Tworzenie stron internetowych to nie lada sztuka i wyzwanie. Chodzi tu nie tylko o aspekt techniczny, czyli projekt strony i jego wdrożenie. Etap ten jest złożony i wymaga wiele pracy oraz umiejętności, aby wszystko działało bez zarzutu, a strona była funkcjonalna i estetyczna. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu stron www, najlepiej zaufaj w tej kwestii profesjonalistom z agencji interaktywnej, którzy świadczą kompleksowe usługi w tym zakresie. Natomiast Twoim zadaniem będzie stałe rozwijanie strony, np. poprzez przygotowywanie atrakcyjnych dla czytelnika treści.

Tworzenie strony, a treści

Po zakończeniu etapu projektowania powstaje pewien zarys strony, którą należy uzupełnić o wartościowy content. To, jak wiele treści oraz w którym miejscu pojawi się ona na stronie, w dużej mierze zależy od typu tworzonej witryny. Inaczej wygląda to na stronach – wizytówkach typu one page, a zupełnie inaczej na blogu albo portalu lifestylowym. Oczywiście istnieją elementy wspólne dla wielu typów stron, takie jak zakładki O mnie/O firmie albo formularze kontaktowe. Jednak niezależnie od tego, czy jest to „stały” element strony, czy też charakterystyczny dla danego typu witryn – treść zamieszczana na stronie powinna być wartościowa, ciekawa i przyciągająca uwagę odbiorców.

Co zrobić, aby urozmaicić wpisy?

Pewne sekcje na stronie tworzone są na początku jej istnienia i pozostają w zasadzie niezmienne, a jeśli wymagają zmian to zdarza się to raczej rzadko. Oczywiście trzeba poświęcić tym sekcjom lub zakładkom należytą uwagę i zadbać, aby były estetyczne i wzbudzające zainteresowanie. Jednakże największe pole do popisu w kwestii tworzenia treści stanowią wpisy, które cyklicznie pojawiają się w aktualnościach na stronie albo na blogu. To właśnie jest to miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoim odbiorcom coś nowego. Zadbaj, aby przekaz był wartościowy, a także wzbudzający zainteresowanie. Pamiętaj: liczy się pierwsze wrażenie. Spraw, aby Twoje wpisy już na pierwszy rzut oka były atrakcyjne dla odbiorców. Jak to zrobić? Co może zawierać wpis? Poniżej 4 wskazówki:

  1. Przygotowując tekst zadbaj nie tylko o samą treść, chociaż jest najważniejsza, ale zwróć także uwagę na wizualny aspekt jej prezentacji. Urozmaicaj swój tekst stosując nagłówki, akapity, czy wyliczenia. Taka forma jest bardziej przystępna dla czytelników i z pewnością lepiej odbierana niż kilkadziesiąt linijek ciągłego tekstu.
  2. Kultura obrazkowa – czy znasz to pojęcie? Żyjemy w czasach zdominowanych przez multimedia. Obecnie obraz jest podstawowym środkiem przekazu, który przemawia do społeczeństwa i przyciąga uwagę. Wykorzystaj to w swoich wpisach. Fotografie, obrazki, czy infografiki – wszystkie te środki sprawią, że wpisy staną się ciekawsze i będą się wyróżniać. Skorzystaj z darmowych narzędzi dostępnych w Internecie (np. Canva) i przekazuj informacje w formie graficznej.
  3. Kolejne medium, które warto wykorzystać to film. Wpis w formie krótkiego filmiku? A może połączenie zdjęć i treści w prostej animacji? Każda z tych form to urozmaicenie, które zostanie docenione przez Twoich odbiorców.
  4. Jeśli tworzysz treści na stronę lub bloga powiązanego z firmą, Twoi czytelnicy z pewnością docenią ciekawostki i porady branżowe. Może nagrasz filmik zawierający praktyczne wskazówki? To z pewnością ciekawsze niż opisywanie wszystkiego krok po kroku, a do tego przydatne!

Niezależnie od tego, w jakiej formie zdecydujesz się przekazać treść, pamiętaj, że Tworząc wpisy należy zwrócić uwagę, aby były one napisane w sposób prosty i przystępny dla odbiorców. Ważna jest także kwestia poprawności ortograficznej i stylistycznej oraz dopasowanie treści do tematyki strony.

Tworzenie strony internetowej to całokształt działań, które znacznie wpływają obraz Twojej marki. Tekst jest integralną częścią witryny, dlatego zadbaj, aby treści, które prezentujesz były najwyższej jakości. Ma to duży wpływ na to, jak czytelnicy odbierają Ciebie i Twoją markę.