznie robioną biżuterię,
  • ręcznie robione talerze i miski,
  • poszewki na poduszki,
  • etui na tablety,
  • etui na książki,
  • koce i pledy,
  • czapki i szale robione na drutach,
  • ubrania dla psów,
  • ubrania dla dzieci,
  • ubranka dla lalek.

Pamiętaj, że coraz popularniejsze jest nie tylko sprzedawanie gotowego rękodzieła, ale też nagrywanie i oferowanie kursów internetowych, gdzie pokażesz, jak samodzielnie wykonać przedmioty, w których się specjalizujesz.

Poza tym świetnym pomysłem może być też stworzenie i sprzedawanie gotowych zestawów do samodzielnego wykonania rękodzieła. Dzięki temu kupujący zapłaci za dostawę tylko raz, a do tego nie będzie musiał zastanawiać się, czy to na pewno wszystkie produkty, jakich potrzebuje, aby zrobić makramę czy czapkę na drutach.

Produkty z odzysku

Nie wiesz, co sprzedawać przez Internet w 2022 roku i nie chcesz przy tym też wydawać zbyt dużo pieniędzy? W takim razie zdecyduj się na dawanie używanym lub nawet zniszczonym produktom, sprzętom czy rzeczom nowego życia. Recycling jest niezwykle popularny, bo to działanie proekologiczne.

W jaki sposób wykorzystać ten trend? Oto kilka przykładów, które warto dokładnie przemyśleć:

  • Odnawianie lub całkowicie przerabianie mebli – meblościanki z PRL-u mogą znów wyglądać modnie, a stary stół zyskać nowe życie. Wystarczy odrobina chęci, czasu i głowa pełna pomysłów oraz wiedza i sprzęt, aby zaprojektować drugie życie starym meblom, które później możesz sprzedawać. Zysk za takie meble jest całkiem spory, choćby dlatego, że stare meble możesz kupić od znajomych czy od osób, które za niewielkie pieniądze chcą się pozbyć zawadzających mebli z domu. Przejrzyj serwisy z ogłoszeniami czy lokalne grupy na Facebooku, a do tego oczywiście zrób sobie wycieczkę po śmietnikach na blokowiskach. Być może całkiem za darmo znajdziesz jakąś perełkę.

Zastanów się też nad usługą lokalną, która będzie polegała na odnawianiu mebli dla osób, które zgłoszą się do Ciebie ze swoim meblem.

  • Przerabianie ubrań – otwórz internetowy secondhand lub też zdecyduj się na kupowanie używanych ubrań wykonanych z wysokiej jakości materiałów, np. z bawełny, kaszmiru, wełny itd. Następnie zajmij się ich przerobieniem, żeby odzyskały dawny blask lub nawet dopasuj je do aktualnych trendów. Jeśli szukasz trendów, to zdecyduj się na ubrania w stylu vintage.

Produkty cyfrowe – czyli sposób na zysk bez kosztów na start!

Nie masz dużego kapitału na start, ale za to głowę pełną pomysłów i sporo czasu? W takim razie nic straconego nadal możesz zdecydować się na sprzedaż w sklepie internetowym. W jaki sposób? Stawiając na produkty cyfrowe, które w ciągu ostatnich lat stały się chętnie kupowane przez użytkowników Internetu.

Najpopularniejsze produkty cyfrowe to:

  • e-booki,
  • kursy internetowe,
  • checklisty,
  • grafiki na Social Media,
  • konsultacje internetowe.

Wybór jest spory i większość z tych produktów możesz wykonać samodzielnie w domu. Najważniejsze jest to, aby mieć pomysł i zdecydować się na tematykę, która cieszy się sporym zainteresowaniem.

Najlepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie biznesu opartego na marce osobistej, gdzie Twoje produkty cyfrowe będą powiązane z Twoją wiedzą. Gdy staniesz się ekspertem w jakiejś dziedzinie, kupujący chętniej Ci zaufają i zdecydują się dokonać zakupu.

Pamiętaj też, że produkty cyfrowe mogą pomóc Ci w zarabianiu pasywnym. W końcu raz poświęcasz czas na napisanie i stworzenie ich, a później użytkownicy kupują ciągle tę samą kopię produktu.

Jak szukać pomysłów? Narzędzia i miejsca, które pomogą Ci odkryć, co opłaca się sprzedawać online w 2022

Mamy nadzieję, że nasze pomysły na produkty do sklepu internetowego przypadły Ci do gustu. Jednak nie poprzestawaj tylko na nich.

Poświęć odrobinę czasu, aby znaleźć swoją niszę oraz odkryć trendy, które pozwolą Ci zarabiać na sprzedaży online już w pierwszym miesiącu po otwarciu sklepu. Dobry i przemyślany plan to klucz do sukcesu.

Twoje poszukiwania staną się skuteczniejsze, gdy wykorzystasz do pomocy przydatne narzędzia lub odwiedzisz kilka inspirujących miejsc. Oto 3 nasze propozycje:

Google Trend do szukania pożądanych przez kupujących produktów

Pierwszym przykładem darmowego i potężnego narzędzia do szukania pomysłów na to, co sprzedawać w 2022 roku jest Google Trends. Możesz sprawdzić tutaj, jakie tematy i wydarzenia wzbudzają obecnie największe emocje oraz jakie interesowały użytkowników w zeszłym roku, a także czy cyklicznie się one powtarzają.

Na bazie tej wiedzy będziesz w stanie określić, jakie produkty wybrać do swojego sklepu, ale też, które i w jakim czasie szczególnie warto zacząć promować. Jeśli łączysz sprzedaż internetową ze stacjonarną, to również wykorzystaj Google Trends do odkrywania, które produkty cieszą się największą lub rosnącą popularnością w danym regionie.

Grupy na Facebooku i Fanpage’e do poznawania potrzeb klientów

Dużo przydatnych informacji znajdziesz też na grupach na Facebooku, gdzie czas spędza Twoja grupa docelowa oraz na fanpage’ach konkurencji. Być może dowiesz się dzięki temu, jakich produktów poszukują użytkownicy, możesz zrobić ankietę, by poznać ich potrzeby oraz wyciągnąć wnioski z błędów, jakie popełnia konkurencja. Facebook to świetne miejsce do szukania inspiracji i przeprowadzania badania rynku.

Narzędzia do szukania słów kluczowych i do poznawania ich sezonowości

Kolejnym sposobem na poszukiwanie pomysłów na to, co sprzedawać w Internecie w 2022 roku są wszelkie narzędzia do szukania słów kluczowych. Dzięki nim dowiesz się nie tylko, jak duża jest konkurencja wśród konkretnych towarów, ale też to, co najważniejsze – czyli czego szukają użytkownicy. Postaw na konkretniejsze frazy kluczowe, np. sportowe buty damskie do biegania, aby zmniejszyć konkurencję i ryzyko związane z tym, że produkty się nie sprzedadzą. Szczególnie polecamy takie narzędzia, jak:

  • Semstorm,
  • Senuto,
  • rozszerzenie do Google Chrome Keyword Surfer,
  • darmowy Planer Słów Kluczowych od Google.

Co sprzedawać online w 2022 roku? Podsumowanie

  • Rynek e-commerce stale rośnie, dzięki temu w 2021 roku aż 77% użytkowniku postawiło na zakupy przez Internet.
  • Do znalezienia pomysłów na to, co sprzedawać w Internecie w 2022 roku przydadzą się narzędzia do szukania słów kluczowych, Google Trends, ale też badanie rynku np. na Facebooku.
  • Sprzedawaj to, co jest Ci w jakikolwiek sposób bliskie, coś, na czym się znasz lub jest związane z Twoją pasją. To pomoże Ci w jeszcze skuteczniejszym promowaniu tych produktów.
  • Sprawdź sezonowość produktów, zanim zdecydujesz się zainwestować pieniądze w ich zakup.

Teraz już wiesz, co sprzedawać w Internecie w 2022 roku? Świetnie! Zatem nie trać czasu i zacznij wszystko planować i sprawdzać, które produkty najbardziej Ci się opłacają. Nie zapomnij o zasadzie, że 20% produktów generuje 80% zysków.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.