8 elementów sklepu internetowego, które zatrzymają klientów

Elementy sklepu internetowego

Od wyglądu i funkcjonalności serwisu zależy jego popularność i przede wszystkim skuteczność mierzona wynikami sprzedaży. Na co więc koniecznie zwrócić uwagę, tworząc sklep internetowy? Które elementy są najważniejsze i nie może ich zabraknąć? Podpowiadamy w poniższym artykule. Stosowanie się do wymienionych porad sprawi, że prowadzenie sklepu internetowego będzie znacznie łatwiejsze i przede wszystkim efektywniejsze.

Opinie o produkcie

Rzetelne, uczciwe i wiarygodne opinie o produkcie w większości przypadków działają na potencjalnego klienta lepiej niż niejeden, nawet najlepszy tekst reklamowy. Dlatego tworząc podstrony produktowe, warto przeznaczyć nieco miejsca na recenzje produktów przez kupujących. Właściciel serwisu powinien również pomyśleć o tym, aby zachęcić zadowolonych konsumentów do pozostawienia rekomendacji, np. organizując konkurs na komentarz miesiąca lub przyznając punkty (wymieniane na rabat).

Programy lojalnościowe

Kolejnym skutecznym i ważnym elementem e-sklepu jest program lojalnościowy przybierający różnego rodzaju formy, takie jak: punkty za zakupy (które potem można wymienić na zniżkę), rabaty lub prezenty z okazji urodzin kupujących, gratisy dla stałych klientów itp. Trzeba pamiętać, że – w dobie tak wielkiej konkurencji – na sklep składa się nie tylko możliwość zakupów, ale również cała dodatkowa otoczka, która sprzyja budowaniu zaufania do firmy i sprawia, że klienci chętnie wracają do zakupów.

Wyszukiwarka i filtrowanie

Dobrze jest również zadbać o to, aby serwis e-commerce był wyposażony w intuicyjne filtry oraz wyszukiwarkę, które umożliwiają znalezienie interesujących użytkownika produktów po nazwie i konkretnych parametrach, takich jak np. cena, marka lub producent, kolor, rozmiar itp., w zależności od działalności e-sklepu i rodzaju asortymentu.

Newsletter

Wysyłka dedykowanych, przemyślanych e-maili do obecnych lub potencjalnych klientów w sposób znaczący może poprawić wyniki sprzedaży. Dlatego też warto skorzystać z tego narzędzia, stworzyć bazę użytkowników i regularnie przesyłać do nich treści mailowe, tym bardziej, że to prosta we wdrożeniu i obsłudze metoda marketingowa.

Widoczny koszyk

Mogło by się wydawać, że po dodaniu produktów do koszyka, użytkownik jak najszybciej będzie chciał sfinalizować zakup. Niestety, statystyki pokazują, że aż 7 na 10 użytkowników robiących zakupy online, z różnych powodów nie finalizuje zamówień. Przyczyn tego zjawiska jest oczywiście wiele, podobnie jak sposobów na to, jak sobie z nim radzić. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że koszyk z zawartością powinien być zawsze widoczny na stronie, by klient mógł szybko i łatwo do niego wrócić. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie w koszyku odnośnika, który umożliwia kontynuację zakupów, np. dzięki przekierowaniu do polecanych produktów czy na stronę kategorii.

Wsparcie online (live chat)

Coraz popularniejszym i przede wszystkim skutecznym narzędziem jest live chat pozwalający na wyjątkowo szybkie nawiązanie przez użytkownika kontaktu z konsultantem. To spora oszczędność czasu dla klienta, a także finansowa dla firmy, oszczędzającej na np. rachunkach telefonicznych czy kosztach prowadzenia biura (odpowiedzi na pytania można bowiem udzielać z dowolnego miejsca).

Strona responsywna

Jako że liczba użytkowników korzystających regularnie z internetu na urządzeniach mobilnych rośnie, czytelne i estetyczne wizualnie prezentowanie się strony telefonach czy tabletach jest wręcz obowiązkiem. Z tego względu warto stworzyć wersję responsywną strony www, czyli taką, która będzie się automatycznie dostosowywała do wielkości ekranu, na którym będzie wyświetlana. Pamiętajmy, by była czytelna, przejrzysta i intuicyjna dla użytkownika.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *