Czym jest Google Trends?

Czym jest google trends

Prowadzisz sklep internetowy i nie wiesz, jakie nowe produkty warto dodać do oferty? A może chcesz zoptymalizować koszty kampanii reklamowych, aby skupić się na towarach, na które już za moment będzie największy popyt? We wszystkich tych problemach i jeszcze w wielu innych może pomóc Ci poznanie bardzo przydatnego i darmowego narzędzia, jakim jest Google Trends. Przejrzyj nasz bezpłatny poradnik, aby dowiedzieć się, jakie funkcje posiada Google Trends oraz w czym pomoże Ci podczas prowadzenia sklepu online, bloga, a nawet biznesu lokalnego.

Prosta i intuicyjna obsługa

Panel Google Trends został zaprojektowany w taki sposób, aby każdy mógł uzyskać niezbędne informacje. Intuicyjne narzędzie w języku polskim sprawia, że bardzo szybko opanujesz wszystkie najważniejsze funkcjonalności, jakie przygotowało Google.

Możesz zbadać sezonowość w swojej branży

Sezonowość to bardzo ważne zjawisko, które będzie dotyczyło Cię niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty lokalnie, przez Internet, a często również, gdy świadczysz usługi. Sekretem sukcesu jest to, aby poznać potrzeby swojej grupy docelowej i nauczyć się przewidywać czas, kiedy należy zainwestować w reklamę konkretnych towarów. Google Trends wraz z informacjami na temat sezonowości sprawdzi się tutaj doskonale.

Na podstawie informacji uzyskanych dzięki narzędziu od Google, przekonasz się, kiedy należy zacząć przygotowywać materiały reklamowe, uruchamiać płatną kampanię czy tworzyć dopasowany content. W ten sposób zmniejszysz koszty i realnie zwiększysz swoje dochody.

Sprawdzisz zachowania konsumentów z innych krajów

Planujesz eksportować produkty za granicę lub chcesz rozszerzyć działalność swojej firmy i zacząć skupiać się również na rynkach zagranicznych? W takim razie koniecznie skorzystaj z pomocy Google Trends. Ustaw po prostu inny kraj wyszukiwania i w ten sposób sprawdź, jakie tematy wzbudzają obecnie największe zainteresowanie za granicą oraz kiedy przypada szczyt sezonu na produkowane lub sprzedawane przez Ciebie produkty.

Z drugiej strony możesz też inspirować się po prostu większymi rynkami, bo istnieje spore prawdopodobieństwo, że już wkrótce ten trend przyjdzie również do Polski, a wtedy będziesz już odpowiednio przygotowany.

Podkręcisz swoje działania marketingowe

Google Trends doskonale sprawdza się do zwiększania efektywności kampanii reklamowych. Tworząc strategię marketingową, zalecamy zwrócić uwagę na sezonowość, aby dowiedzieć się, kiedy najlepiej zwiększyć budżet na reklamę.

Z Google Trends najlepiej korzystać także podczas planowania działań SEO, planowania i pisania contentu na stronę oraz oczywiście podczas tworzenia kampanii Google Ads.

Prowadzisz bloga firmowego? W takim razie Google Trends może doskonale przydać się do znalezienia popularnego lub zdobywającego aktualnie coraz większą popularność tematu i frazy kluczowej z tzw. długiego ogona. Przy pomocy tego narzędzia zyskasz możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców i zaczniesz generować większy ruch na swoim blogu.

Znajdziesz przyczynę spadku ruchu na stronie czy na blogu

Jeśli zauważyłeś wyraźne obniżenie ruchu na swojej stronie internetowej lub na blogu, to koniecznie musisz znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy. Może to być zmiana algorytmu w przypadku, gdy inwestujesz w SEO, filtry nałożone przez Google czy też nietrafiona kampania reklamowa.

Jednak istnieje jeszcze jeden częsty problem – sezonowość. Dlatego koniecznie sprawdź przy pomocy Google Trends, czy frazy kluczowe, które jeszcze niedawno generowały tak duży ruch na Twojej stronie, są obecnie po prostu poza sezonem i nie cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *