Widoczność w Internecie to podstawa we współczesnym świecie, a zasada ta tyczy się zarówno wielkich korporacji, jak i małych lokalnych firm. Coraz więcej czasu spędzamy w Sieci, nikogo też nie dziwi, że to zwykle tam najpierw szukamy informacji lub interesujących nas przedmiotów czy usług. Trend ten jest mocno zauważalny i dostrzegają to też przedsiębiorcy, dla których często pierwszym krokiem po założeniu firmy jest tworzenie stron www. W ten sposób można znaleźć się w tej wielkiej Sieci, w której to właśnie szukają nas potencjalni klienci.

Jednak strona internetowa to nie wszystko co można zrobić, aby zostać zauważonym w Internecie. Z pewnością jest to pewna baza, podstawa, od której dobrze jest zacząć. Dobrze przygotowana strona jest nie tylko przyjazna dla użytkownika, ale również zoptymalizowana pod mechanizmy SEO. Warto o tym pamiętać, bo pozycjonowanie to jedna z najistotniejszych internetowych strategii marketingowych. W kwestiach promocyjnych są jeszcze inne wyjścia, np. linki sponsorowane, albo wizytówki w mapach Google.

Czym jest wizytówka w mapach Google?

Wizytówka to krótka informacja na temat firmy/punktu usługowego/sklepu, którego szukamy w wyszukiwarce. Jeśli wizytówka dla danego miejsca istnieje to pojawia się od razu u góry wyników wyszukiwania – jest od razu widoczna dla internautów. Oprócz podstawowych informacji o firmie, wizytówka ukazuje mapę Google wraz z markerem, który wskazuje lokalizację w terenie wyszukiwanego punktu. Użytkownik dostaje wszystko w jednym miejscu – podstawowe i przydatne informacje, a także wie, gdzie powinien się udać. Może nawet wykorzystać opcję nawigacji, a wtedy Google Maps poda wskazówki jak poruszać się, by dotrzeć do celu.

Wspomniane wizytówki stają się coraz bardziej popularne wśród użytkowników oraz przedsiębiorców. Dlaczego? Dlatego, że ułatwiają poszukiwania internautom, a firmom dają szansę na promocję i znalezienie klientów. Stworzenie takiej wizytówki zajmuje niewiele czasu, a posiadanie strony internetowej wcale nie jest konieczne, by skorzystać z tej opcji. Dodatkowo rozwiązanie to jest darmowe, zatem nie ma nic do stracenia – można jedynie zyskać.

Co zawiera dobra wizytówka?

Dobrze utworzona wizytówka zawiera przede wszystkim kompletne i rzetelne informacje o firmie. Podstawowa kwestia to oczywiście nazwa firmy. Wydaje się to banalne, ale należy pamiętać, aby zawsze i konsekwentnie trzymać się jednej formy zapisu dla nazwy firmy. Równie istotne są dane kontaktowe, podstawa to adres – w końcu chodzi o to, by być widocznym na mapie, ważne są też numery telefonu, adres e-mail czy adres strony www, jeśli istnieje. Dobrze jest także podać godziny otwarcia, aby klienci wiedzieli kiedy mogą skorzystać z usług. Warto wzbogacić naszą wizytówkę o dodatkowe informacje, które mogą być użyteczne lub stanowić promocję miejsca. Opinie klientów, zdjęcia czy wirtualny spacer po lokalu – wszystko to, co może zachęcić potencjalnego klienta, a zarazem być odpowiedzią na jego pytania, warto zamieścić w wizytówce firmy w Google Maps. Wizytówka może być też świetnym dopełnieniem szerszej strategii marketingowej. Wystarczy umiejętnie wpleść tam słowa kluczowe, a pozwoli to na lepszy efekt w SEO.

Dla kogo jest ta forma promocji?

Zasadniczo dla każdego, dla małych, średnich i dużych firm, które mają swoją siedzibę i chcą, aby klienci mogli bez problemu do nich trafić. To również świetna opcja pod kątem marketingowym – kolejne pole do popisu, gdzie możemy pokazać i wypromować nasze usługi. Jednak warto zauważyć, że jest to szczególnie ciekawa propozycja dla małych, lokalnych przedsiębiorstw. Utworzenie strony www to generalnie świetna opcja, ale nie każda mała firma może sobie od razu na to pozwolić, dlatego czasem dobrze zacząć od czegoś mniejszego, np. wizytówki w Google Maps. Ponadto, wizytówki w mapach Google to idealna promocja dla firm, które działają na rynku lokalnym. Użytkownicy wyszukując hasło, np. „kosmetyczka”, często dodają nazwę miasta, gdzie chcą skorzystać z usług. Tutaj od razu działa Google Maps, które pokazuje mapę miasta, wraz z zaznaczonymi markerami firmami, które mają swoje wizytówki i odpowiadają wyszukiwanej frazie. Nawet w przypadku, gdy internauta nie wpisze nazwy miasta, wyszukiwarka Google określa jego położenie na podstawie geolokalizacji i wyświetla mapę, a na niej zaznaczone np. sklepy albo punkty usługowe, które znajdują się w jego okolicy. Oczywiście, jeśli miejsca te mają utworzoną wizytówkę. Jeżeli chodzi o większe przedsiębiorstwa, które działają na znacznie szerszym rynku, promocja w mapach Google ma inny charakter. W tym przypadku jest to raczej uzupełnienie informacji o firmie i część szerszej strategii marketingowej.

Jak widać promocja w mapach Google to rozwiązanie dobre dla każdego przedsiębiorcy, a ponadto darmowe. Utworzenie wizytówki dla firmy to łatwy proces, jednak jeśli mimo wszystko masz obawy, jak zrobić to najlepiej – zaufaj osobom doświadczonym. Profesjonalna agencja interaktywna zadba nie tylko o tworzenie strony www Twojej firmy, ale również zatroszczy się o marketing i połączy oraz wdroży skuteczne działania

Wizytówkę swojej firmy można założyć na stronie: www.google.pl/business‎