Co powinna zawierać dobra strona internetowa​?

Nowoczesna i atrakcyjna wizualnie strona www przyciąga uwagę odbiorców, wzbudza zaufanie, a nawet skutecznie konwertuje. Jak stworzyć taką witrynę? Zadbaj o dobry plan, przemyślaną strukturę, spójny design i maksymalną funkcjonalność. Sprawdź, co powinna zawierać dobra strona internetowa, aby stała się godną wizytówką Twojej marki.

Co powinna zawierać dobra strona www? 9 najważniejszych elementów

Dobra strona internetowa powinna łączyć 3 cechy – nowoczesny wygląd, funkcjonalność i dopasowanie do urządzeń mobilnych. Właśnie to sprawia, że użytkownicy z przyjemnością przeglądają witrynę.

Taka strona też angażuje, buduje zaufanie i pozwala na realizację celów biznesowych. Co powinna zawierać dobra strona internetowa? Przyjrzyj się poniższym elementem i zadbaj o to, aby znalazły się na Twojej witrynie.

Logo i menu – w górnej części strony

Projektowanie skutecznej strony internetowej zacznij od samej góry, gdzie powinno znaleźć się logo i menu. Najlepiej, jeśli logo umieścisz w lewym górnym rogu – koniecznie zalinkuj go, aby po kliknięciu przenosił użytkownika na stronę główną, to znacznie zwiększy funkcjonalność witryny.

Zadbaj także o dodanie logo w formie svg. lub pdf, dzięki czemu będzie responsywne i dopasuje się do ekranów o różnej rozdzielczości.

Menu nawigacyjne powinno być intuicyjne, logicznie ułożone i łatwe w obsłudze. Dodaj tam tylko najważniejsze odnośniki, aby przekierować odbiorcę na podstronę z ofertą, przedstawić markę, poprzednie realizacje czy też zachęcić do kontaktu.

Header z najważniejszym komunikatem dla odbiorców

Zaraz pod logo powinien znaleźć się header – to bardzo ważna sekcja, ponieważ ma decydujący wpływ na to, czy użytkownik pozostanie na stronie. Zazwyczaj header ma formę slidera, na którym znajdują się chwytliwe hasła, np. zachęcające do skorzystania z oferty, przedstawiające profil działalności marki i promujące najważniejszy produkt lub usługę. To sekcja, która ma przyciągać uwagę i zachęcić do eksploracji strony oraz zapoznania się z Twoją ofertą. Możesz tam dodać:

  • hasło reklamowe,
  • komunikat informujący o wartości dla odbiorców (USP),
  • najważniejsze korzyści dla odbiorców,
  • uproszczony formularz kontaktowy.

Koniecznie dodaj też button z CTA, który zachęci do dalszego działania.

Sekcja lub zakładka z ofertą

Zdobyłeś zainteresowanie odbiorców? Czas przejść do przedstawienia swojej oferty, aby użytkownik mógł jak najszybciej dowiedzieć się, czym się zajmujesz i jak możesz mu pomóc.

Ważne jest to, aby sekcja lub zakładka z ofertą była przejrzysta i przemyślana – na początku i na końcu powinny znaleźć się najważniejsze informacje. Koniecznie też wybolduj wyrażenia istotne z perspektywy odbiorców. Świetnie sprawdzą się wypunktowania, możesz również podzielić sekcję na kilka bloków z ikonami lub grafikami, aby treść stała się bardziej przyjazna.

Pamiętaj o tym, by każdy blok z opisem produktu czy też usługi był opisany językiem korzyści – skup się na zaletach istotnych z perspektywy klienta. Dodaj również linki do podstron ze szczegółowymi informacjami – np. cennikiem, dłuższym opisem itp.

Sekcja lub zakładka o firmie

Co powinna zawierać dobra strona internetowa​? Niezbędnym elementem strony internetowej jest sekcja lub zakładka o firmie. Powinna wzbudzać zaufanie odbiorców. To dobry moment na zaprezentowanie swojej marki – masz całkiem sporo opcji, możesz np.:

  • dodać informacje o historii marki;
  • dodać krótki opis z misją i wartościami marki;
  • przedstawić zespół;
  • dodać zdjęcia i certyfikaty;
  • dodać zdjęcia logo marek, z którymi współpracowałeś np. z odnośnikiem do portfolio;
  • wskazać korzyści ze współpracy z marką.

Chwytliwe CTA

Oczywiście na Twojej stronie internetowej nie może też zabraknąć sekcji z chwytliwymi wezwaniami do działania. To istotne elementy, ponieważ zachęcają użytkowników do wykonania pożądanego działania np.:

  • do zakupu,
  • do zapisu do newslettera,
  • do kontaktu,
  • do złożenia zamówienia,
  • do odwiedzenia bloga itp.

Jak zbudować dobre CTA? Zadbaj, aby było zwięzłe, dynamiczne i ukierunkowane na korzyść np. „sprawdź ofertę” czy „zamów darmową wycenę”.

Możesz dodatkowo zwiększyć konwersję, jeśli zaproponujesz użytkownikowi coś w zamian – np. kod rabatowy, dostęp do webinaru, darmowego e-booka itd.

Istotne jest też wizualne wyróżnienie CTA – odpowiedni kolor, rozmiar fonta i umiejscowienie CTA. Dzięki temu użytkownik na pewno go nie przeoczy, a Ty zwiększysz współczynnik konwersji.

Sekcja lub zakładka z opiniami

Jeśli zastanawiasz się, co powinna zawierać dobra strona www, to oczywiście nie może na niej zabraknąć wiarygodnego dowodu społecznego. Rewelacyjnie sprawdzają się opinie klientów lub zleceniodawców, ponieważ budują zaufanie i wpływają na decyzje odbiorców.

Bardzo ważne jest to, aby w sekcji z opiniami znalazły się jedynie autentyczne rekomendacje – najlepiej z danymi klientów. Możesz również uwzględnić oceny w formie gwiazdek lub zainstalować wtyczkę z opiniami z Profilu Firmy Google.

Najlepiej, jeśli opinie znajdą się w widocznym miejscu np. na stronie głównej, w zakładce z ofertą, rzadziej na odrębnej podstronie. W ten sposób zwiększysz zaufanie potencjalnych klientów i wpłyniesz pozytywnie na ich decyzję.

Sekcja lub zakładka z formularzem kontaktowym

Jak zwiększyć konwersję? Dodaj na stronie formularz kontaktowy, który będzie prosty, intuicyjny i łatwy w obsłudze. Dobrze, jeśli ograniczysz liczbę pól do minimum – np. imię i numer telefonu, na który oddzwonisz i przedstawisz ofertę. Możesz również zachęcić do pozostawienia imienia, e-maila i treści wiadomości. Pamiętaj również o dodaniu zabezpieczenia przed spamem np. CAPTCHA.

Formularz kontaktowy powinien znaleźć się w widocznym miejscu i działać poprawnie także na urządzeniach mobilnych, aby zachęcić użytkowników do kontaktu na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Sekcja z mapą lub ostatnimi wpisami na blogu

Prowadzisz lokalny biznes? Zatem ułatw potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy poprzez dodanie na stronie sekcji z mapą. Dzięki niej odbiorcy z łatwością znajdą siedzibę firmy. Mapę możesz dodatkowo wzbogacić o dane kontaktowe, link do nawigacji i godziny otwarcia firmy.

Co jeszcze powinno znaleźć się na dobrej stronie internetowej? Oprócz sekcji z mapą możesz również umieścić na stronie blok z ostatnimi wpisami na blogu. Dzięki temu zwiększysz zaangażowanie użytkowników, zachęcisz ich do zapoznania się z tekstami i potwierdzisz swoją wiedzę – pozwoli Ci to budować pozycję eksperta.

Dodatkowe menu w stopce

Koniecznie wykorzystaj potencjał stopki, w której możesz umieścić wiele ważnych informacji, które ułatwią użytkownikom nawigację po stronie. Możesz tam dodać:

  • linki do ważnych podstron, których nie chcesz umieszczać w głównym menu np. regulamin, politykę prywatności, kontakt, formy płatności, dostawy i zwrotu;
  • dane firmy np. adres, numer telefonu i NIP;
  • ikonki prowadzące do mediów społecznościowych;
  • formularz kontaktowy, jeśli nie ma go wyżej;
  • strzałkę przenoszącą na górę strony;
  • logo z odnośnikiem do strony głównej.

Atrakcyjna wizualnie i funkcjonalna stopka zwiększa wygodę użytkowników, ułatwia też znalezienie ważnych informacji, których odbiorcy intuicyjnie poszukują właśnie na dole strony.

Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?

Masz już gotowy plan układu witryny, ale to nie koniec. Dobra strona internetowa powinna wyróżniać się także atrakcyjnym wyglądem, dopasowaniem do zasad UX i intuicyjnością. Przekonaj się, jak powinna wyglądać dobra strona www.

Przejrzysty i czytelny wygląd

Dopracowany wygląd strony może mieć decydujący wpływ na konwersję, dlatego zadbaj o to, aby witryna była przejrzysta i czytelna. W ten sposób użytkownicy z łatwością odnajdą potrzebne informacje, będą przemieszczali się między kolejnymi zakładkami i odkrywali kolejne szczegóły Twojej oferty. Tym samym spędzą więcej czasu na stronie, a to ma duży wpływ na konwersję. Zadbaj zatem o:

  • podzielenie treści na mniejsze bloki;
  • dodanie nagłówków w hierarchii H1-H3;
  • optyczne zaplanowanie treści, aby były ze sobą spójne;
  • stosowanie kontrastu pomiędzy tłem a tekstem, co zwiększa czytelność treści;
  • usunięcie zbędnych elementów wizualnych, aby nie odciągać uwagi odbiorców od najważniejszych informacji;
  • spójność graficzną;
  • stosowanie linkowania wewnętrznego.

Intuicyjny układ strony

Chcesz zatrzymać użytkowników na dłużej na swojej stronie? Dobra strona powinna mieć intuicyjny układ strony. Prosta nawigacja i logiczne rozmieszczenie treści sprawiają, że odwiedzający szybko znajdą to, czego szukają.

Zastosuj się do naszych, powyższych porad dotyczących tego, co powinna zawierać dobra strona internetowa. Taki układ sprawia, że witryna będzie podzielona na czytelne sekcje i zachowa odpowiednią hierarchię informacji. Ułatwi to śledzenie treści i poprawi doświadczenia użytkownika, a to z kolei wpłynie pozytywnie też na pozycjonowanie strony.

Nowoczesny design dopasowany do kolorów marki

Istotne znaczenie ma zarówno to, co powinna zawierać dobra strona internetowa​, jak i jej wygląd. Zadbaj o spójną kolorystykę, która współgra z kolorami w logo marki i identyfikacją wizualną marki. Pomaga to budować wizerunek marki i przyciąga uwagę użytkowników. Zwiększa to również profesjonalizm i maksymalizuje przekaz – sugeruj się psychologią kolorów, aby wywołać u odbiorców konkretne emocje, przeczytasz o tym w naszym artykule „Dobór kolorów na stronę internetową”.

Czym dokładnie wyróżnia się nowoczesny design strony? To kilka najważniejszych elementów:

  • white space – wolna przestrzeń między sekcjami ułatwia pokierowanie wzrokiem odbiorców, aby zwrócili uwagę na najważniejsze treści;
  • fonty – sprawiają, że treść jest czytelniejsza i łatwiejsza w odbiorze; dobrze sprawdzają się fonty: Roboto, Lato, Open Sans, Merriweather, Montserrat lub Playfair Display;
  • kolorystyka – buduje rozpoznawalność i emocjonalny odbiór marki, wzmacnia też spójność komunikacji; najlepiej, jeśli na stronie wykorzystasz maksymalnie 3 kolory – główny, który znajdzie się na ikonach, nagłówkach i buttonach, uzupełniający jako wyróżniający akcent, a także neutralny np. biały lub szary, który wykorzystasz jako tło niektórych sekcji.

Responsywny szablon

Dane są bezlitosne i wyraźnie wskazują na to, że jeśli nie masz responsywnej strony internetowej, to tracisz szansę na konwersję i będziesz mieć problem z dotarciem do odbiorców. Zgodnie z raportem „Polski Internet w IV kwartale 2024 r.” w Polsce najczęściej użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych do surfowania po sieci – w IV kwartale 2024 roku średnio 26,8 mln realnych użytkowników miesięcznie korzystało z telefonów komórkowych, a 1,3 mln osób z tabletów. Dla porównania 24,4 mln realnych użytkowników korzystało z komputerów stacjonarnych.

Dlatego po prostu musisz mieć responsywną witrynę, czyli taką, która dopasowuje się do każdego rozmiaru ekranu i jej rozdzielczości. Dzięki temu użytkownicy bez przeszkód będą mogli przeglądać stronę zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych.

Podsumowanie – Co powinna zawierać dobra strona internetowa​?

Dobra strona www wyróżnia się nowoczesnym designem, a także funkcjonalnościami. Taka witryna sprzyja konwersji, wzbudza zainteresowanie odbiorców i zapewnia pozytywne doświadczenia użytkownikom.

Co powinna zawierać dobra strona internetowa​? Najlepiej, aby składała się z tych elementów:

  • logo i menu,
  • headera w formie slidera,
  • sekcji lub zakładki z ofertą,
  • sekcji lub zakładki o firmie,
  • wezwania do działania,
  • sekcji z opiniami,
  • sekcji lub zakładki z formularzem kontaktowym,
  • sekcji z mapą i ostatnimi wpisami na blogu,
  • dodatkowego menu w stopce.

Zadbaj również o wygląd, który będzie spójny z identyfikacją wizualną marki. Ważny jest też przejrzysty układ i responsywność. Jeśli masz problem z samodzielnym stworzeniem takiej witryny, skorzystaj z naszej oferty – chętnie wykonamy dla Ciebie dobrą stronę internetową.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *