Jak założyć konto Google Ads?

Zakładanie konta w Google Ads

Własną witrynę promujemy na wiele różnych sposobów, sięgając do odpowiednich narzędzi, oraz specjalistycznej wiedzy. Do rozpowszechniania adresu, bardzo często wykorzystujemy dobrze znaną reklamę, wyświetlaną na stronach internetowych oraz w wyszukiwarce Google. Narzędziem, które pozwoli na jej skuteczne stworzenie i wprowadzenie, jest Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) jest to system reklamowy stworzony w 2000 roku przez Google, przeznaczony do planowania, budowania oraz zarządzania kampaniami reklamowymi. Linki sponsorowane wyświetlane są w wyszukiwarce Google, ale również na stronach internetowych. Tego typu reklamy będą pokazywać się w witrynach, które budują sieć reklamową w ramach programu Google AdSense, co oznacza, że nie są one przypadkowe. W taką sieć wchodzą zarówno mniejsze, jak i większe blogi, fora tematyczne, czy portale o dużym zasięgu, takie jak Wirtualna Polska, Onet, jak również YouTube czy poczta Gmail. Jak widać zatem reklama Google Ads, ma naprawdę szeroki zasięg, dzięki czemu dociera do dużej liczby odbiorców.

Jak działa Google Ads i jakie są jego najważniejsze zalety?

Korzystając z wyszukiwarki Google oraz odwiedzając różne strony internetowe, z pewnością nieraz miałeś styczność z reklamą w postaci linków sponsorowanych, grafik, czy filmów. Tak właśnie działa kampania Google Ads. Na skuteczność takiej reklamy wpływa fakt, że nie jest ona wyświetlana przypadkowo, a na podstawie obszarów zainteresowań użytkownika, jest to korzystne zarówno dla niego samego, ponieważ odpowiada na jego potrzeby, ale również dla właściciela strony, ponieważ trafia bezpośrednio do jego potencjalnego klienta.

Najważniejsze zalety Google Ads:

  • reklama trafia, do osób których oczekujesz, to Ty decydujesz, na jakie konkretne frazy powinna się wyświetlać,
  • sam ustalasz budżet, który zamierzasz przeznaczyć na działania w ramach Google Ads,
  • reklamę można w każdym monecie włączyć i wyłączyć,
  • reklamy wyświetlą się niezwłocznie po rozpoczęciu kampanii, a na pierwsze efekty nie trzeba długo czekać,
  • zyskujesz nowych klientów oraz mierzysz skuteczność kampanii.

Jak założyć konto w Google Ads?

Wiemy już, czym jest Google Ads i jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi online, aby jednak móc rozpocząć kampanię reklamową z Google Ads, należy założyć konto. Jak to zrobić w kliku prostych krokach?
Przed przystąpieniem do działania przygotuj:

  • dane do logowanie firmowego konta Google (jeśli nie posiadasz, założysz je pod adresem:https://accounts.google.com/signup/v2/webcreateaccount?hl=pl&flowName=GlifWebSignIn&flowEntry=SignUp)
  • kartę płatniczą.

Wejdź na stronę https://ads.google.com/intl/pl_PL/home/, a następnie kliknij w odnośnik: Rozpocznij teraz.

System przekieruje nas do panelu utworzenia nowej kampanii Google Ads. Zostaniemy zapytani, czy już posiadamy konto, czy chcemy utworzyć nowe (dodatkową opcją jest przełączenie na konto Google). My nie posiadamy konta, a więc klikamy w miejsce: nowe konto Google Ads.

blank

Następnie zostanie uruchomiony kreator kampanii, z którego my nie będziemy korzystać, aby tak się stało, należy kliknąć niebieski link na dole strony: przełącz na tryb eksperta.

blank

Naszym celem jest utworzenie konta w Google Ads dlatego też, w kolejnym kreatorze należy wybrać opcję: utwórz konto bez kampanii.

blank

W kolejnym kroku musimy upewnić się, czy kraj rozliczenia, strefa czasowa oraz waluta są odpowiednio zaznaczone. Dla nas powinno to wyglądać następująco: kraj rozliczenia Polska, strefa czasowa (GMT+02:00) czas: Polska, waluta złoty polski. Pamiętaj, aby dobrze sprawdzić, czy wszystko jest, tak jak powinno, ponieważ później nie ma możliwości zamiany. Przy tym kroku warto zastanowić się także, czy potrzebujemy wskazówek, ankiet oraz ofert promocyjnych. Ten wybór należy do nas, możemy wyrazić zgodę, bądź nie. Jeśli wszystko się zgadza, klikamy w przycisk: prześlij.

blank

Otrzymujemy potwierdzenie założenia konta w Google Ads. Teraz musimy skonfigurować płatności, aby to zrobić, konieczne będzie wyświetlenie swojego konta.

blank

Na naszym profilu pojawi się komunikat, o tym, że nie posiadamy żadnej kampanii. Konto zostało założone poprawnie, potrzebujemy jeszcze odpowiednio skonfigurować płatności. W tym celu klikamy w ikonę narzędzia, umieszczoną w prawym górnym rogu, a następnie w wiersz płatności-ustawienia.

blank

Teraz już pozostaje nam krok po kroku uzupełnić wszystkie pola danymi naszej firmy. Na końcu formularza ustawiamy płatności, są one pobierane automatycznie, dlatego też należy uzupełnić dane karty. Przed wysłaniem uzupełnionego formularza musimy również, zaakceptować warunki korzystania z usługi Google Ads.

blank

blank

Konfiguracja konta w Google Ads- to takie proste!

Założenie konta w Google Ads jest naprawdę proste i intuicyjne. Cały proces zajmie Ci niewiele czasu i nie powinien przysporzyć większych problemów. Warto również dodać, że samo posiadanie konta w Google Ads, bez prowadzonej kampanii jest całkowicie darmowe.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.